کد خبر: ۱۵۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
گفتگوی شیرازه با نماینده مجلس در خصوص طرح رتبه بندی معلمان:

معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند/ طرح رتبه بندی معلمان در یک قدمی صحن علنی

فروردین گفت: گام های اول طرح رتبه بندی برداشته و در کمیسیون مربوطه بر روی ماده به ماده آن بحث و نتیجه گیری شده بنابراین مصوبه کمیسیون را دارد. باید پس از این به صحن علنی مجلس ارجاع و در صحن نیز موافقت نمایندگان را دریافت و به شورای نگهبان فرستاده شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،چند روز گذشته شاهد اعتصاب برخی از معلمان در سراسر کشور بودیم که تدریس کلاس های آنلاین راتعطیل کرده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.

روز گذشته نیز شاهد تجمع سراسری فرهنگیان مقابل ادارات کل آموزش و پرورش استانها بودیم، تجمعی که به گفته خودشان صرفا در راستای یکسان سازی حقوق و طرح رتبه بندی بود که قریب به 10 سال پیش مطرح شدو همچنان بلاتکلیف باقی مانده بود. اما مجلس یازدهم بررسی این طرح را دراولویت کاری خود قرار داده است.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد،فراشبند وقیروکارزین در گفتگو با خبرنگار شیرازه ابتدا به رسالت مهم معلمی در جامعه اشاره کرد و اینقشر را موثرترین فرد در جامعه دانست و گفت:امروز معلم اگر اعتراض می‌کند به خاطر شخص خاص و یا بر اساس منفعت طلبی خود نیست، بلکه معلم دلش برای نسل آینده می سوزد که امروز بنای اعتراض گذاشته است و قطعا این بدان معنا نیست که به قانون بی احترامی می کند.

فروردین با بیان اینکه معلم می‌خواهد با اعتراض خود به ما بگوید، اگر به این قشر بی توجه باشیم در حقیقت آینده کشور در خطر است، اظهار کرد: این قشر اگر قصد اعتراض بی مورد داشت می‌توانست زودتر از این اعتراض و خدشه ای به جامعه وارد کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد:معلم در شرایط فعلی نگران این است که با توجه به اینکه آموزش به سمت فضای مجازی رفته به خاطر نبود زیرساخت‌های مناسب،آن طور که باید و شاید نتواند به فرزندان ما آموزشی دهد که در شأن و جایگاه نظام جمهوری اسلامی باشد.

بنابه به گفته این نماینده مجلس، فرهنگیان معتقدند نباید دغدغه معیشت داشته باشند که به جای اینکه تمرکزشان بر روی آموزش باشد مجبور شوند به سمت معیشت و تامین رفاهیات بروند.

معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند/ طرح رتبه بندی معلمان در یک قدمی صحن علنی

این نماینده مجلس براین باور است که امروز بحث تورم، گرانی و درآمد کم باعث شده که معلم از پس مخارج روزمره خود بر نیاید و این امر موجب می شود دغدغه فرزندان جامعه را داشته باشد؛ امروز صدای معلم صدای همه آحاد جامعه است و ما باید این صدا را بشنویم.

 فروردین با بیان اینکه  مجلس یازدهم این صدا را شنیده است، اظهار کرد: چرا که قریب به ۱۰ سال پیش طرح رتبه بندی در مجلس و دولت قبل عنوان شده بود و همچنان سالها بر روی زمین مانده، اما در دولت جدید و این مجلس طرح رتبه‌بندی احیا شده و در دست بررسی است و به مرحله اجرایی شدن نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد:  این اراده و باور وجود دارد که معلم باید به گونه‌ای شأن و جایگاهش حفظ شود که درخور این جامعه باشد به همین خاطر مجلس طرح نظام رتبه‌بندی را در اولویت دستور کار خود قرار داد تا هر چه سریعتر این قشر به حقوق خود برسند.

فروردین  در دامه با اشاره به اینکه البته در چنین شرایطی مملکت هم با برخی مشکلات و کمبودهایی مواجه است، بیان کرد: متأسفانه از یک طرف کمبوداعتبارات و بدهی دولت قبل، کاهش بودجه، تورم،تحریم و ازسوی دیگر شیوع کرونا باعث شد که آنگونه که شایسته است این اقدام سریع تر انجام و پاسخگوی این نیاز فرهنگیان نباشد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر وکارزین در مجلس افزود: بنده معتقدم اگر قرار است صرفه جویی کنیم و از هزینه‌ها بزنیم نباید از معلم و حقوق معلم بگذریم بلکه باید در جاهای دیگر صرفه جویی انجام شود، چون در حوزه آموزش هر چقدر خرج کنیم سرمایه‌گذاری است.پس می بایست از جاهای دیگر اعتبار بگیریم و به آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی تزریق کنیم.

وی براین باور است که اگر آموزش بهتری داشته باشیم می‌توانیم، نخبگان بهتری را تربیت کنیم، پزشکان مهندسین و متخصصین همه از فیلتر آموزش و پرورش عبور می کنند فلذا ما نباید اجازه دهیم که این جامعه خدای ناکرده با چالش مواجه شود و تمرکزش از مأموریت اصلی خود بر روی مسائل دیگر برود که این امر باعث آسیب به نسل آینده کشور می‌گردد.

 وی در پاسخ به این سوال که مجلس در خصوص طرح رتبه بندی چه اقداماتی انجام داده است، گفت: گام های اول طرح رتبه بندی برداشته و در کمیسیون مربوطه بر روی ماده به ماده آن بحث و نتیجه گیری شده و مصوبه کمیسیون را دارد، باید پس از این به صحن علنی مجلس ارجاع  و در صحن نیز موافقت نمایندگان را دریافت و به شورای نگهبان فرستاده شود.

 فروردین اعلام کرد: تمام این مراحل انجام شده و اکنون فقط بر روی مبلغ مورد نظر بحث وجود دارد، مبلغ مورد انتظار فرهنگیان، قطعاً نظر مجلس و دولت هم است اما در شرایط فعلی که برخی مشکلات وجود دارد باید با تامل بیشتری تصمیم‌گیری گردد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان