کد خبر: ۱۴۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

خلاها در احیا امر به معروف و نهی از منکر باید شناسایی و برطرف شود

آیت الله دژکام گفت: همیشه باید نگاه سنجش اقدامات وجود داشته باشد و در موضوع احیا امر به معروف و نهی از منکر شناسایی خلا ها صورت بگیرد تا با فعالیت های مناسب مرتفع شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد احیای به معروف و نهی از منکر استان ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: تلاش های خوبی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان انجام شده و هر مدیری در فرصتی که دارد تلاش خودش را انجام می دهد لذا زمینه  برای دبیر بعدی فراهم شده است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه تشکیل ستاد در شهرستان ها نیازمند زمان و مراحل مختلفی است، اظهار داشت:  باید ساختاری شکل بگیرد که معروف ها در جامعه اجرا بشود لذا با این وجود در احیا امر به معروف و نهی از منکر  یک گام جلوتر خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر شناسایی مشکلات در کنار اقدامات روزانه و کار های اجرایی، خاطرنشان کرد: همیشه باید نگاه سنجش اقدامات وجود داشته باشد و در موضوع احیا امر به معروف و نهی از منکر شناسایی خلا ها صورت بگیرد تا با فعالیت های مناسب مرتفع شود. 

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر فارس افزود: نگاه به مسئله امر به معروف، ابتدایی و سطحی نیست  بلکه تخصصی بوده لذا باید برای مسئله امر به معروف و نهی از منکر برنامه داشته باشیم؛ ستاد باید برنامه های خودش را در راستای ماموریت های خود معین کند و نحوه تاثیر گذاری برخی از معروف ها برای جلوگیری از منکر ها را مطالعه کرده باشد. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه فضای مشورت برای بهبود فضای جامعه باید گسترش یابد و از نقطه نظرات صاحب نظران استفاده شود، بیان کرد: علاقه مندان به حوزه احیا امر به معروف و نهی از منکر را باید برای مشارکت دعوت کرد و حوزه های علمیه باید پایگاه امر به معروف و نهی از منکر باشد و در زمینه فرهنگ سازی و ترویجی می شود از ظرفیت اهالی علم استفاده کرد.

به گفته این استاد دانشگاه، اگر همه ساختار ها درست باشد و همه مدیران پای کار آیند، بدون توفیق الهی کار به پیش  نمی‌رود؛ این نگاه فلسفه صدرایی است. ملاصدرا می گوید این اسباب زمینه ساز هستند و علت تامه ذات حق است لذا اگر پروردگار نخواهد کاری از پیش نمی رود. 

آیت الله دژکام اضافه کرد: همانطور که به ساختار اهمیت دهیم، باید بدانیم که عناصر دیگری در احیای امر به معروف و نهی از منکر موثر هستند؛ باید در حیطه امر به معروف گاهی انگشت اتهام را به سوی خودمان بگیریم که شاید مشکل کار از سمت خودمان باشد.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان