کد خبر: ۱۵۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد:

منبر یکی از رسانه های سنتی در جامعه اسلامی/ رشد معرفتی و تخصصی لازمه تیم خبری است

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه روحانیت و منبر یک رسانه است و همیشه نقش رسانه ای را در جامعه سنتی ما ایفا می کردند، گفت: منبر یکی از رسانه های سنتی در جامعه اسلامی است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان فارس با حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران، عکاسان خبری، سردبیران و مدیران مسئول رسانه امروز صبح ۷ اسفند ماه در سالن شهید رکنی صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

آیت الله لطف الله دژکام منبر را یکی از رسانه های سنتی در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد:  امروز شاهد تلاش های مجموعه بسیج رسانه فارس هستیم؛ روحانیت و منبر یک رسانه است و همیشه نقش رسانه ای را در جامعه سنتی ما ایفا می کردند و یکسری از دغدغه های ما با اصحاب رسانه مشترک است، اما فناوری های جدید این سئوال را طرح می کند آیا منبر هنوز رسانه هست یا خیر؟، این رقابت همراه با رفاقت را باید به یک جریان تبدیل کنیم که به جریان انقلاب نفع برسانیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که افزایش آگاهی یکی از کارهای رسانه ایست، تاکید کرد: این آگاهی جدید چگونه شکل می گیرد و این آگاهی را در قالب فنی خاص آورده ایم.

وی با اشاره به اینکه هر دوی این باید کامل و ارزشمند باشد تا کار رسانه ای ما تاثیر گذار باشد، اظهار کرد: یکی از بحث هایی که داریم که به آن کم توجهی می شود مبنای فلسفی جریان است.

آیت الله دژکام افزود: نمی توان پیامی ایجاد کنیم که فلسفه آن را درک نکرده باشیم، اولین مسئله ما اینست که هر محتوای آگاهی بخشی نیاز به فلسفه داشته باشد و در تمام پیام ها فلسفه خود را به مخاطب ارائه می کنیم و آیا می توان به بهانه جاذبه پیام را غلط به مخاطب ارائه کرد؟

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رویکردهای مختلفی به یک گزارش داشته باشیم، اظهار کرد: اگر پیام ها هنرمندانه نباشد، اثرگذار نخواهد بود و در تولید آگاهی جدید تخصصی کار کردیم و با اصحاب رسانه صحبت دارم چرا که تیم خبری رسانه ای باید رشد معرفتی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر ما در باب تحول معرفتی و معنوی قدم اول را برنداریم تحول در فناوری هرز می رود و در باب مسئله هستی و معرفت شناسانه و رویکردهایی که باید در راستای تحلیل خبر ایجاد کنیم بر ما واضح است و اگر می خواهید کاری انجام شود باید جهادی کار کنیم و با بروکراسی اداری به جایی نمی رسیم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان