کد خبر: ۱۵۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کلاهبرداری ۷۰۰ میلیوني نتيجه اعتماد بيجا در فضاي مجازي تا کشف قرص‌هاي روانگردان در "ممسنی"

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

کشف 300 کیلو تریاک در ورودی شیراز 

فرمانده انتظامي استان از توقیف 2 دستگاه خودرو توسط مأموران انتظامی شهرستان شیراز و کشف 300 کیلوگرم تریاک خبر داد. 

سردار "رهام‌بخش حبيبي" ، اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان شیراز هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از ورودی های شهر شیراز، به 2 دستگاه اتوبوس و کامیون مشکوک و آن ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسی مأموران انتظامی شهرستان شیراز از این دو خودرو، 300 کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه  5 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن هشدار به قاچاقچیان و سوداگران مرگ، تأكيد كرد: پليس در راستاي شناسایی و دستگیری اینگونه افراد قانونی و قاطعانه عمل کرده و در این خصوص از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.

دستگيري سارق با 11 فقره سرقت در"آباده"
 
فرمانده انتظامی "آباده" از دستگيري سارق حرفه‌اي و سابقه‌‌دار با 11 فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 "سيدابوالفضل مسعودي" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت‌ از ساختمان‌هاي نيمه كاره در برخي از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وي را در مخفيگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده عنوان داشت: در بازرسي از مخفيگاه متهم 3 دستگاه باطري،   4 كيلو خاموت، 2 كيلو كابل مسي، 3 عدد درب فلزي و آلومينيومي، 2 عدد تابلو، 4 دستگاه سنگ فرز و 6 عدد لوله استيل كشف شد.

 "مسعودي" با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 11 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نيمه كاره، قطعات خودرو و ابزار آلات ساختمان اقرار كرد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 150 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

اين مقام انتظامي با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش كنند.

کلاهبرداری 700 میلیوني  نتيجه اعتماد بيجا در فضاي مجازي

جانشین فرمانده انتظامي "داراب" از دستگیری فردی که با شگرد درج آگهی فروش کالا در فضای مجازی 700 ميليون ريال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد. 

 "عبدالکریم ساسانی" در تشريح این خبر بيان كرد: در پي شكايت 17نفر از شهروندان مبني بر پرداخت بيعانه جهت خرید لوازم خانگی در يكي از سايت‌هاي فضاي مجازي و عدم ارسال کالا، رسيدگي به موضوع در دستور كار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شكات در يكي از سايت‌ها با آگهي فروش کالا زیر قیمت بازار مواجه و با فرد فروشنده تماس كه وي از آنها حدود 700 ميليون ريال به عنوان بيعانه دريافت و سپس گوشي خود را خاموش مي‌كند.

 "ساسانی" با بيان اينكه كارشناسان پلیس فتا با اقدامات فني مطلع شدند كه متهم به سمت لارستان متواري شده است، تصریح کرد: ماموران پس از اخذ نيابت قضائي به آن شهرستان اعزام و در يك اقدام ضربتي وي را دستگير و به داراب انتقال دادند.

جانشین فرمانده انتظامي داراب با اشاره به اينكه مبلغ كلاهبرداري شده به حساب شكات عودت داده شد، گفت: متهم براي سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفي شد.

کشف قرص‌هاي روانگردان در "ممسنی"

فرمانده انتظامي "ممسنی" از کشف 2 هزار و 500  عدد انواع قرص‌هاي روانگردان در اين شهرستان خبر داد.

 "محمد نیکبخت" ، بيان كرد: در پي دريافت خبري مبني بر اينکه شخصي در امر خريد و فروش قرص‌هاي روانگردان در سطح شهرستان ممسنی فعاليت دارد كه پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
 
وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند فرد مذكور را شناسايي و دستگير و در بازرسي از مخفيگاه وي 2 هزار و 500 عدد انواع قرص‌هاي روانگردان کشف كنند.

فرمانده انتظامي "ممسنی" با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مركز فوريت‌‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

6 واحد صنفي متخلف پلمب شد

جانشین فرمانده انتظامي "اقليد" از پلمب 6 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد.

 "عباس ظهیری"، در تشريح اين خبر بيان كرد: در اجراي طرح برخورد با واحدهاي صنفي متخلف، مأموران پلیس امنيت عمومی طرح بازديد از اين واحدها را طي هفته گذشته اجرا كردند.


وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح‌ها از 32 واحد صنفي بازدید به عمل آمد، بيان كرد: به 10 واحد صنفی فاقد مجوز اخطاريه پلمب و 6 واحد نيز به دلیل تخلفات صنفی و انتظامی و نداشتن پروانه کسب و نارضایتی مردم پلمب شد.

 "ظهيري" از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحدهاي صنفي آن را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع تا اقدامات قانوني صورت پذيرد.

کشف فلزیاب میلیاردی قاچاق در "سرچهان"

فرمانده انتظامی شهرستان "سرچهان" از کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 ميليون ریال خبر داد. 
 "محسن لشکری"، بيان كرد: ماموران پليس امنيت عمومي با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند 3 نفر مشغول كاوش در اطراف زمين‌هاي كشاورزي هستند كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي به همراه نماينده ميراث فرهنگي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام كه افراد مذكور با توجه به موقعيت جغرافيايي از محل متواري شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سرچهان" با بيان اينكه در پاكسازي از محل تردد افراد يك دستگاه فلزیاب و سایر ادوات قاچاق كشف شد، بيان كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 میلیارد و 500 ميليون ریال برآورد كرده‌اند.

 "لشكري" با اشاره به اينكه تلاش براي دستگيري متهمان متواري با جديت ادامه دارد، گفت: برخورد با غارت‌گران ميراث فرهنگي در دستور كار اين فرماندهي است.


انتهای پیام/س


نظرات بینندگان