کد خبر: ۱۴۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

اصل برپایی نماز جمعه ذکر خداوند است

آیت الله دژکام گفت: بعضاً جایگاه نماز جمعه از این نظر که محل یادآوری و ذکر خداوند است فراموش می شود اما اصل نماز جمعه ذکر است لذا بعضاً مشاهده می شود که اگر مباحث اجتماعی جامعه با لحن تند توسط امام جمعه گفته نشود، همه گله می کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مراسم بزرگداشت اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی که در مسجد شهدا شیراز برگزار شد، گفت: بایستی نیاز «انسان ها به معنویت» را به یکدیگر یاد آوری کنیم. 

آیت الله دژکام با بیان اینکه نماز جمعه ذکر خداوند است گفت:  می توان به تعبیری دیگر امام جمعه را ذکر دانست  چراکه حضور در نماز و خطبه ای که می خواند و قیام همه که برای حضرت ولی عصر(عج) می کنند، یاد خداوند است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس نقشی که امام جمعه باید ایفا کند را  سخت و دشوار دانست و اظهار کرد:  هنوز پس از گذشت سالیان شهادت آیت الله شهید دستغیب با شنیدن سخنان این عالم ربانی، دل ها به خداوند متعال نزدیک تر می شود. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه همه به ذکر نیاز داریم چراکه بدون یاد خداوند دل آرام نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: یک مدتی غربی عا به بهانه علم می خواستند ما را از یاد خداوند غافل کنند لذا در جهان معاصر ما یاد خداوند فراموش شده است

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اکنون که رسانه ها و پیامرسان نماد تمدن غربی شده اند، شاهد عدم یادآوری وجود خداوند در آن ها هستیم لذا باعث غفلت شده اند. 

به گفته آیت الله دژکام، ما برای اینکه ذکر خداوند را به فضا های رسانه ای ببریم ناتوانی داریم لذا باید این موضوع مد نظر قرار بگیرد و از ظرفیت رسانه ها باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بعضاً جایگاه نماز جمعه از این منظر که محل یادآوری و ذکر خداوند است فراموش می شود، گفت: اصل نماز جمعه ذکر است لذا بعضاً مشاهده می شود که اگر مباحث اجتماعی جامعه با لحن تند توسط امام جمعه گفته نشود، همه گله می کنند.

امام جمعه شیراز در ادامه تاکید کرد: باید نگاه به سخنان امام جمعه تغییر کند چراکه اگر هم مطالبه می کند به یاد خداوند باشد؛ زمزمه محبت باشد؛ امروز نماز جمعه غریب افتاده و باید زمزمه کلام خدا باشد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس فعالیت گسترده دشمنان در مقابل نماز جمعه را مورد اشاره و توجه قرارداد و گفت: علیرغم همه هجمه های دشمنان برای خاموشی نماز جمعه اما هنوز باشکوه ترین جلسات هفتگی ملت ما است و نتیجه زمزمه محبت در نماز جمعه است‌.

آیت الله دژکام معتقد است که برای اینکه بتوانیم ذکر خداوند را در جامعه رواج بدهیم، باید همه اقشار به میدان بیایند؛ آرامش گم شده جامعه است لذا پیوند بین مردم و مسئولین باید با خداوند محکم شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان