کد خبر: ۱۴۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
مدیرکل اموزش و پرورش فارس تاکیدکرد:

اردوگاه مکانی امن برای غنی سازی اوقات فراغت و رشد مهارت های دانش آموزان است

اسماعیلی با اشاره به سند تحول بنیادین که چراغ راه و قطب نمای نظام تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: از آنجا که سند تحول بنیادین سندی جامع است باید نگاه جامعی در اجرایی شدن به آن به دور از شعار داشته باشیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش فارس امروز در آیین افتتاحیه سالن اجتماعات اردوگاه دانش آموزی شهید دستغیب شیراز، افتتاح این سالن را گامی عمیق و مهم در اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و گفت: اردوگاه‌های دانش اموزی مکانی امن برای غنی سازی اوقات فراغت، رشد تخصصی و اجتماعی  مهارت های پنهان و آشکار دانش آموزان است.
 
وی با بیان اینکه اردگاه شهید دستغیب دارای قدمتی بیش از 50 سال می باشد و در واقع  از سال 1350 افتتاح شده است و در این مدت دانش آموزان زیادی از این مکان بهره مند شده اند، اظهار کرد: این اردوگاه مکانی امن برای غنی سازی اوقات فراغت، رشد تخصصی و اجتماعی  مهارت های پنهان و آشکار دانش آموزان است.
 
اسماعیلی همچنین افزود: اردو فضایی است که زندگی واقعی تر واقعیت خود را در آن بروز می دهد و  این خود از لحاظ تربیتی بسیار مهم است خصوصا برای کسانی که می خواهند آثار کار تربیتی خود را ببینند یا یک کار تربیتی انجام دهند و در واقع یک فرآیند اجتماعی شدن در اردو طی می شود ودرس زندگی است.
 
مدیرکل اموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین که چراغ راه و قطب نمای نظام تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: از آنجا که سند تحول بنیادین سندی جامع است باید نگاه جامعی در اجرایی شدن به آن به دور از شعار داشته باشیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که وزارت آموزش و پرورش به اردوها و توسعه، تشکیل و تعمیق کار گروهی اهمیت ویژه ایی داده است و با وجود کمبودها و مشکلات منابع مالی مسائل تربیتی و آثار آن ها  از اولویت نیافتاده و سعی شده که حفظ شود و امروز  این سالن نیز در سخت ترین شرایط مالی ساخته شده است.

اسماعیلی با اشاره به راهکار 6 .6 سند تحول بنیادین گفت: در این بند به ایجاد یک شبکه یادگیری که به هم مرتبط هستند و ارتباط مدرسه به این شبکه یادگیری اشاره دارد که  عناصری مانند پژوهش سرا و اردوها را تعریف می کند و اردوها را به عنوان یکی از راهکارها و شبکه در هم تنیده یادگیری معرفی می کند.

وی در پایان تصریح کرد: از آنجا که دانش آموزان ما در دوران کرونا در قرنطینه و شرایط سختی به سر می برند باید آمادگی کامل داشته باشیم که در دوران پساکرونا به بهترین نحو پذیرای نیازهای آن ها باشیم و امیدوارم بتوانیم از این فضا برای تقویت روحیه آن ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان