کد خبر: ۱۵۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

شیراز در عزا و ماتم سالروز شهادت امین ولایت

در سالروز شهادت امین ولایت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، شیراز غرق در عزا و ماتم بوده و برای سوگواری برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، امروز صحن و سرای حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان زائران و مجاورانی است که برای عرض تسلیت به این مکان معنوی آمده اند.

ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت هم امروز به نوحه خوانی در خصوص شخصیت این امام زاده جلیل القدر می‌پردازند.

سخنرانی مذهبی با موضوع ذکر فضائل و شخصیت والای احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، مرثیه سرایی، قرائت قرآن و لاله گردانی از مهمترین برنامه‌های این حرم مطهر است.

حضرت احمد بن موسی (ع) از جمله امامزادگان بزرگواری است که منزلت والایی در نزد اهل بیت علیهم السلام داشته است. سید امیر احمد، فرزند ارشد پیشوای هفتم شیعیان جهان امام موسی کاظم (ع) است که مردم ایران به نام شاهچراغ او را می‌خوانند.

حضرت احمد (ع) نزد پدرش امام موسی کاظم (ع) از جایگاه و احترام ویژه‌ای برخوردار بود و او را مردی کریم، جلیل القدر، بزرگوار و پارسا می‌شناختند.

بیعت حضرت احمد بن موسی (ع) با امام علی بن موسی الرضا (ع) در حالی که مردم با وی بیعت کرده بودند، سبب شد که لقب امین ولایت به ایشان داده شود.

حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) پس از آنکه قصد داشت خود را به برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) در شهر طوس برسانند به دستور مامون عباسی ۱۷ رجب سال ۲۰۳ هجری قمری در شیراز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان