کد خبر: ۱۵۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی فارس خبر داد:

قیمت برنج خارجی کاهش یافت

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت برنج هندی از کیلویی ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرد و این کالاها بر اساس قیمت جدید توزیع می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهدی جمالی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس با بیان اینکه سهمیه برنج تنظیم بازار هندی و تایلندی در اسفندماه هر کدام 1800 تن است، تصریح کرد: قیمت برنج تایلندی هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر و برنج فراهم شده است، تصریح کرد: این قول را می‌دهیم که هم استانی های عزیز ما شب عید بی دغدغه ای را پشت سر بگذارند. 

جمالی با اشاره به اینکه روغن و شکر با قیمت قبلی عرضه می شود، ابراز کرد: 1500 تن شکر خانوار و 1000تن شکر صنف و صنعت در اسفندماه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و در این زمینه نیز بازار آرامی داریم.

وی با بیان سهمیه روغن خام به کارخانجات تامین کننده  روغن استان فارس تخصیص داده شده است و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم، ابراز کرد: با توجه به اینکه 190 هزار تن روغن برای کل کشور به بنادر وارد شده و 90 هزارتن ترخیص شده است و مابقی نیز به زودی ترخیص می شود و پس از ترخیص کارخانجات روغن با زیر بار بردن ظرفیت کامل تولید خود، بیش از نیاز مصرف کنندگان روغن تولید و توزیع خواهد شود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس با اشاره به اینکه برای تامین کالاهای اساسی هم استانی های با برنامه ریزی دقیق وپیگیری های مستمر و تلاش شبانه روزی همکاران این اداره کل غله فارس بخش زیادی از گندم های موردنیاز استان وارد سیلوها و مراکز ذخیره بلندمدت گندم شده است، بیان کرد:  باقی مانده گندم های مورد نیاز با آهنگ قابل قبول در حال انتقال از بنادر به مراکز ذخیره سازی یاد شده می باشد و تمام سیلوها و مراکز به طور فعال در حال تحویل گیری وذخیره سازی، کالاهای اساسی هستند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان