کد خبر: ۱۵۳۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس در گفت و گو با «شیرازه»:

طرح «چهارشنبه های طلایی» برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در ۸۶ نقطه فارس اجرا می‌شود

دوستدار با بیان اینکه طرح چهارشنبه های طلایی، هر هفته روز چهارشنبه بصورت منظم در بیش از ۸۶ نقطه استان فارس با حمایت معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس توسط گروه‌های دغدغه مند مردمی در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح با در نظر گرفتن ضرورت‌ها، توجه به موانع و مشکلات موجود، با رویکرد بیان مومنانه و استفاده از شیوه‌های هنرمندانه میتواند تاثیری بر فرهنگ حجاب و عفاف در شهر شیراز و استان فارس بگذارد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمدجعفر دوستدار معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس در گفت گو با خبرنگار این رسانه گفت: پوشش و حجاب یکی از مظاهر شناخت جوامع اسلامی است که متاسفانه در کنار سایر ارزش‌های دینی در کشور ما دست‌خوش تغییرات و تهاجم‌ها قرار گرفته است. 

دوستدار افزود: یکی از دلایل دین‌گریزی جوانان در جوامع اسلامی، دفاع بد از دین و عدم‌آشنایی دین‌داران و دغدغه‌مندان با روش‌های صحیح تبلیغ دین بوده همچنین از طرفی کم‌ توجهی نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها نسبت به آموزه‌های دینی خصوصاً امر حجاب، کم‌کاری نهاد حوزه و روحانیت در ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع و ترک فعل دستگاه‌های متولی که برحسب قانون عهده‌دار ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند نیز مزید بر علت شده است تا این دستور الهی، واجب شرعی و حکم قانونی روز به روز در جامعه دچار فراز و فرود شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ی  «چهارشنبه های طلایی» در راستای ترویج فرهنگ حجاب بیان کرد: با در نظر گرفتن ضرورت‌ها، توجه به موانع و مشکلات موجود و با روی‌کرد بیان مومنانه و استفاده از شیوه‌های هنرمندانه میتوان تاثیری بر فرهنگ حجاب و عفاف در شهر شیراز و استان فارس بگذارد.

به عقیده این مقام مسئول، ظرفیت‌های مردمی و جامعه‌ی زنان و دختران انقلابی استان فارس، در راستای ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به‌صورت جهادی و با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد، برنامه‌ای طراحی و اجرا کرده‌اند که با تاسی از امام رئوف، حضرت رضا علیه‌السلام، به چهارشنبه‌های طلایی، شناخته شده است.

به گفته معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس هدف از این برنامه از میان برداشتن مساله دو قطبی شدن در میان زنان محجبه و زنانی که پوشش مناسبی ندارند و ایجاد مودت و همدلی در بین اقشار مختلف مردم به خصوص در حیطه‌ی بانوان ،امیدآفرینی بین نیروهای انقلابی تلنگری به زنانی که پوشش مناسبی ندارند(به طور غیر مستقیم) ،الگوسازی برای مجموعه‌های فرهنگی و ارائه جلوه جدیدی از فریضتین ،تشویق خانم‌های محجبه،استمرار در امر به معروف ایجابی به صورت چهره به چهره و کاملاً عاطفی است.

دوستدار گفت: بعد از اجرای آزمایشی دو ساله در نقاط مختلف شهر شیراز، اکنون گسترش پیدا کرده است و با توجه به بازخوردهای خوب این برنامه، اکنون بیش از چهارماه است که در سطح شیراز و سایر شهرستان‌های استان فارس در حال اجرا می باشد.

وی در پایان  در خصوص زمان این طرح اظهار کرد: چهارشنبه های طلایی هر چهارشنبه بصورت منظم در بیش از ۸۶ نقطه استان فارس با حمایت معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس و دستگاه‌های مشارکت کننده توسط گروه‌های دغدغه مند مردمی در حال اجرا است.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو



انتهای پیام/ف

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
0
برای ترویج حجاب هم باید فرهنگ سازی شود هم اگر لازم باشد از قوه قهریه استفاده کرد
یادش بخیر جناب حداد عادل مثالی می زد می گفت زمین مسطح راحت آبیاری می شود ولی زمینی که پستی و بلندی دارد احتیاج به پمپاژ است
دیروز سه دختر چهارده پانزده ساله از مجتمع ورزشی واقع در والفجر غربی در حالیکه لباس ورزشی برتن داشتند و روسری را برداشته بودند و سلانه سلانه به خانه می رفتند
چند سال قبل یک تحلیل گر امریکایی گفته بود تا سال 2020 حجاب کاملا برداشته می شود و به نظر می رسد باسیاست تساهل و تسامح اعلام نشده به طرف بی حچابی مطلق پیش می رویم
از همه هم بد تر کارمندان دولت و بچه های آنها هستند