کد خبر: ۱۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰
رئیس جمهور در شورای اداری؛

حضور در استان‌ها به عنوان یک ضرورت مدنظر قرار دارد/تا وقتی طرح نیمه تام وجود دارد نباید دنبال طرح جدیدی برویم

رئیسی با بیان اینکه تا وقتی طرح نیمه تام وجود دارد نباید دنبال طرح جدیدی برویم، اظهار کرد:خشکسالی و مسائلی امروز استان فارس و منطقه را گرفتار کرده که باید پیگیری شوند تا به نحوی از این محدودیت خارج شویم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران پنجشنبه شب در شورای اداری استان فارس به فرآیند سفرهای استانی هیئت دولت اشاره کرد و گفت: قبل از انجام سفر، مطالعاتی انجام می‌شود جلساتی با همه مسئولین استانها و نهادهای مختلف گرفته می‌شود و مذاکرات، مطالعات و بررسی‌هایی صورت می‌گیرد و هیئت‌هایی نیز برای بررسی نیازها به استان اعزام می‌شوند، سپس جلساتی نیز با وزرا و سایر متولیان برگزار می‌شود تا میزان اعتبارات تخصیصی تعیین می‌شود.


وی با اشاره به اینکه با این تفاسیر سفرها شامل مطالعات قبل، بررسی‌های حین سفر و مطالبات بعدی است، گفت:حضور در استان‌ها به عنوان یک ضرورت مدنظر قرار دارد و در این چهل سال چنین روشی در شوراهای اداری دنبال نمی شده است بلکه استانداران در تهران نیازها را مطرح می‌کردند و مصوب می‌شد اما در روند فعلی همه نیازها در شورای اداری مطرح و اعلام می‌شود که با این شرایط همه دولت متوجه خواهد شد که تمام مسئولان فعال در هیئت دولت باید برای تحقق مصوبات اقدام کنند.


رئیس جمهور اسلامی ایران ادامه داد: چنانچه پیش از این نیز اشاره شد در این سفرها  ۱۰۰ طرح برای استان فارس مصوب شده که همه مسائل استان نیست بلکه بخش دارای اولویت فارس است.


رئیسی با بیان اینکه تا وقتی طرح نیمه تام وجود دارد نباید دنبال طرح جدیدی برویم، اظهار کرد:خشکسالی و مسائلی امروز استان فارس و منطقه را گرفتار کرده که باید پیگیری شوند تا به نحوی از این محدودیت خارج شویم.


وی با اشاره به سفر خود به شهرستان مرودشت گفت: مردم این منطقه در تأمین آب برای استحمام هم مشکل دارند از این رو طرح‌های نیمه تام باید سریعاً دنبال شود.


 رئیس جمهور در ادامه به ظرفیت فرهنگی فارس وجود ارزشمند علما، دانشمندان و شعرای بزرگ، در این استان اشاره کرد و افزود: وجود چنین ظرفیتهایی باعث شده فارس به قطب فرهنگی تبدیل شود و از این رو باید این جایگاه فرهنگی حفظ شود که این امر نیاز به کار و تلاش دارد.


آیت الله رئیسی همچنین بر ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکید و اظهار کرد: ساماندهی اطراف حرمین شریفین باید انجام و جزو برنامه‌هایی است که ما وظیفه داریم که حتماً دنبال شود.


وی با بیان اینکه صنایع غیر فعال استان باید فعال شوند، به تعطیلی چند ساله کارخانه آزمایش در مرودشت نیز اشاره کرد و گفت: از این کارخانه فقط یک اسم باقی مانده بود به گونه ای که برخی از قسمت‌های کارخانه به انبار پیاز تبدیل شده که بسیار تأسف انگیز است.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان تعطیلی در شهرک های صنعتی نیز مشاهده می‌شود، اظهار کرد:باید تلاش شود بخش‌هایی که با اقدامات مقدماتی می‌تواند فعال شود و مدیران استانی و وزارت صمت کمک کند تا به چرخه تولید برگردند.


وی با اشاره به اینکه ما در کشور باید تولید کننده باشیم، نجات کشور را در گروی تولید دانست و افزود:  تولید در کشور باید رونق یابد، بانک ها نیز باید تسهیلات را به سمت تولید ببرند.


رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از درآمد گردشگری باید صرف همان منطقه شود، گفت: اگر درآمد گردشگری بالا برود باید درصدی از درآمد گردشگری صرف و خرج مشکلات اطراف خودش بشود.


وی در پایان گفت: اقتصاد گردشگری باید فعال شود و گامهای مهمی در این راستا باید برداشته شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان