کد خبر: ۱۵۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

امروز جهاد تبیین و عمل جهادی بر همه ما واجب است

سردار کوشکی گفت: امروز عمل جهادی بر همه ما واجب است زیرا اکنون تمام خاک جمهوری اسلامی ایران، جبهه مقابله با دشمن است و کارمند با حسن عملکردش و انجام دادن کار مردم، مدیر با خدمتگزاری، کاسب با انصافش و بانوان ما با رعایت حجابشان و تک تک ما با عمل به میراث شهدا در حال عمل جهادی هستیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در نخستین یادواره شهدای جاویدالاثر (مفقودالاثر) شهرستان زرقان با عنوان «پلاک‌های گمشده» که با حضور پرشور مردم زرقان و جمعی از مسئولین این شهرستان همراه بود اظهار داشت: امروز عمل جهادی بر همه ما واجب است زیرا تمام خاک جمهوری اسلامی ایران، جبهه مقابله با دشمن است و کارمند با حسن عملکردش و انجام دادن کار مردم، مدیر با خدمتگزاری، کاسب با انصافش و بانوان ما با رعایت حجابشان و تک تک ما با عمل  به میراث شهدا در حال عمل جهادی هستیم.

سردار کوشکی افزود: اگر آیات مبارک قرآن همچون آیه «ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه» را مرور کنیم خواهیم دید که خداوند هرگاه بخواهد بندگان نخبه و خاص خود را مثال بزند اغلب آیاتی از این دست را مثال می‌زند و با تطبیق این آیات با سیره شهدا می‌شود دریافت که شهدا مسیری قرآنی را طی کردند و با تقدیم جان و مالشان بر عهدشان با خدا استوار ماندند و این وفای به عهد ویژگی مهم انسانهای خاص و خالص است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» خاطرنشان کرد: کسانی که با شهدا حشر و نشر داشتند بهتر درک می‌کنند که این بندگان خالص خدا بر سفره رزق الهی وارد شدند و در واقع هم روزی می‌خورند هم روزی می‌دهند و از همین روی امام راحل فرمودند: مزار شهدا زیارتگاه رندان جهان خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ادامه به بیان چند ویژگی مهم شهدا پرداخت و با مرور آیات ابتدایی سوره بقره تصریح کرد: شهدا مصداق واقعی و عینی مومنین به غیب بوده و می‌دانستند قرار است پرواز کنند و به همین خاطر ره صدساله را یکشبه رفتند و علاوه بر این همواره اقامه کننده نماز  بوده و در اخلاق و رفتار الگو بوده‌اند و اینها را میتوان خاطرات همرزمان و اطرافیان شهدا دریافت و با اتکا به همین خصوصیات بود که خداوند مدال شهامت را برای آنها تثبیت کرد.

کوشکی افزود: ایمان به غیب به معنای پرودگار اولین ویژگی شهدای ما است که این ایمان به غیب به معنای ایمان به معاد و آخرت و فانی بودن این جهان و ایمان به حاضر و ناظر و موثر بودن خدا بر هرکاری نیز هست و شهدا به همین خاطر به این دنیا و تعلقاتش دل نبسته بودند و راحت دل از جان و مال دنیا کندند و هنر نیز همین است که در اوج جوانی که هنوز جان و جسم شاداب است از آن دل بکنی و حال که شهدا با تمام هستی خود با خدا معامله کردند وظیفه ما است که رهرو راه آنها باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس خاطرنشان کرد: ویژگی مهم دیگر شهدا این بود که با قرآن مانوس بودند و به همین خاطر است که در اجساد به جای مانده از پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس اغلب یک قرآن جیبی در کنار سربند یا زهرا و یا حسین می‌بینیم و به عبارتی شیوه و سیره زندگی شهدا، عمل به آموزه‌های قرآن بوده و با الگو قراردادن آنها می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد و دلیل تاکید ما بر اینکه احداث یادمان شهدا در محلات باعث کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش امنیت و معنویت آن محل می‌شود نیز همین است.

وی افزود: شهدا اهل نماز بودند زیرا نماز اگر در جامعه و خانواده و برای فرد فرد ما نهادینه شود خود به خود خیلی معضلات و نکات منفی کنار می‌روند. افزون بر این شهدا با رفتار خود راه را که همان راه مد نظر خدا و ولی امرش است همچون قبله‌گاه و جهت نما به ما نشان دادند و ما را به آسمان اتصال دادند و اگر می‌خواهید محله و جامعه‌تان از فساد و تباهی و گناه عاری شود فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا را در بین مردم محله خود نشر بدهید که همین یادواره و حضور شما در آن نمودی از همین امر است.

سردار کوشکی خاطرنشان کرد: شهدا ولایتمدار بودند و امام را قطب‌نما  و جهت نما می‌دانستند و معتقد بودند جبهه الهی یک امام دارد و همه باید در طول وی حرکت کنند. نظریه‌پردازان بزرگ معتقدند هرکشوری جز ایران حتی اگر آمریکا اینهمه دشمن داشت و این همه تحریم شده بود بارها و بارها فروپاشیده بود اما ایران اسلامی به سبب پیوند میان امام و امت همچنان استوار در حال پیشرفت است و باید اینها را به نسل جدید بگوییم وگرنه دشمن دروغ و تحریف خود را به جامعه تحویل خواهد داد.

وی جهاد تبیین را مهمترین وظیفه کنونی تک تک مومنین دانست و افزود: دشمن به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز اقتصاد، فرهنگ و سیاست ما را نشانه رفته و تنها با جهاد تبیین می‌توان توطئه‌های دشمن را خنثی کرد و اینکه می‌بینیم دشمن در غیاب جهادگران تببین در حال بزک کردن چهره طاغوت و شبهه‌افکنی و شایعه‌پراکنی میان مردم و ناامید کردن آنها و تحریف واقعیات است و می‌خواهد ذهن ما را مشوش و ادراکمان را ویران کند نشانگر این است که ما سنگر جهاد تبیین را باید به خوبی حفظ کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: امروز تمام خاک جمهوری اسلامی ایران، جبهه  مقابله با دشمن است و اگر جهادی عمل کنیم توطئه‌های دشمن خنثی خواهد شد؛ و کارمند با حسن عملکردش و انجام دادن کار مردم، مدیر با خدمتگزاری، کاسب با انصافش و بانوان ما با رعایت حجابشان و تک تک ما با عمل  به میراث شهدا در حال عمل جهادی هستیم.

سردار کوشکی در ادامه بیان کرد: امروز ما برای مهار توطئه‌های دشمن چهار اسلحه قوی یعنی جهاد تبیین و عمل جهادی، حرکت در مسیر سیره شهدا همچون ساده‌زیستی و پاکدستی، ولایتمداری و حضور قدرتمند در فضای مجازی را داریم و باید دستمان در برابر دشمن پر باشد و اگر این اسلحه‌ها خوب استفاده شوند به وِیژه اگر به صحبتهای ولی فقیه خوب گوش بدهیم بسیاری از مشکلات امروز که ریشه در گذشته دارند رفع خواهند شد.

وی گفت: با برجام یا بدون آن دشمن ما هرگز از کینه‌توزی و دشمنی با ما دست برنخواهد داشت چون ذات شیطان بر خباثت و بدی  و کفر و نفاق است و تنها راه حل ما در برابر دشمن، قدرت یافتن است همچنان که در قرآن کریم نیز بر آن تاکید شده است.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، شهدا ، دفاع مقدس
نظرات بینندگان