کد خبر: ۱۵۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

افتتاح کارخانه سولفات آمونیوم مرودشت در دهه فجر

افتتاح کارخانه سولفات آمونیوم در شهرک صنعتی فتح آباد، یک سالن ورزشی در شهر مرودست، مدرسه ۱۰ کلاسه خیر ساز در روستای گرم آباد و کلنگ زنی طرح گازرسانی به ۱۰ روستای کامفیروز شمالی، از مهم ترین برنامه‌های امروز استاندار فارس در سفر یک روزه به شهرستان مرودشت بود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس امروز ۱۷ بهمن ماه در ششمین روز از دهه مبارک فجرو در راستای افتتاح طرح های ویژه دهه فجر به شهرستان مرودشت و منطقه کامفیروز سفر کرد.

 وی در این سفر یک روزه، کارخانه سولفات آمونیوم در شهرک صنعتی فتح آباد  مرودشت، مدرسه ۱۰ کلاسه خیرساز روستای گرم آباد، سالن ورزشی شهید محمدی زاده مرودشت، را افتتاح و طرح گازرسانی به ۱۰ روستای کامفیروز شمالی را  کلنگ‌زنی کرد.
 
 ایمانیه در حاشیه آئین افتتاح  کارخانه سولفات آمونیوم مرودشت، گفت: ارتقای زیرساخت‌های شهرک صنعتی فتح ‌آباد در زمینه آب، برق و گاز از اهمیت بالایی برخوردار و نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

وی با بیان اینکه تکمیل این زیرساخت‌ها منجر به ایجاد شرایط مناسب برای تولید و اشتغال خواهد شد، افزود: در تلاش هستیم تا با فراهم ساختن شرایط برای افزایش ظرفیت تولید و عرضه محصولات این کارخانه تولید سولفات آمونیوم، علاوه بر تامین نیاز داخل، مازاد تولیدات نیز به خارج از کشور صادر شود و برای تحقق این کار، موضوع را در صورت نیاز در سطح وزارت جهاد کشاورزی پیگیری خواهیم نمود.

ایجاد 30فرصت شغلی با راه اندازی کارخانه تولید کودسولفات آمونیوم

حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان فارس نیز  در آیین افتتاح این کارخانه، عنوان کرد: با راه اندازی این کارخانه که ظرفیت تولید سالانه آن ۱۸ هزار تن است، برای ۳۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: موارد مصرف کود سولفات آمونیوم در مصارف زراعت و باغی است که به گفته کارشناسان سازگارترین و بهترین کود برای شرایط خاک‌های کشورم می باشد و به عنوان یک کود قوی برای رشد و نمو انواع گیاهان و درختان کاربرد دارد.

ایزدی، افزایش بازده محصولات تولیدی و ارتقای کیفیت کشاورزی را از جمله اهداف اصلی راه اندازی این کارخانه قلمداد کرد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما ایجاد شرایط صادرات تولیدات این کارخانه به خارج از کشور می باشد که برای این منظور نیازمند حمایت‌هایی در زمینه صدور مجوزها و دریافت تسهیلات می باشد.

انعقاد ۸۶ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت

احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز، شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت را از جمله شهرک‌های مهم و تاثیرگذار در استان دانست و گفت: ۸۶ قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال ۴۰ نفر در مرحله فعالیت و تولید قرار دارند.

وی افزود: در این شهرک صنعتی ۵۱ هکتاری که به تمام امکانات زیربنایی و زیرساختی مجهر است، واحدهای بزرگی در صنایع شیمیایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، فلزی و موادغذایی فعالیت دارند.

مدرسه ۱۰ کلاسه خیر ساز زنده یاد صدرالله عباسی در روستای گرم آباد افتتاح گردید

در ادامه این سفر، استاندار فارس به همراه نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ، فرماندار شهرستان مرودشت جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی جهت افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه خیرساز زنده یاد صدرالله عباسی به روستای گرم آباد رفت.

ایمانیه در آیین افتتاح این مدرسه گفت: آمادگی داریم در این استان، همه پروژه های مرتبط با مدارس، مساجد، ورزشگاه ها، مراکز درمانی و مراکز فنی و حرفه ای نیمه تمام که ۵۰ درصد یا بیشتر باقی مانده است را برای تکمیل به خیرین واگذار و این مراکز را به نام خیرین نامگذاری کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه  استان فارس واقعا منطقه ای خیر خیز است، گفت: امیدواریم کل پروژه های مرتبط با این پنج حوزه با مشارکت خوب خیرین، تکمیل شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه برای راه اندازی مجمع خیرین سلامت از فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز الگو برداری کردیم، ادامه داد: امروزه خیرین بزرگوار، هزاران میلیارد تومان در حوزه سلامت در استان فارس مشارکت کرده اند.

لازم به ذکر است که آموزشگاه دوازده کلاسه زنده یاد صدرالله عباسی در زمینی به مساحت  ۲۵۰۰مترمربع وزیربنا ۸۹۷متر مربع با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان فارس ساخته شده است.

 افتتاح سالن ورزشی شهید محمدی زاده مرودشت 

سالن ورزشی شهید محمدی زاده مرودشت از دیگر طرح هایی بود که توسط  استاندار فارس،مدیر کل راه و مسکن وشهرسازی،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار وجمعی از مسئولان ارشد استانی افتتاح گردید.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به افتتاح سالن ورزشی شهید محمدی زاده در شهرستان مرودشت، ادامه داد: با توجه به اینکه استان متعهد شده است که ۱۲ پروژه ورزشی این شهرستان را با کمک صنایع و خیرین به اتمام برساند، انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی هزار تن قیر برای بازسازی معابر شهری اختصاص دهد.

شهردار مرودشت در این مراسم بیان کرد :این پروژه از سری پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری بوده که در مناطق محروم شهرشناسانی و ساخته‌شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد ریال با مشارکت شهرداری مرودشت و اداره کل راه و شهرسازی انجام‌شده است.

در ادامه استاندار فارس  از9 دستگاه اتوبوس  شهری سازمان اتوبوسرانی مرودشت که با اعتباری بالغ بر 22میلیارد ریال بازسازی شده بود بازدید بعمل آورد.

ایمانیه در ادامه این سفر به کامفیروز شمالی رفته و طرح گازرسانی به ۱۰ روستای این منطقه را کلنگ زنی کرد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان