کد خبر: ۱۵۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
امام جمعه شیراز:

نهضت ملی مسکن، زمینه‌ساز رخدادهای خوب در اقتصاد است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به آغاز هفته دولت در دوم شهریورماه گفت: دولت سیزدهم در برنامه خود سالانه تولید یک میلیون مسکن را در دستور کار قرار داده است؛ با عملیاتی شدن این برنامه، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف‌الله دژکام درخطبه‌های نمازجمعه شیراز بیان کرد: سهم استان فارس از ساخت یک میلیون مسکن در کل کشور در سال، ۱۰۰ هزار مسکن است؛ در حال حاضر زمین برای ۶۰هزار مسکن زمین آماده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امیدواریم شورای عالی مسکن استان به زودی تشکیل شود تا بتوانیم کارهای اجرایی و عملیاتی این شورا را به مردم گزارش کنیم.

آیت الله دژکام اظهار کرد: یک قسمت‌هایی هم به صورت کمک‌های ویژه ساخته خواهد شد. در بحث مسکن انبوه‌سازی، برج سازی و ساختن خانه‌هایی به صورت ویلایی با هم متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: به عنوان مثال برج‌سازی در برخی مناطق مانند روستا با فرهنگ بومی و ایرانی اسلامی و حتی موقعیت جغرافیایی آن مناطق سازگار نیست. اما توقع می‌رود تمام مدیران بخش مسکن عزم خود را جرم کنند و در این زمینه کار را پیش ببرند و گزارشی را تا یک ماه آینده ارائه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت طراحی ساختمان‌ها در نهضت ملی مسکن گفت: همه مدیران بخش مسکن حواسشان را جمع کنند که مسکنی نسازند که با فرهنگ دینی و ایرانی مردم سازگار نباشد. 

دژکام اظهار کرد: این مسئله مهم است که این چهار میلیون مسکن تحقق پیدا کند؛ وزیر راه و شهرسازی در این راستا تلاش های خوبی کرده که امیدوارم در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی شود. 

وی گفت:ما اگر بخواهیم بحث فرهنگی هم داشته باشیم با رونق اقتصاد باید شروع کنیم. نقشه مهندسی فرهنگی استان را نیز داریم 

قدردانی از دستاوردهای صنعت دفاعی

نماینده ولی فقیه در استان فارس با قدردانی از تلاش‌ها در عرصه صنعت دفاعی گفت:در شیراز صنایع دفاعی از دیرباز وجود داشته و در حال حاضر هم مراکز مهمی در این شهر مشغول فعالیت هستند که این جزو نقاط قوت استان فارس و شیراز محسوب می‌شود و باید تقویت شود.

دژکام با گرامیداشت ٣١ مرداد ماه روز صنایع دفاعی کشور اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دولت، این صنایع در استان فارس توسعه یابد چراکه از این طریق قدرت و قوت نظام افزایش پیدا می‌کند و معیشت و اقتصاد مردم اداره می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: جا دارد که از وزارت دفاع، ارتش و سپاه که تلاش‌های ویژه‌ای در صنایع دفاعی دارند، تشکر ویژه‌ای داشته باشیم. 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با مباحث اخیر در پی حمله فردی به سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی  نیز گفت: این انسان از خدا بی خبر و مرتد (رشدی) اسمش نشان میدهد که از عالم مسلمانان است اما به فتوای امام، مرتد بوده است به خاطر رمان توهین آمیزی که آن سال‌ها نوشته بود.

دژکام با اشاره به حمله فردی مسلمان به نام هادی مطر به سلمان رشدی اظهار داشت: باید این درس برای همه بشریت باشد البته اگر بشنوند؛ از اول این موضوع را گفتیم اما گوش شنوایی نیست.

وی بیان کرد: استکبار نمی خواهد گوش بدهد استکبار امریکایی و اروپایی گوش برای شنیدن ندارد ولی ما باید باز هم یادآور شویم؛ توهین و جسارت به مقدسات دیگران غلط است.

امام جمعه شیراز اعلام کرد: ما دست از عقاید خود برنخواهیم داشت و دشمنان باید از راه غلط خود در توهین به مقدسات دست بردارند. 

وی اضافه کرد: یک جوان ۲۴ ساله آمریکایی سلمان رشدی را زده است ولی مسلمان است این فرد در آمریکا متولد و بزرگ شده اما برخی به غلط می‌گویند از ایران است؛ این حرکت، پاسخی از امت خاتم انبیا محمد (ص) به نویسنده هتاک بود. 

وی با اشاره به دو روایت از تاریخ شهادت امام سجاد(ع) در ۱۲ و ۲۵ محرم گفت: ۱۲ محرم هر چه عرض ادب کنیم چون عاشورا بوده و تحت شعاع شام غریبان است آنطور که شایسته نمی‌تواند باشد. خوب است که ۲۵ محرم را ویژه مدنظر قرار دهیم و مجالس سینه زنی و همه مراسم ویژه امام سجاد با شکوه و عظمت خاص برگزار شود.

وی یادآور شد: این رسم سه سال است که در حرم علی بن حمزه در شیراز شروع شده و امیدوارم که خواهران و برادران ایمانی این مسئله را اهمیت دهند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ۲۳ محرم هم شهادت حضرت علی بن حمزه است که مراسم باشکوهی هم گرفته می شود از ۲۳ تا ۲۵ محرم، در این حرم مطهر، برنامه‌هایی برگزار می‌شود و خوب است که در جاهای دیگر هم مجالس سوگواری برپا شود. 

انتهای پیام /س
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان