کد خبر: ۱۵۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد؛

ایجاد سایت جامع هسته ای در فارس

اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان فارس سایت جامع هسته‌ای در استان فارس ایجاد خواهد شد. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح دوشنبه وارد شیراز شد و در بدو ورود به زیارت رفت. بازدید از دانشکده هسته‌ای شیراز و حضور در مراسم کلنگ‌زنی شهرک پرتودهی کوثر شیراز از برنامه‌های حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در شیراز است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح دوشنبه وارد شیراز شد و پس از زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در بدو ورود به این شهر در آئین کلنگ زنی شهرک پرتودهی کوثر شرکت کرد.

وی در این مراسم عنوان کرد: یکی از محورها توسعه پرتو ها در سطح کشور است و با توجه به خواست اداره اوقاف بخش مهمی از این طرح در استان فارس اجرایی خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: براساس نقشه و طرحی که ارائه شده در شهرک صنعتی شیراز اجرایی خواهد شد این طرح برای موضوعات پرتودهی مواد غذایی و سایر حوزه‌ها قابل استفاده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: طرح توسعه گاما و پلاسما یکی دیگر از طرح‌های است که مورد استفاده قرار گرفته است و می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: امید است بتوان سایت جامع هسته‌ای در استان فارس ایجاد شود تا با ایجاد رآکتور زمینه فعالیت‌های آموزشی و صنعتی در استان فارس مورد استفاده قرار گیرد.

اسلامی در پایان تصریح کرد: این طرح و سازمان انرژی اتمی می‌توان نقش ویژه ای در توسعه فناوری استان فارس داشته باشد این طرح به علت دارا بودن چهار سر فصل طی یک سال آینده قابل بهره برداری است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان