کد خبر: ۱۵۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

نظام سلطه منافع خود را با تحقق ایران قوی در خطر می‌بیند/ تنها راهی که برای دشمن باقی مانده موفقیت در جنگ نرم است

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه نظام سلطه تمام منافع خود را با تحقق یک ایران قوی در خطر می‌بیند و هویت خود را در معرض فروپاشی و اضمحلال تلقی میکند، افزود: این یک واقعیت است که اتفاق افتاده،گریزی از آن نیست و برای نظام سلطه راه فراری وجود ندارد و این به خاطر خصوصیاتی است که انقلاب اسلامی و اسلام در دنیا دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور امروز عصر ۲۱ اردیبهشت در آیین افتتاح «مراکز تخصصی سواد» در فارس که با مشارکت سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، جهاد دانشگاهی استان وآستان مقدس احمدی و محمدی برگزار شد،با بیان اینکه اهمیت ونقش فضای مجازی و رسانه در جنگ نرمی که امروزه در دنیا جاری و ساری است، برکسی پوشیده نمی باشد، گفت:  به خصوص نظام سلطه، ایران اسلامی را در کانون توجه و تمرکز راهبردی این جنگ نرم قرار داده و ما یک موقعیت بسیار احساسی داریم به این دللیل که اهمیت ایران اسلامی برای دنیا بسیار بالاست.

وی با تاکید بر اینکه  نظام سلطه تمام منافع خود را با تحقق یک ایران قوی در خطر می‌بیند و هویت خود را در معرض فروپاشی و اضمحلال تلقی میکند، افزود: این یک واقعیت است که اتفاق افتاده،گریزی از آن نیست و برای نظام سلطه راه فراری وجود ندارد و این به خاطر خصوصیاتی است که انقلاب اسلامی و اسلام در دنیا دارد.

سردار سلیمانی در ادامه اظهار کرد:ما در داخل کشور هستیم  و در میان خیل عظیم ملت بزرگ ایران به همه زوایای این اثرگذاری پی نبرده ایم، دنیا دچار تغییرات بسیاری ناشی از تحولات انقلاب اسلامی و استقرار نظام مردمی و عاشورایی جمهوری اسلامی شده است؛ مردم سالاری که بدون تردید نمونه بوده و مشابه ندارد و دشمن هم راهی ندارد جز اینکه تمام تلاش های خود را متمرکز کند که این الگوی جذاب، قالب و کامل  به دنیا عرضه نشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه تصریح کرد: برای اینکه در این کار موفق شود ابتدا بایستی مردم را ناامید کند تا پراکنده شده و دچار تشویش افکار شوند، در همین راستا آمده از فضای مجازی و رسانه استفاده می کند؛در این زمینه آن‌ها ابزار دارند،به طور مثال خبرگزاری رویترز که یهودی میباشد بیش از ۲۵۰ سال سابقه دارد و از این قدرت رسانه ای استفاده می کنند تا ملت ها را دچار تشویش و ناامیدی کرده و بتوانند به خوبی مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای داده کاوی قوی، به صورت گسترده و دقیق در اختیار دشمنان قرار دارد و بر علیه شجره طبیه انقلاب که توسط خود مردم کاشته شده تولید محتوا می کنند، گفت: در این میان وظیفه ما این است که با کمک دستگاه های اداری به مصاف این جدال نابرابر برویم.

سلیمانی معتقد است، دشمن در راهبرد نظامی علیه جمهوری اسلامی ناکارآمد بوده و همواره شکست خورده و تنها راهی که برایش باقی مانده موفقیت در جنگ نرم است چون در جنگ اقتصادی هم ناکام مانده و تحریم های بی رحمانه و تروریسم اقتصادی که در تاریخ بشریت سابقه نداشته بر علیه کشوری اعمال کنند  نتوانست آنها را به جایی برساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: در کارنامه غرب در مواجه با جهان اسلام هیچ نقطه روشنی وجود ندارد و هر جا که پیشرفت هایی را به دست آوردیم چندین برابر آن را بها پرداخت کردیم، نمونه آن رسیدن به دانش غنی سازی برای دستیابی به صلح است، دشمن می‌خواهد جلوی پیشرفت ها را بگیرد؛آنها نمی خواهند که جمهوری اسلامی پیشرفتی داشته باشد.


وی ادامه داد:در این میان ما باید یا به یک سلسله دستگاه های اداری و دیوان سالاری تمسک بجوییم یا اینکه با کمک نیروهای جوان،شبکه گسترده مردمی متشکل از جوانان مومن انقلابی مسلط به تکنیک های فنون فضای مجازی را در حوزه سایبری به خط کنیم و از ظرفیت ها و استعدادهای آنها استفاده کنیم تا بتوانیم به نیروی مردمی شکل دهیم .

سلیمانی با بیان اینکه درست است که موشک و سلاح های نظامی و بازدارنده برای مقابله با دشمن لازم است و هر کسی نداشته باشد از صفحه تاریخ محو خواهد شد، اما آن چیزی که مهمتر از این قدرت می باشد، قدرتی است که مبتنی بر قلوب و اراده های مردم آن سرزمین باشد؛ همانطور که اراده و قلوب مردم ما را هدف گرفته‌اند ما نیز باید با مواجه با آنها از توطئه های بزرگ  جلوگیری کرده و تمام ظرفیت‌های خود را به میدان آوریم، به جوان ها اعتماد کنیم و کار را به آنها بسپاریم، تشکل ها را گسترش داده و قوی کنیم و به فناوری‌های روز مجهز نماییم تا با اقتدار پیش برویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه امروزه استفاده از فناوری فضای مجازی و قدرت نفوذ آن در ایران بسیار بالا تر از کشورهای دیگر است و این یک فرصت می باشد، گفت: اگر به درستی از آن استفاده نشود یا به آن بی توجهی شود دشمن نهایت استفاده را از این ظرفیت خواهد کرد و هرگاه دشمنان به اهداف خود دست پیدا کند فرصت ها از ما گرفته شده و به آسیب و تهدید تبدیل می شوند.

سردار سلیمانی در پایان عنوان کرد: این آمادگی از طرف سازمان بسیج وجود دارد که در استان فارس حمایت از شبکه مردمی انجام شود و آنچه که لازم است را در اختیار استان قرار خواهیم داد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان