کد خبر: ۱۴۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۴ تير ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شیوع کرونای دلتا در فارس وضعیت بحرانی دارد / موج پنجم کرونا وارد فاز صعودی شد

لطفی، شیوع کرونای هندی موسوم به دلتا در استان فارس و شهر شیراز را جدی و بحرانی خواند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و پنجاه و پنجمین نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونای نوع دلتا در کشور و استان، شرایط بیماری در فارس و شیراز بحرانی شده و روز‌های سختی را در پیش خواهیم داشت که اگر آمادگی لازم برای مواجهه با موج پنجم کرونا وجود نداشته باشد، با چالش روبرو می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه موج پنجم کرونا وارد فاز صعودی و افزایشی شده است و تنها در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۱۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، از راه اندازی بیمارستان پشتیبان در شیراز از امروز خبر داد و راه اندازی بیمارستان پشتیبان شماره ۲ را نیز در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با تاکید بر مراجعه مردم استان به مراکز ۱۶ ساعته در صورت وجود علائم بیماری و مواردی شبیه سرماخوردگی، افزود: علاوه بر مراکز ۱۶ ساعته فعال کنونی، مراکزی که در آماده باش بوده اند نیز به صورت کامل فعال و آماده ارائه خدمت به مراجعان و بیماران خواهند بود.

لطفی اضافه کرد: بر اساس آمار‌ها در کشور‌های مختلف دنیا که با ویروس کرونای دلتا مواجه شده اند، ورودی بیمارستان‌ها و بستری بیماران مبتلا به کرونای نوع هندی نسبت به موج‌های پیشین کرونا، ۲ برابر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به شیوع موج پنجم کرونا از سوی مردم و مسئولان استان، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و مراکز تجمعی و همچنین تعطیلی بوستان ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در جامعه، تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ادامه این نشست، ضمن بررسی روند واکسیناسیون کرونا در استان، تلاش برای افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در زمینه تزریق واکسن کرونا و اهمیت مراجعه مردم برای دریافت دوز دوم واکسن را عاملی مهم در مسیر مقابله با کروناویروس برشمرد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان