کد خبر: ۱۵۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

هشدار نسبت به وقوع سیلاب در شهرستان کازرون

شهردار کازرون نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی احتمالی معابر در این شهرستان طی چند روز آینده هشدار داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شهرستان های شیرازه، در پی هشدار‌های سازمان هواشناسی و امکان وقوع سیلاب در چند روز آینده در کازرون شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرداری با حضور همه اعضا در سالن کنفرانس شهرداری تشکیل جلسه داد.

رضا نوذری بر آمادگی همه نیرو‌ها و ادوات شهرداری برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی معابر تاکید کرد و گفت: لازم است هر چه سریع‌تر نقاط حادثه خیز شناسایی و نسبت به رفع خطر این مناطق اقدام شود.

وی تصریح کرد: همه تیم‌های عملیاتی در زمان بارندگی باید در دسترس باشند و با سایر دستگاه‌های مرتبط نیز باید هماهنگی‌ها صورت پذیرد تا در امداد رسانی و خدمات رسانی خللی ایجاد نشود.

نوذری گفت: پارسال با تدابیر و اقداماتی که به صورت ویژه توسط ستاد مدیریت بحران شهرداری به منظور پیشگیری و کاهش اثرات ناشی از سیلاب صورت گرفت مورد خاصی اتفاق نیفتاد.

شهردار کازرون همچنین عملکرد امسال مدیریت بحران شهرداری در فصل گرما را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال دمای هوا زودتر از سال‌های دیگر شروع شد، اما مدیریت بحران شهرداری از همان ابتدا نسبت به پاکسازی علف‌های هرز حاشیه خیابان ها، مراتع و تپه‌ها اقدام کرد.

وی از شهروندان خواست به هشدار‌های ایمنی و پیشگیرانه توجه کنند و آمادگی مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

نوذری گفت: شهروندان می‌توانند در صورت بروز حادثه و نیاز به امداد، مراتب را از طریق شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اطلاع دهند.

بررسی و پاکسازی مستمر جداول، کانال‌های سیل بر، مسیل‌ها و آبراهه‌های سطح شهر و حوزه‌های آبریز، ساماندهی و شیفت بندی نیرو‌های عملیاتی، شناسایی و رفع خطر نقاط و عوامل مستعد حادثه در زمان بروز سیل، گشت‌های مستمر تیم‌های عملیاتی و رصد مداوم سطح شهر، هماهنگی تیم‌های عملیاتی واحد‌های مختلف ذی ربط، اطلاع رسانی مستمر در این ایام به شهروندان در خصوص هشدار‌های ایمنی و حوادث، از جمله مهم‌ترین مصوبات جلسه امروز کارگروه مدیریت بحران شهرداری بود.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، کازرون ، سیلاب
نظرات بینندگان