کد خبر: ۱۵۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

مصدوم شدن ۲۰ نفر بر اثر انفجار ترقه در فارس

مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال تا امروز دوشنبه ۲۳ اسفند در استان فارس به ۲۰ نفر رسید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: آمار‌ها تا امروز دوشنبه ۲۳ اسفند حاکی از مصدومیت ۲۰ شهروند در استان فارس بر اثر انفجار ترقه بوده است.

محمدجواد مرادیان با بیان این که ۹ نفر از مصدومان این حوادث ساکن شهرستان شیراز بوده‌اند، افزود: ۱۱ مصدوم دیگر در شهرستان‌های فسا و لارستان، براثر انفجار ترقه، مصدوم شده‌اند.

رییس مرکز اورژانس فارس ادامه داد: ١٩ نفر از این مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که ٨ نفر از آنان در شیراز و ١١ نفر دیگر در شهرستان‌های فسا و لار، تحت درمان هستند.

مرادیان با اشاره به وقوع یک مورد مصدومیت از ناحیه چشم در شیراز، گفت: یک مورد قطع عضو و ۶ مورد سوختگی ناشی از انفجار ترقه تا شامگاه شنبه ۲۱ اسفند ثبت شده است.

رییس مرکز اورژانس استان فارس یادآور شد: همه ۱۱ مصدوم ناشی از انفجار ترقه در شهرستان‌های لارستان و فسا، دچار درجاتی از سوختگی شده‌اند.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس هم گفت: افرادی که بخواهند در مراسم چهارشنبه آخر سال اقدام به بی نظمی و سلب آسایش شهروندان کنند، دستگیر و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرجع قضائی تا ۱۵ فروردین بازداشت خواهند شد.

وی با اشاره به کشف بیش از یک میلیون انواع مواد محترقه تا کنون، تصریح کرد: در این خصوص ۳۸ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سردار حبیبی گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از قربانیان چهارشنبه آخرسال از میان کودکان و نوجوانان هستند، خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند تا مبادا به رفتار‌های پرخطر روی بیاورند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان