کد خبر: ۱۵۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۸ تير ۱۴۰۱
معاون شهردار شیراز اعلام کرد؛

راه اندازی ۱۶ مرکز عرضه دام بهداشتی ویژه عید قربان در شیراز

غلامی از راه اندازی ۱۶ مرکز عرضه دام بهداشتی ویژه عید قربان در شهر شیراز و رعایت اصول بهداشتی در عرضه و ذبح دام خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامرضا غلامی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از راه اندازی ۱۶ مرکز عرضه دام بهداشتی ویژه عید قربان در شهر شیراز خبر داد و افزود: شهرداری شیراز در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان و به منظور رعایت اصول بهداشتی در عرضه و ذبح دام، تأمین سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار قابل انتقال بین دام و انسان همچون تب کریمه کنگو و با همکاری اداره دامپزشکی نسبت به ایجاد این مراکز اقدام می‌کند.

غلامی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری‌های واگیردار همچون تب کریمه کنگو و سایر بیماری‌های واگیردار در عرضه غیر بهداشتی دام به انسان منتقل می‌شود و همچنین در کشتارگاه‌های غیرمجاز ضایعات دور ریز احشام در محیط زندگی شهروندان رها سازی می‌شود، این موارد افزون بر آلودگی محیط زیست شهری مخاطرات بسیاری برای سلامتی شهروندان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در روز عید سعید قربان با ساماندهی عرضه بهداشت دام علاوه بر تأمین سلامت شهروندان و سالم نگه داشتن سیما و منظر شهری اقدام به جانمایی مکان‌هایی برای عرضه دام بهداشتی کرده است.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: گوسفند ، دام ، شیرازه
نظرات بینندگان