کد خبر: ۱۵۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

ویژه برنامه‌های سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم شاهچراغ (ع) اعلام شد

با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رضا (ع)، به همت معاونت تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ویژه ‌برنامه‌های عزاداری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین احمد سلامی معاون فرهنگی آستان احمدی و محمدی (ع) برنامه‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: ویژه برنامه‌هایی برای شهادت حضرت امام رضا (ع) تدارک دیده شده که شامل سخنرانی، مرثیه‌سرایی و اجرای مراسم لاله‌گردانی توسط خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است.

وی افزود: این ویژه برنامه از امشب چهارشنبه ۱۴ مهرماه همزمان با شب شهادت حضرت رضا (ع) با سخنرانی آیت‌الله دژکام و مداحی احمد خلف‌زاده آغاز می‌شود و روز پنجشنبه ظهر شهادت نیز مرثیه‌سرایی با نوای احمد خلف‌زاده اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سلامی ادامه داد: همچنین در شام غریبان شهادت امام رضا (ع) مراسم لاله‌گردانی توسط خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

بنابه گفته این مقام مسئول، در این ایام تمامی خادمان حرم مطهر جهت صیانت از حفظ سلامتی زائران بسیج شدند تا مراسم با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود و امید است همه زائران عزیز ما را در این مهم یاری رسانند.

علاوه بر این چهاردهم و پانزدهم مهر ماه همزمان با ایام شهادت امام رضا (ع) برنامه خوشنویسی زنده توسط استاد طاووسی در سعدیه شیراز برگزار می‌شود که این برنامه از سلسله برنامه‌های کنگره بین‌المللی محّمد (ص) درآیینه ادب و هنر است.

بر این اساس خوشنویسیِ متون مرتبط در توصیف پیامبر رحمت و مهربانی با استفاده از خطوط" رقاع و توقیع" و تاکید بر فضا‌های بصری چشم‌نواز و رنگه نویسی، محور اجرای زنده استاد ناصر طاوسی خواهد بود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان