کد خبر: ۱۴۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز؛

ناوگان حمل و نقل شهر شیراز به سامانه هوشمند مجهز می‌شوند/ پرداخت کرایه تاکسی با کارت بلیط امکان پذیر خواهد شد

باباخانی از راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی پرداخت کرایه تاکسی TMS خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر پرداخت الکترونیکی انجام شود، شاهد این خواهیم بود که پول خورد حذف و پرداختی مسافر بر اساس پیمایش خواهد بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، پیمان باباخانی سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در جمع اصحاب رسانه گفت: سه سازمان گذشته که خدمات حمل و نقل مسافر را در شهر شیراز برعهده دارد، اکنون تلفیق شده و مدیریت حمل و نقل مسافر به وجود آمده است. 

وی افزود: با اعلام ستاد مقابله به بیماری کرونا فعالیت کلیه ناوگان ۶ صبح تا ۹ شب بدون هیچ محدودیتی و خدمات رسانی را شروع کرده اند.

باباخانی خریداری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این تعداد دستگاه اتوبوس عیدی به شهروندان شیراز است که امروز ۱۸ عصر رونمایی خواهد شد که با ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری خریداری شده و اتوبوس ها خدمات جهت معلولین و جانبازان را ارائه می دهد. 

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز تصریح کرد: حفظ هوای پاک شهر شیراز اتوبوس های جدید یورو۴ هستند و پیگیر خرید ۵۰ اتوبوس برقی هستیم تا برای اولین بار در ایران خط اتوبوس برقی در شهر شیراز راه اندازی کنیم. 

باباخانی یکی از ایرادات وارده از سوی مردم به سازمان را نظافات اتوبوس و مینی بوس دانست و اظهار داشت: نظافت در اولویت است که هر روز نظافت ناوگان انجام شود و این موضوع نیازمند این است که شهروندان نیز در پاکی اتوبوس همکاری کنند.

وی از راه اندازی تعرفه هوشمند برای اتوبوس ها خبرداد و اظهار داشت: فاز اول bms در سال ۹۲ راه اندازی شده و باتوجه به پیگیری ها قرار است که فاز اول را تکمیل کنیم و تعرفه هوشمند را داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول، با راه اندازی تعرفه هوشمند، برنامه زمانبندی اتوبوس ها و تعرفه آن ها را خودکار انجام می شود، بی نظمی در حمل و نقل، ایستادن اتوبوس در خارج از ایستگاه، باز شدن درب، کند روی و تند روی خودرو در مانیتورینگ نمایش داده می شود. 

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه مهم ترین عامل در ناوگان حمل و نقل نظم است، اضافه کرد: با تعرفه هوشمند این امر محقق خواهد شد؛ احداث معاینه فنی برای اتوبوس یکی از دغدغه هایی ما در این سازمان بوده که اکنون این موضوع در بخش خصوصی انجام می شود لذا تجهیزات خریداری شده و اکنون منتظر سرمایه گذار برای تامین زمین هستیم تا شهرداری یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین را راه اندازی کنند.

باباخانی احداث جایگاه cng نصر را یکی از اقدامات این سازمان در چند ماه آینده دانست و افزود: یکی از فعالیت خوبی که پیگیر شده و در یک ماه راه اندازی خواهد شد، خانه خدمات برای ارائه خدمات فنی برای تاکسیرانی است که در دو نقطه شیراز در بلوار شیرودی جنوبی و مطهری جنوبی راه اندازی خواهد شد.

وی از راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی پرداخت کرایه تاکسی TMS خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر پرداخت الکترونیکی انجام شود، شاهد این خواهیم بود که پول خورد حذف شود و پرداختی مسافر بر اساس پیمایش خواهد بود. 

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز تصریح کرد: برای اولین بار آیین برگزاری انتخابات نمایندگان تاکسی در سازمان مشخص کردیم و پیگیر هستیم که هرچه سریع تر انتخابات را برگزار کنیم؛ این انتخابات برای این است که نمایندگانی را برای راننده های تاکسی در نظر بگیریم تا تعامل بیشتر شود و مشکلات حل شود.

باباخانی با بیان اینکه ۳۲ دفتر پیشخوان در سطح شهر آماده ارائه خدمات صدور و تمدید مجوز را انجام خواهد داد، گفت: برونسپاری مجوز رانندگان تاکسی انجام شده و پرونده های فیزیکی حذف و به صورت برخط صدور مجوز انجام خواهد شد این کار برای کاهش حجم مراجعات ۱۰ هزار ناوگان تاکسی است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، صدور مجوز اتوبوس ها نیز همانند تاکسی به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

وی افزود: پیگیر ۱۲ برنامه به صورت ویژه پیگیر برای تسهیل در امورات ۸۰۰ اتوبوس و ۱۰ هزار تاکسی در سطح شهر شیراز هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عمر مفید اتوبوس ها و تعویض وسائل نقلیه فرسوده گفت: عمر مفید اتوبوس های دیزل ۱۲ سال، سی ن اجی ۱۰ سال و برقی ۲۰ سال بوده و میانگین سنی اتوبوس ها اکنون ۶ و نیم سال است؛ با توجه به طول عمر مفید ما امسال در سال ۱۴۰۰ باید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا اخر سال خریداری کنیم تا بتوانیم جایگزینی انجام شود تا بتوانیم اتوبوسهایی که از فرسوده می شود را از رده خارج کنیم. 

وی مصوبه شورای شهر را درخصوص خرید وسائل نقلیه مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ۵۰ دستگاه برقی و ۵۰ دستگاه موتور دیزل تا پایان امسال باید خریداری شود.

باباخانی با بیان اینکه برای تخلف رانندگان تاکسی دو کار تی ام اس و یکی هم کرایه بر اساس پیمایش را انجام دهیم تا اختلاف میان مسافر و رانندگان برطرف شود، ادامه داد: وقتی این سامانه بر روی تاکسی ها سوار شود می توانیم آنها را در مرکز خود مانیتورینگ رصد می کنیم. 

وی اضافه کرد: سیستم بازرسی ما اکنون به صورت دستی و سنتی دارد انجام می شود لذا وقتی این سامانه انجام شود به صورت سیستمی نظارت خود را انجام می دهیم و به صورت آنلاین کار نظارت راحت تر می شود. 

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه اتصال مرکز کنترل سازمان حمل و نقل مسافر به دوربین های نظارتی سطح شهر، تاکید کرد: کلیه دوربین ها در مرکز مدیریت مسافر حمل و نقل راه اندازی شده است و سامانه ثبت تخلف در این مرکز راه اندازی می شود که به مدت ۲ ماه به صورت هشداری و بعد از آن به صورت ثبت تخلف از طریق پلیس راهور انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص واکسیناسیون رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به پیگیری هایی که انجام شد رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در اولوویت ۳ قرارگرفته اند و هنوز هیچکدام واکسن کرونا نزده اند. 

باباخانی با تاکید بر رفع ترافیک شمال غرب شیراز اظهار داشت: دو خط مصوب بی ار تی یکی از پایان گلستان تا نمازی و دیگری از پایانه استقلال تا میدان احسان داریم که تجهیزات خریداری شده است لذا مناقصات در حال برگزاری است تا بتوانیم این خط را در سه ماهه آینده راه اندازی کنیم تا شاهد تغییر رفتار مسافران باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرک صدرا برای حمل و نقل به شهر شیراز تقاضای بسیاری داریم، تصریح کرد: خودروهای شخصی روزانه برای کار وارد شیراز می شوند و اکثریت از خودورهای شخصی استفاده می کنند در صورت راه اندازی بی ار تی بسیاری از مشکلات ترافیک منطقه حل خواهد شد.

به گفته سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، وام به رانندگان تعلق خواهد گرفت تا نوسازی ناوگان تاکسی در شیراز شکل بگیرد؛ در چند ماه اخیر ۲۰۰ ناوگان تاکسی نوسازی شده اند و در حال حاضر 65 درصد ناوگان تاکسی فرسوده هستند.

باباخانی افزود: اگر بتوانیم این وام را برای رانندگان تاکسی انجام دهیم از بقیه کلان شهرها در این خصوص جلو خواهیم زد. تسهیلات آن هم ۸۰ درصد قیمت خودرو شامل پژو و سمند است.

انتهای پیام/ح/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان