کد خبر: ۱۵۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی فارس اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از اختصاص عضویت رایگان برای کتابخانه های عمومی با شرایط ویژه خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  روح الله منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: : هر فردی که در استان فارس عضو کتابخانه های عمومی فارس باشد می‌تواند یکی از اعضای خانواده خود را به کتابخانه های عمومی استان معرفی کرده و عضویت رایگان برای این شخص ایجاد کند.

وی در این خصوص بیان کرد: تمامی کتابخانه های عمومی استان فارس از مهر ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نسبت به ارائه کتاب‌های مورد نیاز مردم به افراد متقاضی اقدام می‌کنند این در حالی است که طی دو ماه گذشته سالن‌های مطالعه نیز در فارس فعالیت خود را آغاز کرده و این سالن‌ها نیز از مهر ماه نسبت به ارائه فضای مطالعاتی به متقاضیان اقدام کرده‌اند البته با توجه به شیوع  کرونا در سطح استان و کشور شرایط ویژه ای نیز برای این افراد در نظر گرفته شده که از جمله این شرایط می‌توان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد.

منوجهری تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که در شیوع کرونا از سوی کتابخانه ها و سالن‌های مطالعاتی شاهد آن بودیم ارائه محتوا آموزشی مناسب برای آگاهی افزایی جامعه به منظور کنترل و مدیریت بیماری کرونا بود که در این میان نیز تمامی فعالیت‌ها به گونه‌ای در اختیار افراد مختلف جامعه قرار گرفت که این افراد بتوانند در کوتا هترین زمان مناسب به محتواهای آموزشی دسترسی داشته باشند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس ادامه داد: همزمان با شروع ماه مهر فعالیت‌های سالن‌های مطالعاتی و کتابخانه ها آغاز شده و در طول هفته وحدت نیز ۳ روز عضویت رایگان برای افراد در نظر گرفته می شود که متقاضیان می‌توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

وی در پایان افزود: جشنواره کتاب خوان رضوی در استان فارس و همزمان با سراسر کشور نیز برگزار شد که افراد می‌توانند در این طرح نیز نسبت به کتاب‌هایی که در نظر گرفته شده است اقدام کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/
نظرات بینندگان