کد خبر: ۱۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس در گفتگو با شیرازه:

باید مشکلات را برای مردم تبیین کنیم/ اعتماد تاریخی امام به مردم مثال‌زدنی است

ایمانیه، گفت:باید همچنان مشکلات کشور را برای مردم تبیین کنیم و با صداقت با آنها رفتار کرده و به مردم بگوییم که با آن ها صادق بوده و همواره در کنارشان هستیم و ما نیزعمق مشکلات را درک می کنیم، اما در عین حال با بیماری مواجه هستیم که نیاز به درمان دارد و این درمان گاهی مواقع عوارضی نیز دارد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره )اشاره کرد و گفت:نکته ای که امروز مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن اشاره فرمودند و به نظر از مباحث کلیدی سخنان ایشان بود، این است که امام خمینی را روح جمهوری اسلامی نامیدند و گفتند"اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته شود همانند نقشی است که فقط برای دیوار باقی مانده و حقیقتاً پس از مدتی کلاً محو خواهد شد."

لزوم شناخت گام دومی ها و جوانها از امام خمینی(ره)

 ایمانیه افزود: اشاره جدی دیگر امروز مقام معظم رهبری به بحث لزوم شناخت گام دومی ها و جوانها از امام راحل است که ایشان فرمودند"این شناخت کافی نیست و باید تقویت شود."

استاندار فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند نکته کلیدی دیگر در رابطه با منش، رفتار و گفتار حضرت امام بیان کردند افزود: حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در عین حالی که توکل اصلی‌شان بر خداوند متعال بود و شاید بعد از ائمه معصومین متوکل ترین فرد به خدا بودند، اما از طرفی دیگر به مردم بسیار توجه میکردند و به آنان اعتماد داشتند، به گونه‌ای که اعتماد تاریخی امام به مردم مثال‌زدنی است.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از مسئولین نه در کشور ما و نه در دیگر جاهای دنیا تا این اندازه به مردم اعتماد نداشته اند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند"برای ماندن و پایدار شدن انقلاب حضرت امام بر روی اعتماد مردم بسیار تاکید کردند و این برعکس سایر انقلاب هایی است که در قرن حاضر اتفاق افتاده است" از جمله انقلاب شوروی و فرانسه که پس از مدت کوتاهی اعتماد و تکیه خود بر مردم را کنار گذاشتند و مجدد به دوران دیکتاتوری و رفتارهای حکومتی خود بازگشتند.

ایمانیه همچنین عنوان کرد: مسئله دیگری که امام بر روی آن تاکید داشتند توجه همزمان به مادیات و معنویات بود، به گونه ای که فقط به مادیات مردم برای زندگی کردن توجه نمی کردند بلکه بر روی معنویات هم تاکید فراوانی داشتند.

امام خمینی با مردم شفاف سخن می گفت 

وی با اشاره به اینکه امام راحل در مقاطع مختلف چه قبل از انقلاب، چه زمان انقلاب و چه در زمان جنگ هشت ساله و در تمام عرصه ها با مردم سخن میگفتند، افزود: ایشان خیلی صریح و شفاف با مردم حرف میزدند و مسائل را تبیین و شفاف سازی می نمودند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه امام خمینی، ارائه الگویی از حکومت داری متفاوت از سرمایه داری، لیبرالیسم، کمونیسم و دیکتاتوری  را بنا گذاشتند که هم جمهوری بود و هم  اسلامی، عنوان کرد: یعنی امام هم به مردم تکیه میکردند و هم مبانی اعتقادی خاص خود را داشتند و استعمار، استثمار، دورویی و ظلم‌های انها را افشاگری نمودند و در نهایت معتقد بودند ما نه اهل ظلم کردن هستیم  نه اهل پذیرش ظلم و همچنان بر موضع خود ایستاده ایم.

ایمانیه ادامه داد:رهبر معظم انقلاب امروز در سخنان خود فرمودند"دشمنان در شرایط موجود دلبسته اند به اعتراضات  مردمی، که ناشی از تبلیغات دشمنان کشور در رسانه های مختلف و ضد انقلاب ، شبکه های مجازی و... است، اما این ملت نشان دادند که در هر شرایطی همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و نمونه بارز آن توجه و عشق و علاقه مردم به سرود سلام فرمانده است که آخرین موضع گیری مردم در مقابل اعتقادات و داشته های فرهنگی خود در مقابل دشمنان را نمایان کرد.

عالی ترین نماینده دولت در فارس با تاکید بر اینکه دشمنان کور خوانده اند که می توانند از نوع عشق و علاقه مردم به امام عصر، اهل بیت و انقلاب اسلامی ذره ای بکاهند، در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که در شرایط کنونی و با توجه به صحبت های حضرت آقا در راستای اعتقادات مردم به انقلاب و دین وظیفه مسئولان چیست؟ عنوان کرد: مسئولین نیز باید قطعاً با همان روش و منشی که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که همانا اعتماد به مردم و در میان مردم بودن است، پیش بروند.

ایمانیه در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در حادثه متروپل قدردانی کردند، گفت:باید همچنان مشکلات کشور را که فراوان هم است برای مردم تبیین کنیم و با صداقت با آنها رفتار کرده و به مردم بگوییم که با آن ها صادق بوده و همواره در کنارشان هستیم و ما نیز عمق مشکلات را درک می کنیم، اما در عین حال با بیماری مواجه هستیم که نیاز به درمان دارد و این درمان گاهی مواقع عوارضی نیز دارد.

استاندار فارس در پایان تصریح کرد: جراحی اقتصادی قطعاً تبعاتی دارد اما اگر مردم بدانند که در کنار آنها هستیم به شرط اینکه این در کنار بودن آنها بودن را ادامه دهیم مشکلات را بهتر تحمل خواهند کرد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان