کد خبر: ۱۵۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
رئیس شورای شهر شیراز:

ایجاد شرایطی برای ایجاد فضای مشارکت عمومی در بستر شورا/ جلسه برای جلسه نمی‌خواهیم

طاهری خواستار ایجاد شرایطی برای ایجاد فضای مشارکت عمومی در بستر شورا شد و گفت: جلسه برای جلسه نمی‌خواهیم و باید ببینیم در این چهار سال چکار باید کرد و چکاری می‌توانیم انجام دهیم تا هم به نفع شهر و هم مردم باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز، چهارشنبه ١٩ آبان در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه که با موضوع "نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز" و به همت بسیج رسانه استان فارس برگزار شد، بابیان اینکه این خواست اعضای شوراهم است که نشست خبری با اصحاب رسانه ببیشتر باشد، گفت: روابط عمومی شورا هم باید خیلی فعال تر و بیشتر از این عمل کند.

وی با اشاره به خواست رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در این جلسه، مبنی بر توجه بیشتر شورا و شهرداری به فضای مجازی و افزایش سواد رسانه ای اعضا، گفت: اگر قرار باشد به شکل عملیاتی بر روی بحث فضای مجازی کار شود به دلیل گستردگی این فضا، نیاز به همراهی و همکاری داریم و این پل ارتباطی باید به شکل صحیح بر قرار شود.

طاهری در ادامه به بحث شفاف سازی نیز اشاره کردو افزود: شفاف سازی باید به معنی واقعی کلمه ایجاد شود به گونه ای که مهم ترین راه کاری باشد که بتواند در پیش برداهداف شورا به کار برده شود.

 رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به این سوال اصحاب رسانه که شورا قرار است دقیقا چه کاری انجام دهد؟گفت: سوال برخی نیز این است که در ادوار گذشته عده ای شعار انسان محوری داشتند وعده ای دیگر گسترش و توسعه شهر را در نظر داشتند، شورای ششم چه شعار و برنامه ای دارد.

وی در خصوص این سوالات اظهار کرد: این سوال خوبی است که نه تنها از من بلکه باید از تک تک اعضای شورای شهر باید پرسیده شود و بنده نیز قبلا در نطق پیش از دستور خود از اعضا خواستم تا برنامه های خود را اعلام کنند.

طاهری همچنین تاکید کرد: تمام رؤسای کمیسیون‌ها باید برنامه ریزی‌های خود را متناسب با این رویکرد برای چهار سال آینده ارائه کنند.


رئیس پارلمان محلی کلانشهر شیراز در ادامه با بیان اینکه برای اینکه شهر صرفا کالبدمحور نباشد، باید به ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلابی حرکت کنیم در غیر این صورت صرف توسعه کالبد شهری ارزشی نخواهد داشت، تصریح کرد:تلاش برای دستیابی به مدیریت واحد شهری تعامل محور، چابک سازی سازمان‌های شهرداری، معماری سازمانی شورا و شهرداری، برنامه ریزی برای سالمندان و افراد دارای شرایط خاص، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، احیاء و ارتقای نظام محله محوری با ترویج سبک زندگی اسلامی، از جمله برنامه های شورا است.

تدوین سند چشم انداز ٤ ساله شورای ششم کلانشهر شیراز


طاهری همچنین توانمندسازی افراد و اقشار آسیب پذیر، توجه به بافت‌های مذهبی و میراثی، توسعه سند گردشگری، گسترش فرهنگ نقد و نقدپذیری در حوزه مدیریت شهری، تکریم بی منت مردم، ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی، پیگیری طرح جامع باغ‌ها، توجه به بافت‌های فرسوده شهری، انسجام بخشی به کانون‌های فرهنگی اجتماعی و تلاش برای ارتقای سطح اعتماد عمومی را از جمله رویکردهای سند چشم‌انداز توسعه شهر شیراز عنوان کرد.

رئیس شورای شهر شیراز از تدوین سند چشم انداز ٤ ساله شورای ششم این کلانشهر خبر داد و گفت: این سند در قالب ٧٧ بند تعریف شده و در ابعاد مختلف، مباحث توسعه شهری، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی را در بر می‌گیرد.

وی در پایان خواستار ایجاد شرایطی برای ایجاد فضای مشارکت عمومی در بستر شورا شد و گفت: جلسه برای جلسه نمی‌خواهیم و باید ببینیم در این چهار سال چکار باید کرد و چکاری می‌توانیم انجام دهیم تا هم به نفع شهر و هم مردم باشد.

 گفتنی است که در این جلسه اصحاب رسانه وبرخی از اعضای شورای شهر نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص مباحث مربوط به شهر و انتظارات رسانه ها از شورا پرداختند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان