کد خبر: ۱۴۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نماینده مجلس در گفتگو با «شیرازه»؛

مملکت نیاز به شعار ندارد بلکه بیش از هر برهه نیاز به عمل دارد

رشیدی گفت: مشارکت بالا به منزله حضوریک رئیس جمهورپر قدرت در داخل و خارج است وهمانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مشارکت در انتخابات برای ما یک اولویت است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اهميت و جايگاه ويژه انتخابات موجب شده که دشمنان نظام اسلامي، تمامي تلاش خويش را به کار بگيرند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد و مأيوس نمايند تا بدين وسيله نظام را از اين پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد نمايند.

برای خنثی نمودن توطئه دشمنان بايد تدابير و راهکارهايي انديشيده شود که انگيزه مشارکت مردم در انتخابات افزايش یابد و زمينه حضور حداکثری آنان فراهم گردد.

اما باید دید معیارهای یک انتخاب درست و اصلح چیست و مردم چگونه باید کاندیدای خود را برگزینند.

به همین خاطر «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» در ادامه سلسله گفتگوهایی به سراغ نمایندگان، نخبگان سیاسی، اساتید دانشگاه و علما رفته و در این خصوص نظرات آنان را جویا شده است.

در این گفتگو به سراغ  جلال رشیدی نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی رفته ایم.

رشیدی در ابتدا قبل ازهر چیزی، صداقت در قول و عمل را اصلی ترین خصیصه یک کاندیدای اصلح برشمرد و گفت: مردم این بار باید با دقت نگاه کنند و ببینند چه کسانی چه قول هایی دادند و چگونه عمل کردند چون قطعا این معیار راه را بسیار روشن و مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه این دفعه ما کاندیدای گمنام یا نا شناخته نداریم که بخواهد جوی را ایجاد کند و سوار برآن موج شود، تصریح کرد: دومین معیاری که مردم باید در انتخابات ریاست جمهوری مد نظر قرار دهند این است که عملکرد گذشته افراد را ببینند بررسی کنند و در نظر داشته باشند که فرد مورد نظر وقتی مسئولیت بزرگی در نظام برعهده اش گذاشته بودند چگونه بوده و درچه راستایی حرکت کرده است.

مملکت دیگر نیاز به شعار ندارد بلکه بیش از هربرهه دیگری نیاز به عمل دارد/ مشارکت بالا به منزله حضوریک رئیس جمهورپر قدرت در داخل و خارج است

رشیدی با بیان اینکه سومین معیارپرهیز از دو قطبی سازی است، افزود: باید هوشیار باشیم و بینیم چه کسانی به دنبال دوگانه سازی هستند و از آنها پرهیز کنیم چون مملکت ما اکنون دیگر نیاز به شعار ندارد بلکه بیش از هربرهه دیگری نیاز به عمل دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه ما اکنون مشاهده میکنیم عده ای که هشت سال یا دوازده سال همه اختیارات و قدرتها را در دست داشتند امروز آمده اند و ثبت نام کردند، گفت:اما اکنون شعارهایی تحویل مردم داده اند که فقط پوشش فرق کرده و رنگ و لعاب جدیدی به خود گرفته است.

رشیدی ادامه داد: بنده معتقدم که صحبت کردن در خصوص شفافیت و هزینه کرد، معیار هایی نیست که برای انتخاب رئیس جمهوردر ابتدای کار بشود درمورد آنها سخن گفت.

مشارکت در انتخابات برای ما یک اولویت است

وی همچنین تصریح کرد: مشارکت بالا به منزله حضوریک رئیس جمهورپر قدرت در داخل و خارج است وهمانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مشارکت در انتخابات برای ما یک اولویت است.

رشیدی اضافه کرد: امید است این مشارکت بالا همراه شود با انتخاب یک فرد اصلح  تاقدرت در اختیارفردی قرار گیرد که ازخود مردم و به فکر مردم است و بتواند به نفع آنها از موقعیت خوداستفاده کند و حرف برای گفتن داشته باشد.

مردم از شوراها شفایت در عملکرد و هزینه کرد را مطالبه کنند

نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس اشاره ای هم به انتخابات شوراهای شهرو روستا کرد و ادامه داد: اما در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مردم با توجه به اتفاقاتی که در حوزه شوراها در برخی از شهرها به وجود آمده باید چند شاخصه مهم را مدنظر قرار دهند، اول اینکه ازطایفه گرایی به دور باشند، از شوراها شفایت در عملکرد و هزینه کرد را مطالبه کنند، همچنین از کاندیداها و شوراها بخواهند تیمی که آنها را حمایت و همراهی می‌کند را به صورت شفاف به مردم معرفی کنند. 

این نماینده جوان و انقلابی  در پایان با بیان اینکه در انتخابات شوراها باید جوان تر ها را بیشتر مد نظر قرار دهند چون این جوانها هستند که می توانند تحول ایجاد کنند، اظهار کرد: مردم باید دقت نظر و توجه کافی داشته باشند که این بارافرادی وارد شوراها شوند که حداقل تخصص های مورد نیاز یک شورا را داشته باشد و این‌چنین نباشد که فردی چون طایفه بزرگی دارد به شورا راه پیدا کند آن هم وقتی که از ابتدایی ترین مسائل شهر سازی بی اطلاع است.

انتای پیام/س/ر
نظرات بینندگان