کد خبر: ۱۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۵ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از جا ساز مرفین در تاج كاميون تا دستگیری ۸۳ متهم تحت تعقیب در شیراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

جا ساز مرفین در تاج كاميون

فرمانده انتظامي استان از توقيف يك دستگاه كاميون حامل 355 كيلو مرفين در عمليات مشترك پليس فارس و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی کل انتظامی كشور خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر کل انتظامی كشور با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي با يك دستگاه كاميون در حال انتقال يك محموله مرفين از سيستان و بلوچستان به سمت شيراز است كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس مبارزه با مواد مخدر فارس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس به همراه عوامل اعزامی از مرکز عملیات ویژه ناجا پس از هماهنگي با مقام قضائي به محورهاي مواصلاتي اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موفق شدند كاميون حامل مرفين را در ورودي شيراز شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي استان عنوان داشت: در بازرسي از اين خودرو 355 كيلو مرفين كه به طرز بسيار ماهرانه‌اي در قسمت جلو كانتينر (تاج) جاسازي شده بود كشف شد.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچيان و خرده فروشان مواد مخدر به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

گفتني است با ارسال نيابت قضائي قاچاقچي اصلي و صاحب بار توسط پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان در زاهدان دستگير و روانه دادسرا شد.

توقيف خودرو قاچاقچي و كشف 194 كيلو حشيش

فرمانده انتظامي استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ني‌ريز يك سواري پژو توقيف و در بازرسي از آن 194 كيلو حشيش كشف شد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ني‌ريز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور‌ سيرجان-قطرويه به يك سواري پژو 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: راننده بدون توجه به فرمان پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با توجه به تاريكي هوا و موقعيت جغرافيايي منطقه خودرو را رها و به سمت باغات متواري شد.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 194 كيلو حشيش كشف شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري راننده قاچاقچي با جديت ادامه دارد.

سردار حبيبي خاطر نشان كرد: پليس در راستاي برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بي امان با اين پديده شوم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.

پلمب 10  واحد صنفي متخلف درسپیدان  

فرمانده انتظامي شهرستان سپیدان از پلمپ 10 واحد صنفي متخلف به دليل نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت مقررات خبر داد.

 احمد فداکار در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ساماندهي صنوف فاقد پروانه كسب، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين پليس طي 48 ساعت گذشته در سپيدان اجرا شد.

وي اظهار داشت: در همين راستا 20 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت كه در جريان اين طرح 10 واحد صنفي متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت قوانين و مقررات مربوطه پلمب و براي چند واحد ديگر اخطاريه صادر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سپیدان خاطر نشان کرد: در راستاي ارتقاء کارآمدي صنوف، اجراي طرح هاي مشابه به صورت نوبه اي و فصلي در دستور کار اين فرماندهي قرار دارد تا مردم با خيال راحت به تهيه ملزومات خود بپردازند.

دستگيري  ۸۳ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري 83 متهم و محکوم تحت تعقيب طي 72 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد.

 فرج شجاعی ، بيان كرد: در راستای اجراي حكم قضائي مبني بر دستگيري محكومان متواري و تحت تعقيب و به جهت حساسيت موضوع و ممانعت از قانون گريزي هنجار شكنان اجتماعي، اين ماموريت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران پليس اين شهرستان با انجام کارهاي اطلاعاتی و پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه اين افراد در نقاط مختلف شهر شيراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بيان اينكه در این خصوص مأموران انتظامي با هماهنگي دستگاه قضائي طي چند عمليات غافلگيرانه موفق شدند 83 نفر از محكومان و متهمان متواري و تحت تعقيب را دستگير كنند، گفت: افراد دستگير شده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

دستگيري سارقان مغازه و کشف 45 فقره سرقت

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري 11 نفر از اعضاي باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مغازه و کشف 45 فقره سرقت در شیراز خبر داد.

 كاووس حبيبي ، در تشريح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت سريالي مغازه توسط باندهای 5 الي 6 نفره با خودروهاي تيزرو و پلاک‌هاي متفاوت سرقتي و جعلي در سطح شهر شيراز، به لحاظ حساسيت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئيس پليس آگاهي استان تصریح کرد: در بررسی های اولیه و بازخوانی پرونده ها  مشخص شد که سارقان به صورت تلفيقي حدود ساعت 4 الي 7 صبح با توجه به خلوت بودن شهر و تردد کمتر شهروندان اقدام به سرقت اجناس از مغازه‌هايي که داراي درب برقي بوده را مي‌كنند.

 حبيبي عنوان داشت: پس از انجام تحقیقات علمی و فنی کارآگاهان با انجام اقدامات خاص پلیسی موفق شدند 11 نفر از اعضاي باند سارقان مغازه را شناسایی و طی چندین عملیات آنان را در شيراز دستگير كنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان در بازجویی اوليه به 45 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند، گفت: در بازرسي از مخفیگاه سارقان يك هزار و 400 قلم لوازم يدكي خودرو، 30 عدد باند، ضبط و چراغ خطر، 300 قوطي كنسرو ماهي، 18 كيسه برنج، 30 عدد عطر و ادكلن، 10 بسته چاي و خشكبار، تعدادي لوازم خانگي از قبيل ماشين لباسشويي، آبگرمكن و ظروف آشپزخانه، چرخ گوشت، اتو برقي و پرس، آب ميوه گيري، سرخ كن، كتر برقي، ترازو ديجيتال، 7 هزار ثوب پوشاك، 350 جفت كفش، 160 ليتر روغن، 200 ليتر چسب بتن، 7 بوكس سيگار و 20 عدد قليان، 10 كيلو تنباكو و 2 دستگاه لپ تاپ و تلويزيون، 2 تخته فرش و 7 قطعه پلاک سرقتي کشف شد.

وي با بيان اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، بيان كرد:‌ برخورد با سارقان به صورت ويژه در دستور كار اين پليس قرار دارد.

کشف 56 وسيله نقليه سرقتي در 9 ماه

فرمانده انتظامي کوار از کشف 56 دستگاه موتورسيکلت و خودرو سرقتي در 9 ماهه اول سال جاري در آن شهرستان خبر داد و گفت: بالا بودن امنيت وسايط نقليه و نصب لوازم ايمني و بازدارنده در کاهش وقوع سرقت تاثير به سزايي دارد.

 سیدرحمان هاشمی ، در تشريح اين خبر اظهار کرد: از ابتداي سال جاري تا کنون اقدامات انتظامي و پيشگيرانه ويژه‌اي در راستاي  کاهش سرقت، برخورد با سارقان و کشف وسايط نقليه مسروقه به اجرا درآمده است.

وي افزود: ماموران انتظامي در 9 ماهه اول سال 1400 با گشت‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس، کنترل سارقان سابقه دار و همچنين بهره‌گيري از توانمندي تخصصي پليس موفق شدند 26 دستگاه خودرو و 30 دستگاه موتور سيکلت سرقتي را کشف کنند.

فرمانده انتظامي کوار به دستگيري 10 نفر متهم در اين راستا اشاره كرد و گفت: انجام اقدامات پيشگيرانه توسط آحاد جامعه اصلي‌ترين گام براي مبارزه با وقوع سرقت است؛ چرا که حتي حرفه‌اي ترين سارقان نيز به دنبال سرقت‌هاي کم دردسر هستند و بالا بودن امنيت وسايط نقليه تا حد زيادي باعث مي شود که از سرقت خودرو و موتورسيکلت‌هايي که نکات ايمني را رعايت کرده‌اند منصرف شوند.

انتهای پیام/س






نظرات بینندگان