کد خبر: ۱۵۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس:

باید همانند حماسه حسینی ابعاد دفاع مقدس برای همگان تبیین شود

سردار کوشکی گفت: دفاع مقدس همانند حماسه حسینی نماد مقاومت در برابر ظلم و جور زمان است و باید عظمت این حماسه و ایستادگی در برابر دشمن و استکبار به همگان بیان شود تا با این کار برای جامعه و آینده امنیت ایجاد گردد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قیر و کارزین که با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از مسوولین این شهرستان در دفتر فرماندار قیر و کارزین برگزار شد خطاب به مسوولین حاضر در جلسه اظهار داشت: دفاع مقدس همانند حماسه حسینی نماد مقاومت در برابر ظلم و جور زمان است و باید عظمت این حماسه و ایستادگی در برابر دشمن و استکبار به همگان بیان شود زیرا با این کار برای جامعه و آینده امنیت ایجاد می‌شود.

وی در ابتدا با گلایه از عملیاتی نشدن و پیشرفت عملی نداشتن مصوبات جلسات دوسال اخیر شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان قیر و کارزین اظهار داشت: با  اینکه ساماندهی یادمان شهدای این شهر مصوبه جلسه شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان در سال 98 بوده اما از 2 سال و نیم قبل هنوز اقدامی در جهت تهیه و ارسال طرح و نقشه جامع یادمانها صورت نگرفته است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در عین حال ابراز امیدواری کرد ساماندهی یادمان شهدای این شهرستان و مسائل مربوط به شهدا و رزمندگان با برگزاری جلساتی در کنار بازدیدهای میدانی به صورت منظم پیگیری شود.

کوشکی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا همانند زنده نگه داشتن یاد و خاطر حماسه حسینی که منشا تحولات تاریخی بسیاری شده منشا خیر و برکات زیادی بوده اظهار داشت: یکی از دلایل شکست ناپذیری و روحیه مقاومت مردم ما در دفاع مقدس ارادت آنهابه شهدای کربلا بوده است.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس با اشاره به نقش‌آفرینی قیر و کارزین در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این حماسه باید به عنوان یک فرهنگ و الگو به نسل جدید بازگو شود تا مقهور تبلیغات سوء و خلاف واقع دشمن نشود زیرا غرب در تهاجم فرهنگی امروز و جهاد نرم دست روی عرصه‌  فرهنگی گذاشته و به عرضه جذابیت‌هایی برای مردم ما پرداخته که برای مغلوب نشدن در برابر آن همت زیادی نیاز است.

وی تشریح کرد: ما می‌خواهیم با تبیین حقایق و معارف مردم را صعود بدهیم و به اعتلا و کمال برسانیم و این سخت است اما کار دشمن ما راحت‌تر است چون از پله پایین آمدن نسبت به بالا رفتن از پله راحت تر است اما در این مسیر و در  این راستا شهدا می‌توانند برای ما شاخص و الگو باشند و ما را  در پیمودن این مسیر دشوار و رسیدن به قله کمک کنند.

کوشکی در ادامه گفت: یادمان شهدای این شهر نیازمند ساماندهی جدی است و این مکان که به منزله قرارگاه فرهنگی شهر است باید هرچه سریعتر آماده میزبانی از مردم به ویژه خانواده‎ها، نوجوانان و جوانان و بانوان شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ادامه افزود: دولت فعلی یک فرصت است و باید از همدلی میان دستگاههای مختلف شهرستان با هم و با  استان  و با نمایندگان مجلس استفاده شود  و نباید در مسیر پاسداشت یاد شهدا به مانع بربخورید.

وی در ادامه این جلسه به بررسی مصوبات جلسه پرداخت و گفت: رئیس شورای حفظ آثار دفاع مقدس و رئیس هیات امنای یادمان شهدای شهرستان فرماندار است  و دبیر هردو نیزفرمانده سپاه ناحیه قیر و کارزین است و باید مصوبات توسط آنها پیگیری شود و در این مسیراز ظرفیت خیرین و نیکوکاران شهرستان و همچنین از ظرفیت سد قیر و کارزین و سیمان قیر و کارزین که منابع محور هستند نیز برای تامین اعتبار یا مصالح مورد نیاز استفاده شود.

کوشکی از فرماندار قیر و کارزین خواست پیگیری کند تا مکان‌یابی یادمان شهدای امامشهر، افسر ومبارک آباد تا هفته آتی انجام شود.

دبیر شورای حفظ آثار دفاع مقدس فارس با بیان اینکه هر یادمان شهدا دارای هشت سازه یا عنصر اصلی است افزود: جاده دسترسی به یادمان، سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز و سرویس بهداشتی و روشویی  و وضوخانه مهمترین مولفه‌هایی هستند که باید ابتدا تامین شوند و سپس سازه یادمان، صحنی که شهید در آن دفن می شود، بستر روباز جهت اجرای مراسم و خودِ سازه یادمان و ساخت سالن چندمنظوره  جهت برگزاری مراسم و فضایی برای قراردادن گنجینه آثار مربوط به شهدا از دیگر ملزومات یادمان شهدا هستند.

سردارکوشکی ضمن تشکر از همراهی و مساعدت «محمد مهدی فروردین» نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس، از فرماندار قیر و کارزین خواست طرح جامع یادمان و نیازهای آن را طبق مولفه‌های فوق هرچه سریعتر ارایه بدهد و پس از برنامه ریزی و اولویت بندی و سپس ساخت یادمان، برنامه ریزی کند که در مراسمی که قرار است در محل یادمان برگزار شود حداقل امکانات برای مردم در نظر گرفته شود و به خصوص اسباب اسایش مردم فراهم شود و محل نیز زینت داده شود و جذاب باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کتاب فارس در دفاع مقدس که اخیرا توسط سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار کشور نیز مورد تقدیر قرار گرفته الگوی خوبی برای شهرستانها شود و قیر و کارزین نیز ازاین کتاب الگو بگیرد و با کمک دانشگاه آزاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رهنمودهای امام جمعه  وفرماندار، کتاب نقش قیر و کارزین دردفاع مقدس تدوین شود.

فضاسازی و آرایش شهدایی شهر دیگر مصوبه این جلسه بود و کوشکی خطاب به حاضرین جلسه به ویژه فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه در نامگذاری معابر به نام شهدا تلاش کنید گفت: حتما بزرگراه یا معبر مهمی را به نام شهدای قیر و کارزین نامگذاری کنید.

این پیشکوت دفاع مقدس همچنین از فرماندار قیر و کارزین خواست: تشکیل شورای تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس پیگیری شود تا خانواده کسانی که برای حفظ این کشور و نظام رشادت و مجاهدت کرده‌ اند بدانند که  مردم قدرران زحمات عزیزانشان هستند.

رئیس هیات رزمندگان استان فارس افزود: از هیات رزمندگان حمایت کنید تا امنیت اخلاقی، اجتماعی، ایمانی شهر بیمه شود و این تنها هیاتی است که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است وباید جلسات هیات رزمندگان مرتب گذاشته شود.

کوشکی همچنین از فرماندار خواست طرح آرایش ادارات به وصایا و توصیه‌های شهدا را اجرا کرده و در اداراتی که ارباب رجوع زیاد دارند عکس شهدا را نصب کند تا مردم بیشتر با سیره شهدا آشنا شوند.

در پایان این نشست سردار سعید کوشکی جهرمی از خانواده چند شهید شهرستان قیر و کارزین بازدید و با آنها گفت و گو کرده و  از مقام والای شهدای گرانقدر تجلیل کردند.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، شهدا ، قیروکارزین
نظرات بینندگان