کد خبر: ۱۵۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

چهلمین جشن سینمای ایران حکایت باورمندی و علقه اهالی این هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: نسل جدید سینماگران و هنرمندان انقلاب امیدوار تر از گذشته به آرمان های انقلاب چشم دوخته اند و در تلاش و حرکت به سمت و سوی خودباوری و عدالت خواهی و آزادی طلبی قاب تصاویر خود را متمرکز می کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حمیدرضا قانعی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شامگاه ۱۴ بهمن ماه ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر علیه سلام، حلول ماه مبارک رجب و فرا رسیدن شب آرزوها لیله الرغائب و با اشاره به آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فجر انقلاب اسلامی و بیست و یکمین جشنواره فجر استان فارس گفت: چهلمین جشن سینمای ایران حکایت باورمندی و علقه اهالی این هنر صنعت به آرمان های فطری انقلاب اسلامی است.

وی در این خصوص افزود: سینمایی که خیلی ها تلاش کردند با مدل های مختلف بین او و انقلاب فاصله بیندازند اما امروز در چهلمین جشن سینما با نسل جدیدی از سینما گران مواجه هستیم که همگام با مردم سرزمین مان به قهرمانانشان عشق می ورزند و زاویه دوربین خود را به سمت مردان و زنان گمنام و مظلوم، اما قهرمان و دلاور ایران زمین چرخانده اند و بی‌تفاوت از کنار قهرمانان خود رد نمی شوند و رشادت ها و مردانگی ها و صلابت های آنها را به تصویر می کشند.

قانعی با بیان اینکه سینما و قهرمان دو مقوله در هم تنیده است و سینمای بدون قهرمان عموما تابلویی از خودباختگی و افسردگی را به نمایش می گذارد تاکید کرد: امروز می بینیم در چهل سالگی سینمای انقلاب، قهرمانانی امیدآفرین به تصویر کشیده می شوند و سینماگران این نسل آینده ای روشن را بر افق انقلاب  ترسیم می کنند.

بنابه گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، نسل جدید سینماگران و هنرمندان انقلاب امیدوار تر از گذشته به آرمان های انقلاب چشم دوخته اند و در تلاش و حرکت به  سمت و سوی خودباوری و عدالت خواهی و آزادی طلبی  قاب تصاویر خود را متمرکز می کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: شیرازه ، جشنواره ، هنر ، ارشاد
نظرات بینندگان