کد خبر: ۱۵۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
ریاست محترم قوه قضائیه!!

دادستان کجاست؟/رونق کسب و کار امثال ترانه علیدوستی با دروغ های شاخ دار

متأسفانه اظهارات برخی از چهره‌های مشهور درباره موضوعاتی که دانش و اطلاعی درباره آنها ندارند، بعضا به سوژه و خوراک رسانه‌های خارجی برای تبلیغ علیه ایران تبدیل می‌شود و این موضوع مبحثی است که قطعا باید با آن قاطعانه برخورد شود و دادستان کل کشور به ماجرا ورود کرده و با چنین دروغ پردازی هایی که به اصل و اساس نظام لطمه میزند برخورد کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، این روزها صفحات مجازی پر است از اخبار درباره مهسا  امینی، با تصاویر و هشتک‌های مختلف.

گاهی یک خبر یا حادثه چنان احساسات‌مان را برآشفته و جنجال به پا می کند که بی آنکه تحقیق کنیم اصل موضوع چیست و اصلا آیا آن خبر صحت دارد یا خیر،بلافاصله ناراحت شده و برای دیگران ارسال می‌کنیم.

و درست ماجرا از همین جا آغاز می‌شود و آنقدر خبری که هنوز زوایای مختلف آن بررسی و صحتش تایید نشده دست به دست می چرخد و استوری افراد متعدد قرار میگیرد که یادمان میرود پیگیر ماجرای اصلی باشیم.

چند روز بعد تازه متوجه می‌شویم عکس یا خبری که هزاران بار در فضای مجازی دست به دست شده، درست نبوده یا مربوط به کشور، زمان و مکان دیگری است و اصلا ربطی به ماجرای فعلی ندارد.

در ماجرای فوت مهسا امینی(ژینا) درست همین اتفاق افتاد و عده ای فرصت طلب از جمله سلبریتی ها بی آنکه حقیقت ماجرا را بدانند دست به جریان سازی های هدفمندی زده اند تا اصل موضوع که برخورد با بدحجابی است را تحت الشعاع قرار دهند.

اگر چه با مشاهده لینک اخبار گوناگون هر لحظه برابهام موضوع افزوده میشود، اما در این بین نه باید مرگ یک انسان را نادیده گرفت و به راحتی از کنارش گذشت، نه بی آنکه بدانیم اصل جریان چیست و حین آن رخ داد، چه اتفاقاتی افتاده خدمات و وظیفه اصلی ناجا را زیر سوال برد.

بی شک در چنین مواقعی آنچه باید مد نظر قرار گیرد، سمت و سویی  است که دشمن اتخاذ میکند و اینجاست که باید با توجه به گفته شهید همت مسیر را پیدا کرده و ادامه راه داد.

شهید همت در بخشی از سخنان خود آورده است: «هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است.»

و این روزها عجیب توپخانه دشمن جبهه خودی را هدف قرار داده است و جالب تر اینکه سربازان این جنگ گاهی عناصر خود فروخته و منفعت طلبی هستند که با هزینه و بیت و المال این مملکت برای خود شهرتی دست و پا کرده اند اما اکنون خود سربازان خط مقدم این جنگ نابرابر هستند.

در حوادث متعددی که تا کنون در گستره این سرزمین رخ داده اولین کسانی که هر جا به نفعشان بوده واکنش نشان داده اند و هر کجا نیاز بوده سکوت اختیار کرده اند، سلبریتی های هنری، ورزشی و... هستند.

آنان که حتی گاهی با دروغ پردازی ها و شایع پراکنی های بزرگ خود را مضحکه خاص و عام میکنند اما بلافاصه پس از رسوا شدن تغییر تاکتیک داده و حرف و سخن خود را به گونه هنرمندانه عوض میکنند.

در تازه ترین اقدام، ابن جماعت نان به نرخ روز خور، حادثه ای را سر تیتر تویت ها و شبکه های مجازی خود قرار داده اند که شاید کم ترین اطلاعاتی از اصل ماوقع ندارند، به طور مثال علی کریمی فوتبالیس مطرح کشورمان با انتشار ویدئویی از ادای احترام پرستاران ارومیه به بیمار اهدا عضو، آن را به جای جسد مهسا امینی دختر کّرد فوت شده در دو روز اخیر جا زده و بلافاصله پس از رو شدن دروغش، مطلب خود را ویرایش کرده و نوشته"میگن این اون نیست، اما چه فرقی میکنه"

دادستان کجاست؟/رونق کسب و کار ترانه علی دوستی با دروغ های شاخ دار

سیاه نمایی های علی دوستی

یا دروغ بسیار بزرگ دیگری که به راحتی قابل تشخیص و رو شدن بود، ادعای ترانه علیدوستی بازیگر زن سینمای ایران است که سال گذسته روی فرش قرمز جشنواره سانتا باربارای آمریکا و در مصاحبه با یک رسانه مدعی شد که شنا به‌طور رسمی برای زنان در ایران ممنوع است، اما  این در حالی است که طی ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ چند مسابقه و جشنواره شنا برای بانوان در ایران برگزار شده است.

اظهارات خلاف واقع علیدوستی در آمریکا درباره محدودیت فعالیت زنان در ورزش شنا در ایران با واکنش فدراسیون شنا مواجه شد، تا حدی که شهرناز ورنوس، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از «ترانه علیدوستی» برای حضور در مسابقات شنای زنان در ایران دعوت کرد.

جای دیگری و در یک پیج اینستاگرامی منتسب به علیدوستی عنوان شده که وی ادعا کرده که زمان جنگ به ما تعرض میشد، این در حالی است که او در زمان آغاز جنگ هنوز متولد نشده و پایان جنگ نیز تنها ۵ سال داشته است. پس بسیار بی شرمانه موضوعی را هدف قرار داده که از اصل و اساس دروغ می‌باشد و این اقدام جز خیانت به وطن خود نمی باشد.

دادستان کجاست؟/رونق کسب و کار ترانه علی دوستی با دروغ های شاخ دار
وی در یکی از تویت های خود نوشت:
طبق پیمایش ملی در این زمینه که در سال ۱۳۸۳ صورت گرفته از هر سه زن ایرانی دو زن از ابتدای زندگی مشترکشان حداقل یکبار مورد همسر آزاری قرار گرفته اند که همین موضوع نیز یکی از شایعه پراکنی هایی است در راستای اذهان عمومی انجام داده است.

علیدوستی در زمان دیگری فیلمی در اینستاگرام خود منتشر کرد که ادعا میکرد، مأموران نیروی انتظامی فردی بدون سلاح را دستگیر کرده اند در صورتی که بعد مشخص شد جوان مجرم، مسلح به چاقو و اسپری فلفل بوده که مزاحم نوامیس مردم شده بود.

دادستان کجاست؟/رونق کسب و کار ترانه علی دوستی با دروغ های شاخ دار
و اما یکی از دورغ های شاخ دار دیگر این بازیگر زن که تلاش می کند هر از گاهی با دروغ پردازی ناشیانه ای خود را در صدر اخبار قر ار دهد، ادعای او در خصوص عدم فضای نقد در ایران، غیاب رسانه ها و سرکوب رسانه ای است، همچنین او در گفتگو با بی بی سی می گوید، ما هر حرفی می زنییم با ما تماس گرفته و باید پاسخگو باشیم و بازخواست شویم و این یعنی ممنوعیت مطلق، در حالی که همین فرد همه شهرت و رفاهش را مدیون حضور در ایران و بازی در سینمای ایران است و حتی در ۱۷ سالگی برای بازی در «من ترانه ۱۵ سال دارم‌» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده و پس از آن مسیر پیشرفتش هموار شده است.

  هرچند ترانه علی دوستی در برخی موارد مجبور به عذرخواهی از مخاطبان خاص خود شده تا دلشان را به دست آورد، اما قطعاً اینها آخرین عذرخواهی ترانه علیدوستی نخواهد بود، چرا که نمودار سینوسی سیر فعالیتش نشان می‌دهد او موج‌سواری روی اخبار را خوب بلد است و برای ماندن در صدر خبرها، هر از گاهی اقداماتی چنین انجام می‌دهد. این اقدامات مغرضانه گاهی چنان پررنگ می‌شود که به مجرمانه تغییر ماهیت می‌دهد و تا کنون او را چندین مرتبه به دادگاه کشانده و محکوم کرده است، ولی هر بار هیچ راهکار عملی برای مقابله با چنتین دورغ پردازی هایی اندیشیده نمی شود.

چون این افراد مشهور که به شهرت خود می بالند هر بار با یک خطای بزرگ و سیاه نمایی سعی در ضربه زدن به  بنایان انقلاب و اسلام دارند و تلاش می کنند برای راضی نگاه داشتن اربابان غربی خود دست به هر اقدامی بزنند، دارند به راحتی در کشور رفت آمد میکنند، اجازه فعالیت های مجدد دارند و هیچ گاه هیچ محدودیت یا ممنوعیتی برای آنان اتخاذ نشده تا بقیه سلبریتیها نیز کار دستشان بیاید و بفهمند آنقدرها هم قوانین کشور بی حساب و کتاب نیست.

بله اکنون باید منتظر ماند و دید آیا سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوه قضائیه و متولیان امر یک بار برای همیشه، مقابل زیاده‌گویی سلبریتی‌هایی همچون علیدوستی می‌ایستند یا همچنان کج‌دار و مریز با او و امثال او طی می‌کنند؟

متأسفانه اظهارات برخی از چهره‌های مشهور درباره موضوعاتی که دانش و اطلاعی درباره آنها ندارند، بعضا به سوژه و خوراک رسانه‌های خارجی برای تبلیغ علیه ایران تبدیل می‌شود و این موضوع مبحثی است که قطعا باید با آن قاطعانه برخورد شود و دادستان کل کشور به ماجرا ورود کرده و با چنین دروغ پردازی هایی که به اصل و اساس نظام لطمه میزند برخورد کند.


 انتهی پیام/س

نظرات بینندگان