کد خبر: ۱۵۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

وزیر کشاورزی برزیل وارد شیراز شد

«ترزا کریستینا» به همراه هیاتی متشکل از بخش خصوصی و دولتی برزیل وارد استان فارس و شهر شیراز شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل به همراه سفیر این کشور و هیأت همراه متشکل از تجار و بازرگانان برزیلی وارد شیراز شدند که مورد استقبال و خوش‌آمد‌گویی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار گرفت.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفر ۳ روزه هیات برزیلی به ایران و شهر شیراز به خبرنگاران، گفت: هدف از انجام این سفر افزایش تراز تجاری ایران و برزیل با توجه به قابلیت‌های محصولات کشاورزی تولیدی و فرآوری شده هر دو کشور است.

عسکری در رابطه با برنامه‌های اصلی سفر هیات برزیلی به شیراز، گفت: بازدید از پتروشیمی شیراز، دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی، دیدار با مقامات دولتی در استان فارس و همچنین بازدید از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری نظیر تخت‌جمشید و حافظ و سعدی از اهم برنامه‌های حضور وزیر کشاورزی برزیل، سفیر این کشور و هیأت همراه و بازرگانان برزیلی در شیراز خواهد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات محصولات پتروشیمی نظیر کودهای شیمیایی و محصولات فرآوری شده کشاورزی و همچنین تامین نهاده‌های دامی از اهداف اصلی این مذاکرات خواهد بود که منجر به افزایش تراز تجاری ما خواهد شد.

انتهای پیام/ س

نظرات بینندگان