کد خبر: ۱۵۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

تاکید استاندار فارس بر تکمیل واکسیناسیون در آستانه اربعین

استاندار فارس بر تکمیل فرایند واکسیناسیون کرونا ویروس جهت ایجاد ایمنی در سفر اربعین حسینی تاکید کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس امروز یکشنبه 30 مرداد ماه در ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور که به صورت مجازی با حضور همه استانداران کشور برگزار شد، اظهار داشت: از همراهی مردم فارس و همچنین کادر درمان در مدت زمان شبوع بیماری کرونا نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ و نیم درصد بیماران بهبودی کامل پیدا کردند و یک درصد فوتی داشتیم، گفت: در حال حاضر در استان فارس ۴ شهرستان قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی، ۱۶ شهرستان زرد و ۱ شهرستان ابی داریم لذا به همه افراد بالای ۱۲ سالی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته توصیه می‌شود تزریق دز بعدی را جدی بگیرند تا شاهد موج های بعدی نباشیم.

ایمانیه افزود: همچنین برای افراد بین ۵ تا ۱۲ سال نیز تزریق دو دز باید انجام شود، چراکه در استانه سال تحصیلی جدید هستیم و برای پیشگیری از وقوع موج جدید باید همه واکسن زده باشند.

استاندار فارس در ادامه تاکید بر استفاده از ماسک به‌ویژه در فضای بسته را مهم دانست و اظهار داشت: در حال حاضر رعایت نکات بهداشتی به ۵۳ درصد رسیده است درحالی که زمانی بالای ۸۰ درصد رعایت می‌شد.

وی همچنین با اشاره به لزوم تزریق واکسن برای خروج از مرز جهت سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی گفت: تصمیم ستاد ملی کرونا این است که افراد باید واکسن زده باشند و اگر تزریق را انجام نداده باشند در مرز مجبور به تزریق هستند، لذا توصیه این است افرادی که به کربلا مشرف می شوند به‌عنوان تکلیف شرعی برای حفظ جان خود و سایرین واکسن بزنند؛ زیرا اگر در مرز واکسن بزنند احتمال عوارض کوتاه مدت روزهای اول بعد واکسن وجود دارد که در واقع باعث اختلال در زیارت خواهد شد.

عالی ترین مقام دولت در فارس تاکید کرد: همچنین در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همه دانش آموزان و دانشجویان باید واکسن بزنند تا از وقوع موج‌های جدید پیشگیری شود.

در این جلسه رییس جمهور نیز به ستاد ملی کرونا توصیه کرد از الگوی پزشک خانواده و نقش موثر ایشان در استان فارس نیز جهت سایر استان ها نیز استفاده شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان