کد خبر: ۱۵۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کلاهبرداری ۲۰ ميلياردی با ترفند واگذاری وام کم بهره تا برخورد مرگبار خودرو پژو

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
 
 کلاهبرداری 20 ميلياردی با ترفند واگذاری وام کم بهره 

رئيس پليس فتا استان از دستگيری فردی که با درج آگهی جعلی مبلغ 20 ميليارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد. 

  "حشمت سليمانی" ، اظهار داشت: تعداد ريادي از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پليس فتا مراجعه و اعلام کردند که با آگهی اخذ وام کمبهره در یکی از سایتهای آگهی محور برخورد که اعلام كرده بود برای دریافت وام مبالغی را تحت عنوان اقدامات اداری و تکميل پرونده بايد پرداخت شود و پس از واريزي صاحب تلفن دیگر پاسخگو تماسهاي ما نبود و متوجه شديم مورد كلاهبرداري قرار گرفته ايم.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکيان و طی تحقيقات فنی و پليسی، کارشناسان پليس فتا طی یک عمليات غافلگيرانه این فرد کلاهبردار را در مخفيگاهش در یکی از محلههای شهر شيراز دستگير کردند. 

رئيس پليس فتا استان فارس با بيان اينكه متهم در بازجویی اوليه به 20 ميليارد ريال كلاهبرداري از 100 نفر شهروند اقرار كرد، عنوان داشت: اين فرد كلاهبردار پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد. 

 "سليمانی" با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هموطنان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره در دام این افراد قرار ميگيرند، گفت: مردم برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هيچ عنوان به این گونه تبليغات که در فضای مجازی به خصوص در سایت های آگهی محور و یا شبکههای اجتماعی منتشر میشود اعتماد نکنند؛ چرا که بانکها هيچگونه تبليغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهيلات بانکی ندارند و بدانند که این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر میشود. 

وی افزود: سایت پليس فتا به آدرس الکترونيکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنين کاربران میتوانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند؛ همچنين شماره تماس 096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است. 

 برخورد مرگبار 2 خودرو پژو

رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد شديد 2 خودرو پژو در محور روستايي" دشتدال" شهرستان جهرم، 2 نفر در دم فوت و 3 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 

" عبدالهاشم دهقاني"  ،بيان كرد: از طريق مركز فوريتهاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در محور روستايي" دشتدال" شهرستان جهرم به ماموران اعلام و سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند. 

وي افزود: ماموران در بررسيهاي اوليه مطلع شدند سواري پژو 405 با 3 سرنشين به شدت با خودرو پژو پارس با 2 سرنشين برخورد كرده است. 

رئيس پليس راه شمالي استان تصريح كرد: در اين حادثه راننده و يكي از سرنشينان پژو 405  در دم فوت و ديگر سرنشينان هر دو خودرو) 3 نفر(  مجروح و راهي بيمارستان شدند. 

 "دهقاني" با اشاره به اينكه كارشناسان علت وقوع اين حادثه را عدم رعايت حق تقدم از جانب راننده پژو 405 اعلام كردند ،به شهروندان توصيه كرد قوانين و مقرارت راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.  

 سارق بيشتر قفل كتابي سرقت ميكرد

فرمانده انتظامي "مرودشت" گفت: با دستگيري يك سارق پرده از راز 25 فقره سرقت مغازه برداشته شد.

 "فرشيد زینلی"، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان مرودشت، بررسی موضوع جهت شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار گرفت. 

وي افزود: ماموران انتظامي در بررسيهاي اوليه مطلع شدند كه کليه سرقتها مربوط به قفلهای مغازهها بوده كه همه آنها بدون خسارت و به صورت صحيح و سالم سرقت شده است. 

وی افزود: تيم تجسس کلانتری 11 انقلاب شهرستان مرودشت با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در اين خصوص یک سارق سابقهدار را شناسايي و وي را در يك عمليات ضربتي در مخفيگاهش دستگير كردند. 

فرمانده انتظامي "مرودشت" با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 3 فقره سرقت مغازه و 22 فقره سرقت قفلهاي كتابي مغازهها اقرار كرد، گفت: متهم به دليل اعتياد و فراهم كردن مواد مخدر در اكثر سرقتها با ترفندهاي خاص فقط اقدام به باز كردن قفلهاي كتابي و سرقت آنها ميكرده است   . 

  "زينلي" با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه سارق 3 دستگاه سشوار ،7 عدد ماشين ريشتراش، يك عدد پمب آب و 16 عدد قفل كتابي مسروقه كشف شد، گفت: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد. 

اين مقام انتظامي به کسبه و بازاریان توصيه کرد؛ تجهيز واحدهای صنفی به سيستمهای هوشمند ،استفاده از دربهای فلزی و قفلهای مطمئن و همچنين نصب دوربينهای مداربسته از راهکارهای مناسب پيشگيری از سرقت میباشد که لازم است مورد توجه متصدیان مربوطه قرار گيرد. 

  کشف انواع لوازم آرايشی و بهداشتی قاچاق در "زريندشت"

فرمانده انتظامی "زریندشت" از کشف انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ریال در این شهرستان خبر داد. 

 "حميدرضا صالحی فرد" در تشریح این خبر افزود: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته كاركنان پليس آگاهی زريندشت حين گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک سواري پراید مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند. 

وی گفت: در بررسی از این خودرو انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قبيل ماسک، شامپو، بروس مو و آبرسان خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی كشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان زریندشت با بيان اينكه در اين خصوص راننده تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 500 ميليون ریال برآورد كرده اند.  

 سرقت موتورسيکلت در اصفهان و کشف در"آباده"

فرمانده انتظامي" آباده" از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي توسط ماموران انتظامی اين شهرستان خبر داد. 

" سيدابوالفضل مسعودي"،اظهار داشت: ماموران انتظامی كلانتري 14ايزدخواست این شهرستان حين گشت زنی در حوزه استحفاظي به یک دستگاه موتورسيکلت مشکوک شدند. 

وي عنوان كرد: ماموران در استعلام اوليه از سامانه پليس مطلع شدند كه موتورسيكلت مذكور مسروقه و سابقه سرقت از شهرضا از توابع استان اصفهان دارد. 

فرمانده  انتظامی شهرستان آباده با بيان اینکه تلاش برای دستگيری سارق در دستور کار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست هشدارهاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت را جدي بگيرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند. 

 کشف انواع کالای قاچاق در "لارستان"

فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 500 ميليون ریال در این شهرستان خبر داد.  

" داود امجدی"  در تشریح این خبر بيان داشت: در راستاي مقابله جدي با پديده شوم قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حين کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه اتوبوس حامل مسافر مشکوک و آنها را برای بررسی بيشتر متوقف کردند. 

وی افزود: ماموران در بازدید از اين خودروها انواع کالای قاچاق شامل ۷۲ عدد فيلتر روغن، 13 دستگاه قهوهساز، آب ميوهگير، چای ساز، توستر، اتو و جارو برقي، 394 ثوب پوشاك، ۶ عدد کيف مسافرتی، ۷۲۴ دستگاه مخلوط کن چندکاره، 5 دستگاه زودپز و ۱۵ طاقه پارچه خارجي قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند. 

فرمانده انتظامی "لارستان" با بيان اينكه کارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد و 500 ميليون ریال برآورد کردهاند، گفت:  در این راستا هر دو راننده تحويل مراجع قضائي شدند. 

 پلمب صنوف متخلف توسط اداره نظارت بر اماکن پاسارگاد

فرمانده انتظامی "پاسارگاد" از پملب 7 واحد صنفي متخلف توسط اداره نظارت بر اماکن عمومي خبر داد. 

 "مصطفی توکلی" در تشریح این خبر بيان داشت: در اجراي طرح برخورد با صنوف متخلف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي طي يك ماه گذشته از 65 واحد صنفي بازديد به عمل آوردند. 

وي با بيان اينكه در اين بازديدها 7 واحد متخلف پلمب و به 14 واحد صنفي اخطاريه صادر شد ،از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پليس را  در برقراری امنيت اقتصادی جامعه یاری كنند.  

  عملکرد 9 ماهه پليس "کوه چنار"

جانشين فرمانده انتظامي "كوهچنار "عملكرد 9 ماهه اول سال جاري اين شهرستان را تشريح كرد. 

 "پرویز ارجمند" ، در تشریح این خبر بيان كرد: در پي استمرار اجراي طرح پاكسازي و ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف نا امن کردن مح الات جرم خيز، يگانهاي انتظامي شهرستان "كوهچنار" با بهرهگيري از توان و امکانات موجود و با هماهنگي مقام قضائي به اجراي طرحهاي مربوطه پرداختند. 

وي با بيان اينكه در اجرای این طرحها، 288 کيلو انواع مواد مخدر کشف  و   67 نفر خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر نيز دستگير شدند، گفت: دستگيری 7 نفر قاتل، 450 نفر متهم تحت تعقيب، 101 نفر سارق با کشف 363 فقره انواع سرقت، توقيف 738 دستگاه وسيله نقليه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش  78  ميليارد ریال از دیگر نتایج این طرحها بود. 

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان "كوهچنار "با اشاره به اينکه مشارکت شهروندان در ايجاد امنيت پايدار بسيار حائز اهميت است، هدف از اجراي اين طرحها را افزايش احساس امنيت در بين شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پليس همکاري داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را به سامانه 110  گزارش كنند. 

 كشف سيگار قاچاق ميلياردی در فيروزآباد

فرمانده انتظامي "فيروزآباد" از كشف 779 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 

" مهدی جوکار ،اظهار داشت: مأموران انتظامي هنگام گشت زني در محور مواصلاتي "عسلویه- فيروزآباد "در يك عمليات ضربتي به 3 دستگاه سواري مشكوك و به رانندگان دستور ایست دادند. 

وي ادامه داد: رانندگان بدون توجه به دستور پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند هر 3 خودرو را توقيف كنند. 

فرمانده انتظامي "فيروزآباد" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودروها 779 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد، تصريح كرد: رانندگان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند. 

 "جوكار" با اشاره به اينكه برابر نظر کارشناسان ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده 4 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: پليس با تمام توان و جديت همواره آماده است با قاچاقچيان و اخلال گران نظم و امنيت اقتصادي مقابله كند. 

جمع آوري 90 معتاد متجاهر در "شيراز" 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: صبح امروز 90 نفر معتاد متجاهر در شهرستان شيراز جمعآوري شد. 

" سيدموسي حسيني"  ،بيان كرد: در راستاي جلب رضايت شهروندان و پاكسازي مناطق آلوده، صبح امروز )چهارم ديماه( طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف جمعآوري معتادان متجاهر و كارتن خواب در شيراز به اجرا در آمد. 

وی با بيان اينكه در اجراي این طرح 90 معتاد متجاهر و كارتن خواب جمع آوري شد، عنوان داشت: برابر ماده 16 افراد مذكور با دستور مقام قضائي تحويل كمپ ترك اعتياد سلامي شدند. 

پايان خط سارق درون خودرو با 18 فقره سرقت در "داراب" 

فرمانده انتظامی "داراب" از دستگيري سارق درون خودرو با اعتراف به 18 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

 "عليرضا نوشاد" بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهی داراب قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران پليس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پليسی، مراقبتهای شبانه روزی و دنبال کردن سرنخها، موفق به شناسایی فرد سارق شدند و با هماهنگی مراجع قضائی وی را در مخفيگاهش دستگير کردند. 
 
فرمانده انتظامی "داراب" با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 18 فقره سرقت درون خودرو اقرار كرد ،عنوان داشت: اين سارق حرفهاي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد. 

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان