کد خبر: ۱۵۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خبرداد:

استقبال از ایده و نظرات نخبگان علمی در پیشگیری و درمان اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ایده و نظرات نخبگان علمی در پیشگیری و درمان اعتیاد استقبال می شود.
به گزارش سرویس  اجتماعی شیرازه ،سید موسی حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در دیدار با  حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در امر مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری و درمان معتادان داشته باشد.

وی، به چندوجهی بودن مواد مخدر و معضلات ناشی از آن در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به پیچیدگی‌های پدیده شوم اعتیاد و آسیب‌های ناشی از مصرف آن که خسارت‌های بی‍شماری را در ابعاد فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به جامعه تحمیل می‌کند می‌بایست با استفاده از دانش و تخصص نخبگان، مبارزه هدفمند و هوشمندی در برابر مواد مخدر و روان‌گردان‌ها صورت پذیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: برای پیشگیری و درمان اعتیاد باید از برنامه‌های جامع و دانش‌بنیان اثربخش بهره گرفت تا شاهد کاهش معضلات ناشی از مصرف مواد افیونی باشیم.

حسینی جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و نخبگان علمی جامعه را برای پیشگیری از اعتیاد و کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مهم و تعیین‌کننده دانست و گفت: به‌منظور بهینه‌سازی روش‌ها و مبارزه هدفمند با مواد مخدر، نظرات و ایده‌های مؤثر و کاربردی از سوی متخصصان، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان جوان در عرصه مبارزه با مواد مخدر بسیار ضروری است و از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

وی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی را در امر مبارزه با معضل مواد مخدر را مهم برشمرد و افزود: توسعه مطالعات و پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌ها و دانش روز دنیا یکی از اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر است که با تعامل بیشتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی محقق خواهد شد.

این مقام مسوول بیان کرد: تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبتنی کردن اقدامات پیشگیری و درمان اعتیاد بر شواهد علمی و دوری از اعمال سلایق فردی و آزمون‌وخطا و همچنین داشتن تصویر واقعی از کانون هدف با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی است.

حسینی افزود: خوشبختانه با هم‌افزایی اقدامات توسط دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری، درمانی و سازمان‌های مردم‌نهاد از هرگونه تک‌نوازی و اقدامات جزیره‌ای و پراکنده جلوگیری شده است و تلاش مستمر برای یک‌پارچه‌سازی فعالیت‌ها با رعایت اصل بومی برای تحقق و اثربخشی برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، خواستار همکاری بیش‌ازپیش بنیاد نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در امر پیشگیری و درمان اعتیاد شد و گفت: امید می‌رود مراکز علمی و دانشگاه‌ها و محققین و پژوهشگران با ایفای نقش به‌منظور تحقق نهضت فراگیر اجتماعی پیشگیری از مصرف مواد، اقدام مؤثر کنند تا شاهد کنترل و کاهش مصرف مواد در  جامعه باشیم.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان