کد خبر: ۱۴۵۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس:

سازمان فضای مجازی سپاه فجر قوی‌ترین مجموعه فضای مجازی فارس است

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در فضای مجازی در سطح استان فارس انجام می‌شود، گفت: قوی‌ترین مجموعه در این عرصه سازمان فضای مجازی سپاه فجر است؛ البته سایر نهادها نظیر حرم شاهچراغ(ع) و قرارگاه مجازی شهید سلیمانی هم اقدامات خوبی در این عرصه انجام می‌دهند.
به گزارش سرویس رصد فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز در جلسه ستاد بزرگداشت اعیاد شعبانیه و یوم الله ۱۲ فروردین كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: در سال ۱۴۰۰ دو مرتبه عید بزرگ نیمه شعبان در پیش‌رو خواهیم داشت و اصل برگزاری این جلسات آن است كه در سال آینده برای نزدیك شدن ظهور حضرت حجت برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

ایکنا نوشت؛ وی با بیان اینكه اجرای برنامه‌های فاخر و جریان‌ساز جهت حضور حضرت حجت با هم‌افزایی و جبهه شدن برای پیشبرد اهداف شكل می‌گیرد، گفت: ضلع دیگر برنامه‌ریزی‌ها در بحث قرآن است و امام زمان(عج) شریك قرآن است و این شراكت را پیامبر مكرم اسلام(ص) با حدیث ثقلین به ما آموزش داده‌اند لذا بحث قرآن هم باید مدنظر قرار دهیم.

آیت‌الله دژكام تأكید كرد: سال ۱۴۰۰ باید با همفكری و همكاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به‌عنوان سال قرآن و عترت نام‌گذاری كنیم و فعالیت‌های قرآن و عترت را در این سال تقویت كرده و با هم پیوند دهیم.

سازمان فضای مجازی سپاه فجر قوی‌ترین مجموعه در عرصه فضای مجازی استان فارس است
امام جمعه شیراز از عدم تكریم مناسب مناسبت‌های مذهبی در شیراز انتقاد كرد و گفت: كار به جایی رسیده است كه مناسبت‌های مذهبی در شیراز جلوه‌ای ندارد و یكی از عوامل اینكه مناسبت‌های جلوه نمی‌كند این است كه كارها پراكندهانجام می‌شود و فلسفه تشكیل جلسه امروز همین است كه كارها با یكدیگر متحد و یكپارچه شوند.

وی با تأكید بر اینكه باید در این جهاد فرهنگی تلاش كنیم تا اقدامات ما به خوبی جلوه كند و توقع از مجموعه فعالان فرهنگی همین است، گفت: جامعه ما به خصوص جوانان نیاز دارد كه در این محافل رشد فرهنگی و معنوی پیدا كنند لذا باید بر روی این قضیه تمركز كنیم.

رویدادهای فرهنگی باید تأثیرگذار باشند

آیت‌الله دژكام به اجرای راهپیمایی نیمه شعبان در سال‌های گذشته اشاره كرد و آن را اقدام مناسبی توصیف كرد كه در اجرای آن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همراهی و همكاری كرده بودند و سپس ادامه داد: باید مراسم‌‌های خود را تبدیل به یك رویداد فرهنگی كنیم. فرق میان رویداد و مراسم این است كه برای مراسم تنها به دنبال اجرا برای ارائه گزارش كار هستیم اما رویداد در پرورش نسل بعدی انقلاب باید تأثیرگذار باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) بیان كرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید هزینه‌ای كه می‌كنید جواب بگیرید. به‌عنوان مثال مجموعه‌ای می‌شناسم كه در طول سال قریب ۱۱ میلیارد هزینه می‌كند اما خروجی ندارد و بود و نبود آن فعالیت‌ها تفاوتی ندارد بنابراین فعالیت‌های فرهنگی باید تأثیرگذار باشند، در غیر این صورت مانند روضه‌ای است كه كسی در آن گریه نمی‌كند.

وی با تأكید بر اینكه جشن باید حس جشن بودن را به مردم القا كند، گفت: همچنین باید این نوع فعالیت‌ها را مردمی كنیم. بنیاد مهدویت در این زمینه می‌تواند از طیف علاقه‌مندانی كه به حضرت علاقه دارند اما مسئول نیستند، استفاده كند و باید بر روی این مسئله همفكری كنیم.

آیت‌الله دژكام اظهار كرد: به یاری خدا دو جشن باید برای نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ برگزار كنیم یكی اول سال و دیگری در آخر سال و این دو جشن باید با یكدیگر متفاوت باشند یعنی دومی بهتر از اولی باشد و در این صورت زمینه‌سازی ظهور كرده‌ایم وگرنه فایده‌ای ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خواست تا به قضیه مهدویت ورود كند و در این زمینه تلاش بیشتری كند، گفت: گل كارهای ما برای مهدویت باید در نیمه شعبان دوم سال ۱۴۰۰ نمایان شود و در مورد قرآن هم همین‌طور است.

وی همچنین بر ضرورت حضور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شورای قرآن و عترت استان تأكید كرد و گفت: حدود ۱۰۰ مناسبت مذهبی و ملی در طول سال داریم. باید برنامه‌ریزی‌ها برای مناسبت‌های مذهبی را در شورای قرآن و عترت هماهنگ‌ كنیم و در مناسبت‌های مذهبی برای اینكه محور حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در استان فارس است، همه گردهم جمع می‌شوند.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه نیت كردیم تا در سال آینده برای قرآن و عترت بیشتر فعالیت كنیم، گفت: اگر بخواهیم قرآن در جامعه اجرایی شود باید حكم شرعی شود. واجبات را از قرآن و عترت برگرفته‌ایم و برای اجرا شدن آن باید تبیین كنیم.

لازمه اجرای قرآن، آموزش احكام است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینكه اگر احكام را یاد نگیریم، قرآن در جامعه اجرا نخواهد شد، خواستار استفاده از ظرفیت طلاب حوزه‌های علمیه در سطوح مختلف در این قضیه شد و گفت: هم باید زیر این علم گردهم آییم و آن را به عنوان تكمیلی حركت‌های خود انجام دهیم چرا كه این مسئله به اجرایی شدن احكام قرآن و عترت در جامعه كمك می‌كند.

وی با یادآوری اینكه آموزش احكام وظیفه حوزه‌های علمیه است و ظرفیت خوبی هم در این زمینه در حوزه‌های بانوان و آقایان وجدو دارد، گفت: باید هم آموزش قرآن، هم مهدویت و هم آموزش احكام اسلامی را در سال آینده در سطح استان تقویت كنیم.

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه این حركت‌ها در باب قرآن و عترت طی سال آینده باید سامان یابند، گفت: اگر چنین برنامه‌هایی سامان نیابند نمی‌توانیم قول دهیم كه وضعیت امروز خیابان‌ها بهبود یابند.  باید معروف را در جامعه به مردم معرفی كنیم كه البته در این قضیه عقب هستیم.

امام جمعه شیراز خواستار توجه و استفاده از ظرفیت‌های شیراز و استان فارس برای این مسئله شد و گفت: برای اجرای برنامه‌های خود باید ظرفیت شیراز و فارس هم مدنظر قرار دهیم و باید بدانیم كه سنگ بزرگ هم نشانه نزدن است لذا اگر كاری می‌خواهیم انجام دهیم باید كیفیت داشته باشد و كیفیت در كار فرهنگی بسیار مهم است.

سازمان فضای مجازی سپاه فجر قوی‌ترین مجموعه در عرصه فضای مجازی استان فارس است
وی به فعالیت‌هایی كه در فضای مجازی انجام می‌شود اشاره كرد و گفت:  فعالیت‌های بسیار خوبی در فضای مجازی در سطح استان فارس انجام می‌شود و قوی‌ترین مجموعه هم در این عرصه سازمان فضای مجازی سپاه فجر است البته سایر نهادها نظیر حرم شاهچراغ(ع) و قرارگاه مجازی شهید سلیمانی هم اقدامات خوبی در این عرصه انجام می‌دهند و تمام این مجموعه‌ها برای پیشبرد و تقویت فعالیت‌های قرآن و عترت در سطح استان همراه هستند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسن شریعتی خواه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
0
عالی رود