کد خبر: ۱۴۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده:

اعضای هیئات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ هیچ داوطلبی را ندارند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوری استان فارس گفت: مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخابات را نخواهند داشت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عباس‌زاده جهرمی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوری استان فارس امروز در دومین همایش منطقه‌ای رؤسا و اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان فارس از اعضای هیئت‌های نظارت درخواست تا مسائل حفاظتی و امنیتی را کاملاً رعایت کنند و گفت: آنچه که در هیئت‌های نظارت به عنوان مسائل انتخاباتی می‌گذرد باید به صورت محرمانه باقی بماند.

وی افزود: اگر حرکاتی در شهر يا منطقه مشاهده کردید که لازم است مورد توجه مجامع امنیتی باشد، آن را به مراجع ذيربط ارجاع دهيد چون تکلیف داریم كه از دفاتر مراقبت كنيم و این دقت نظر را می‌طلبد تا نگهبانی و حراست از دفاتر به نحو مطلوب انجام شود.

رئیس دفتر نظارت استان فارس همچنین از اعضای هیئات اجرایی و نظارت انتخابات استان خواست تا در این ایام كتابچه قانون و مقررات انتخابات را دائماً مرور کنند و اظهار کرد: مجموعه‌ای از قوانین و مقررات و موارد مبتلا به آن توضيح داده شده به خصوص به موارد ارتکاب جرم در صفحه ۲۰ كتابچه قانون اشاره كرده است که  تبصره ۲ اشاره دارد که هیئت‌های اجرایی و نظارت موظفند در صورت اطلاع از ارتکاب جرائم و به دنبال آن موضوع را برای رسیدگی به مرجع قضایی ذی‌صلاح اعلام کنند.

بنابه گفته حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده، این هیئتی که زیرمجموعه شما است از صدر تا ذیل تحت اشراف شما قرار می‌گیرد یعنی باید قوانين را به آن‌ها برسانيد تا ناظر پای صندوق این وظیفه هیئت را اعمال و پياده کند و لذا لازم است با آموزش اين مطالب را به آن‌ها انتقال دهيم.

رئیس هیئت نظارت استان فارس با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای آموزش از راه دور و مجازی به کار گرفته‌ایم، گفت: مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخابات را نخواهند داشت.

وي از اعضاي هيات نظارت موكد خواست كه نسبت به اين مساله اهتمام لازم و كافي داشته باشند و سپس گفت: ماده ۶ قوانين انتخابات  اشاره دارد که هیئت مرکزی نظارت در سراسر کشور بر کیفیت اجرای انتخابات نظارت کامل دارند در هر مورد که سوء جریان یا تخلفی را مشاهده کنند کتبا تذکر خواهند داد؛ تذکر کتبی در پرونده درج می‌شود و در مواردی كه لازم است تذكرات به مراجع ذی ربط قضايی ارجاع و پيگيری شود.

رئیس دفتر نظارت استان فارس با تأکید بر اینکه وقتی مسئولیتی را پذیرفتیم  نسبت به انجام آن دقت لازم را داشته باشيم،در مورد تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم نیز خاطرنشان کرد: پیگیر تشکیل جلسات ستاد در مناطق خود باشید چون ستاد پیشگیری یکی از ارکان انتخابات است؛ با همکاری دوستان قضایی در اين ستاد می‌توانيد ضمن آموزش حقوقی به شبکه نظارت برخی از نقائص موجود را برطرف كنيد.

انتهای پیام/ح/ر


نظرات بینندگان