کد خبر: ۱۵۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز مسکن روستایی/آسیب به ٨٠٠ واحد مسکن روستایی در منطقه جنوب فارس

زمانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز مسکن روستایی، گفت: این سامانه به صورت آزمایشی از جهرم آغاز به کار کرده تا از رفت‌وآمد روستاییان به شهرها برای دریافت تسهیلات و اخذ پروانه ساختمانی جلوگیری‌ شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،عطاءالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن فارس  یکشنبه ٢١ فروردین در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عمران روستایی که هدفگذاری اصلی بنیاد مسکن در روستاها به ویژه در طرح‌های هادی است، گفت: طی سال‌های تاسیس این نهاد تاکنون فعالیت‌های خوبی در بهسازی معابر، سنگفرش معابر، بهسازی محیط روستا، زیباسازی روستاهای هدف گردشگری، صدور اسناد مالکیت روستایی و طرح اسکان عشایر انجام شده تا از مهاجرت جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در بازسازی مسکن روستایی نیز نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کردیم، افزود: همچنین اقدامات خوبی در بخش پرداخت تسهیلات حوادث در زمان ساخت انجام شده و تلاش کردیم تا به آلام افراد اسیب دیده کمک کنیم.

 زمانی با اشاره به اینکه در رابطه با تسهیلات کم بهره روستایی نیز تفاهم نامه‌هایی با دستگاههای متولی منعقد شده تا بتوانیم خدمات را تجمیع کنیم، ادامه داد: ارائه خدمات در سال‌های گذشته از مسکن محرومان در بعضی شهرها تا مسکن مهر در شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر شروع شد و خدماتی را ارائه کردیم که در دولت‌های مختلف هم انجام شده است.

مدیرکل بنیان مسکن فارس اضافه کرد: در دولت جدید هم طرح جهش تولید مسکن، نهضت ملی مسکن و اقدم ملی مسکن نیز در شهرهای زیر یکصد هزار نفر به بنیاد مسکن سپرده شده است.

وی در ادامه به سامانه راهبر ساخت و ساز مسکن روستایی که به صورت پایلوت در جهرم آغاز به کار کرده اشاره و بیان کرد: امسال با توجه به مطرح شدن بحث دانش‌بنیان، سامانه‌ای برای مسکن روستایی در دست طراحی و اجراست تا از رفت‌وآمد روستائیان به شهرها برای دریافت تسهیلات و اخذ پروانه ساختمانی جلوگیری و همه خدمات مورد نیاز مسکن روستایی از جمله استعلامات و پاسخ دهیاران تا تخصیص اعتبارات در این سامانه انجام شود.

زمانی ابراز امیدواری کرد که با همکاری حوزه روستایی استانداری فارس آموزش دهیاران تکمیل شود و و در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص تمهیدات دولتی برای اقشار آسیب پذیر در طرح اقدام ملی مسکن، گفت: مقرر شده در بحث مسکن اقدام ملی، برای دهک‌های مختلف یارانه‌هایی در شهرها در نظر گرفته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه دولت پول زمین را در این طرح صفر کرده است، اعلام کرد که حدود ٨٠٠ واحد مسکن روستایی در منطقه جنوب استان به دلیل بروز حوادث طبیعی آسیب دید که تسهیلات بانکی برای به بیش از ٤٠٠ واحد، پیش بینی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: در هفته بزرگداشت تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ٢٢ روستا ١٢.٤ میلیارد تومان پروژه بهسازی معابر و ٩٨٠٠ واحد مسکونی در بخش بهسازی مسکن در استان فارس افتتاح می‌شود.

یکی از عوامل سکون و آرامش برای جامعه مسئله مسکن است

حجت‌الاسلام حسن مرادی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه تبلیغات و رسانه، رکن چهارم نظام محسوب می‌شود، به چرایی اهمیت اطلاع رسانی پرداخت و گفت: یکی از عوامل سکون و آرامش برای جامعه مسئله مسکن است.

وی افزود: در زمان طاغوت، مسکن یکی از معضلات بود و ٤٨ درصد مردم خانه ملکی داشتند و مابقی استیجاری بود که نیاز به تعمیر داشت اما به برکت انقلاب امروز بیش از ٢٧ میلیون واحد مسکونی در کشور داریم و اکثریت مردم دارای واحد مسکونی مفید هستتد و تنها ٣٥ درصد در خانه استیجاری ساکن هستند که با مسکن ملی روزنه امیدی برای آنها ایجاد شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تنها نهادی است که امام(ره) برای آن حساب شخصی ایجاد کردند و لذا باید برای تقویت آن، تلاش مضاعف کرد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان