کد خبر: ۱۴۷۱۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
رییس شورای اسلامی شهر شیراز:

گزارش‌های نگران کننده از پروانه ساختمان و فروش تراکم شهرداری شیراز داریم

سید عبدالرزاق موسوی گفت: براساس بررسی‌ها و گزارشات مشخص شده برخی املاک شهرداری شیراز سال‌های سال است که بدون مجوز در تصرف افراد خاصی قرار دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید عبدالرزاق موسوی در یکصدو هشتاد و ششمین صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری در تغییر کاربری‌ها، تنظیم توافقنامه با مالکین، صدور پروانه و فروش تراکم حقوق مردم را باید رعایت کند، افزود: گزارشی داریم که برخی املاک شهرداری سال‌هاست بدون مجوز در تصرف افراد خاصی قرار دارد و بر همین اساس شهرداری این شهر باید گزارش دقیقی از املاک شناسایی نشده به شورا ارائه کند.


وی با اشاره به تصرف برخی املاک شهرداری توسط بعضی افراد خاص، گفت: در خصوص پروانه ساختمان و فروش تراکم در شهر گزارش‌های نگران کننده‌ای به شورا ارائه شده است.

موسوی ادامه داد: برخی املاک و به صورت خاص خانه‌های سازمانی شهرداری شیراز سال‌ها در اختیار افراد خاصی است و بدون مجوز ادامه تصرف نیز داده می‌شود.

رییس شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در این جلسه شورای شهر با بیان این مطلب گفت: یکی از موضوعات مهم و در واقع حق‌های اساسی شهروندی حق برخورداری از محیط زیست سالم و باکیفیت است که نقش شورا و شهرداری در این زمینه بسیار مهم است.

وی افزود: در خصوص موضوع پروانه ساختمان و فروش تراکم گزارش‌هایی داریم که بعضاً نگران کننده است. البته منابع درآمدی شهرداری نیز عمدتاً از همین محل تامین می‌شود.

موسوی ادامه داد: املاک شناسایی نشده شهرداری یکی دیگر از موارد قابل تأمل است که باید شهرداری گزارش دقیقی در این باره به شورا ارائه کند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در این راستا گزارشی داریم که برخی املاک و به صورت خاص خانه‌های سازمانی شهرداری سال‌ها در اختیار افراد خاصی است که بدون مجوز ادامه تصرف می‌دهند که شهرداری باید گزارش مستند آن را به شورا ارائه کند.

وی با اشاره به تذکر هفته گذشته خود در خصوص سامانه شفافیت و مدیریت اطلاعات اظهارداشت: در این ارتباط قرار شد رئیس کمیسیون هوشمند سازی گزارشی را در صحن ارائه کنند که منتظر هستیم، البته گزارش عملکرد شهرداری در موضوع مصوبات شفافیت تهیه شده است که برای اعضای شورا ارسال و از طریق پایگاه اطلاع رسانی شورا به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

موسوی از توضیح بیشتری درباره ساکنان املاک شهرداری شیراز در این جلسه خودداری کرد.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
0
مشخصه این املا ک دست چه اشخاصی هست....آخوندها و بنیادها و موسسات فرهنگی مذهبی. وابسته به رده بالاها
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
0
جناب موسوی حالا متوجه شده اید؟
فکر نمی کنید دیر شده؟
شما که خود دکترای حقوق دارید یا خواهید گرفت
چرا چهار سال پیش بدو کار پیگیری نکردید
حالا هم به جد دنبال کار باشید
و شورای جدید را در جریان کار قرار دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
0
روزهای اخر یادش اومده افشا کنه