کد خبر: ۱۵۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
فرماندار استهبان در گفتگو با شیرازه:

هشدار جدی برای ما ارسال نشده بود

کارگر گفت: هشداری به این شکل که بارندگی با این حجم اتفاق می افتد و سیلاب جاری می شود، واقعا داده نشده بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، یوسف کارگر، فرماندار شهرستان استهبان در گفتگو با شیرازه در واکنش به این سوال که آیا هشداری از سوی هواشناسی به شهرستان ارسال شده بود؟، گفت: هشداری به این شکل که بارندگی با این حجم اتفاق می افتد و سیلاب جاری می شود، واقعا داده نشده بود.

وی گفت: با این وجود ما اطلاع رسانی انجام داده بودیم و دهیاران و شوراها به مردم محلی و کسانی که در بستر رودخانه بودند اطلاع رسانی کرده بودند. اما چون بارندگی در استهبان نشده بود و هوا نیمه ابری متمایل به صاف بود، متاسفانه توجهی نکردند.
کار گر افزود: هواصاف بود و مردم باور نمی کردند در بالادست سیل جاری شود و اینگونه غافلگیر شوند.

فرماندار استهبان در پاسخ به این سوال که شما می‌دانستید مردم در این مکان برای تفریح می‌آیند چرا اقدامی نکردید، گفت: ما گفتیم، اطلاع رسانی کردیم، به مردم هم اطلاع رسانی کردیم که سیل می آید از بستر بیرون بیایید. اما باتوجه به اینکه بارندگی در بالادست شده بود،
 اما کسی باور نمیکرد که سیل می آید.
وی افزود: در کلیپ های پخش شده در فضای مجازی می بینید که مردم  بومی محل، شوراها و دهیارها  می گویند، سیل در حال وقوع است. اما کسی توجه نمی کرد.

کارگر در مورد اینکه قربانیان حادثه از چه شهرستانی هستند گفت:  8 نفر از شهرستان استهبان، 6 نفر نیریز، 5 نفر شهرستان داراب، 4 نفر اهل شهرستان فسا هستند. دو مفقودی داشتیم که جسد یکی از آنها که یک کودک سه ساله بود که امروز پیش پیدا شد و یک کودک یک ساله همچنان مفقود است.

فرماندار استهبان در مورد میزان خسارات مالی سیل نیز گفت:خسارت مالی به برخی باغات و کشاورزی اطراف رودخانه وارد شده، هنوز برآوردی انجام نشده و فعلا تمرکز روی اجساد و خانواده‌ های مصیبت دیده است.
وی افزود: در اولین فرصت خساراتی که به بخش کشاورزی و سایر بخش ها و زیر بناها وارد شده برآورد کرده و به شکل رسمی اعلام می کنیم.

انتهای خبر/ح
برچسب ها: سیل ، استهبان ، هشدار
نظرات بینندگان