کد خبر: ۱۵۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۳ دی ۱۴۰۰
در گفتگو با «شیرازه» مطرح شد:

حاج قاسم جمع اضداد بود/ مدیران باید از زندگی شهید سلیمانی الگو برداری کنند

ایمانیه با بیان اینکه اگر هر کدام از ما مدیران کشوری و استانی ادعای حمایت از نظام و خدمتگزاری مردم را داریم باید از زندگی شهید سلیمانی الگوبرداری کنیم، اظهار کرد: باید توجه کنیم که وی در زندگی شخصی خود نیز چقدر مسائل اعتقادی را رعایت می کرد و همه جانبه نگر بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، لحظه‌ها، ثانیه‌ها دقایق روزها و هفته ها به سرعت گذشتند تا باز برسیم به برگی از تقویم قلب مردم ایران، سپیده دمی که با انتشار خبری تلخ و غیر قابل باور یک ملت و یک دنیا در بهت و حیرت و اندوه فرو رفتند، خبری که هنوز پس از دو سال تلخی اش در کام و جان مردم ایران باقی است.

سپیده دم روز جمعه 13 دی ماه 1398 بود که صدای شلیک موشک و حمله هوایی آمریکای جنایتکار به فرودگاه بغداد لرزه بر اندام مردم این سرزمین انداخت و با اصابت به خودرو حامل سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یار دیرین سردار دو کشور را در ماتم فرو برد.

اگر چه شخصیت بی بدیل و مدیریت جهادی سردار سلیمانی در میان همگان زبانزد بود و وی را به فرمانده ای فراملی و فرامنطقه ای مبدل کرده بود، اما پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به مناسبت دومین سالگرد شهادت این سردار بزرگ سلسله گفتگوهایی با اقشار مختلف جامعه از جمله مسئولان ارشد استان گرفته است و در هر گفتگو به تبیین گوشه ای از ویژگی های شخصیتی این سردار بزرگ پرداخته است.

در همین راستا محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در گفتگوی ویژه با خبرنگار شیرازه در ابتدا اشاره ای به مراسم باشکوه تشییع شهید سلیمانی کرد و گفت: تشییع با شکوهی که از شهید عزیز سردار سلیمانی انجام شد نشان داد علی رغم همه صحبت هایی که می شد  در مورد اینکه ما در جامعه یک قشر وسیع خاکستری و قشری که همراه کامل نظام جمهوری اسلامی هستند، داریم، اما ثابت شد که قشر عظیمی از مردم با نظام همراه هستند منتهی  نظامی که نمود آن را در وجود سردار سلیمانی دیدند.

وی با بیان اینکه اگر هر کدام از ما مدیران کشور و استانی ادعای حمایت از نظام و خدمتگزاری مردم را داریم باید از زندگی شهید سلیمانی الگوبرداری کنیم، اظهار کرد: باید توجه کنیم که وی در زندگی شخصی خود نیز چقدر مسائل اعتقادی را رعایت می کرد و همه جانبه نگر بود.

استاندار فارس در ادامه عنوان کرد: با نگاه کردن به رفتارها و کردار حاج قاسم سلیمانی به یاد شخصیت بزرگوار حضرت علی علیه السلام می افتیم که جمع تضادها بود، شاید در یک نگاه ظاهری برخی رفتارها متضاد همدیگر باشند، به طور مثال در نهایت مهربانی و دلسوزی برای دوستان، در مقابل دشمنان شجاع ، بی باک و مقتدر و سختگیر بود.

بنابه گفته نماینده عالی دولت در فارس، این که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند؛«أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ »مصداق بارز آن را در ویژگی های شهید سلیمانی دیدیم، پس مدیران جامعه ما اگر می خواهند هم مورد رضایت خداوند قرار گیرند و هم محبوب دل مردم باشند راهی جز  پیمودن راه شهید سلیمانی نیست.

ایمانیه در ادامه به نقش فرا منطقه ای، ایجاد امنیت در منطقه، رونق مسیر تجارت و ایجاد امنیت اقتصادی، سیاسی و نظامی اشاره کرد و گفت: بدون شک اگر شهید سلیمانی و عقاید خالصانه  و تلاش‌های بی بدیل او نبود نه تنها محاصره کشورمان را نشکسته بودیم بلکه قطعا اکنون در یک محاصره تنگ‌تر بودیم، چرا که ممکن بود داعش و امثال داعش وارد کشور ما شوند و بخشی از سرزمین های ما را اشغال یا محاصره را خیلی تنگ تر و محکم تر کنند.

وی تاکید کرد: اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نبود شکستن این محاصره هم از نظر امنیتی هم اقتصادی وهم دیگر ابعاد کار بسیار سختی بود.

در پایان این گفتگو از استاندار فارس پرسیدیم اگر قرار باشد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در یک جمله توصیف کنید آن جمله چیست ؟

وی اظهار کرد: همانطور که در ابتدای صحبت اشاره کردم شهید سلیمانی جمعی از اضداد بود شجاعت و مهربانی غیرت و عطوفت را در کنار همدیگر داشت.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان