کد خبر: ۱۵۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

آغاز ساخت خط دوم قطار شهری در کلانشهر شیراز

شه دوست شیرازی با اشاره به آغاز بهره‌برداری از فاز یک خط ۲ مترو در آینده نزدیک، گفت: عملیات اجرایی برای احداث فاز ۲ خط دوم قطار شهری در این کلانشهر از فلکه گاز به سمت میدان کلبه، آغاز می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، هادی شه دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، شنبه ١٩ آذر در یک نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل، بازرگزار شد، از برگزاری یک مانور تا قبل از ایام نوروز در شیراز و اضافه شدن ٢٤ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی حمل و نقل شیراز در آخرین روز از هفته حمل و نقل خبر داد.

۴۰۰ دستگاه اتوبوس در شیراز نیازمند بهسازی است

 وی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته تاکنون ١٤٧ دستگاه اتوبوس خریداری شده که به تدریج به ناوگان اضافه می‌شود، افزود: در حال حاضر حدود ٤٠٠ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر نیازمند بهسازی و نوسازی است، اما ۵۰۰ دستگاه دیگر تا پایان سال ۱۴۰۳ نیوز به نوسازی دارد.

شه دوست شیرازی اضافه کرد: هم اکنون ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شیراز داریم که تا پایان امسال ٥٠ دستگاه از آنها نوسازی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته حمل و نقل اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ مدرسه هدف در راستای آموزش های مرتبط با ارتقاء فرهنگ ترافیکی دانش آموزان در مقطع ابتدایی مورد ارزیابی قرار گرفته و محتواهای آموزشی و مورد نیاز آنها با توجه به گروه های سنی تهیه شده است.

 وی ادامه داد: در همین راستا سه پارک ترافیک نیز در کلانشهر شیراز خدمات آموزشی خود را مجددا آغاز کرده‌اند.

شه دوست، برگزاری نشست با پلیس راهور استان فارس و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل، سرکشی از اهالی ناوگان حمل و نقل، پیاده روی خانوادگی، آغاز دومین مانور ترافیکی و برگزاری نشستی با حضور مدیران استانی و کشوری را از دیگر برنامه‌های هفته حمل و نقل در شیراز اعلام کرد.

معاون شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود: از آغاز ساخت ساختمان شماره گذاری شماره ٢ شیراز در فضایی به متراژ ٤١٥ متر مربع در این هفته خبر داد و گفت: در راستای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل، روز شنبه ٢٦ آذرماه از سامانه هوشمند اتوبوسرانی تحت عنوان(بی.ام.اس) رونمایی می‌شود.

شه دوست شیرازی ادامه داد: از طریق این سامانه که برای نخستین بر در کشور اجرایی می‌شود، یک اپلیکشن در اختیار شهرندان قرار می‌گیرد و می توانند زمان حرکت و رسیدن اتوبوس در ایستگاهها را مشاهده کنند.

وی از نصب ۲۰ دستگاه پیام رسان در این هفته خبر داد و گفت: تنها کلانشهری هستیم که از طریق سیستم مذکور به صورت آنلاین ارائه خدمات میدهیم.

معاون شهردار شیراز در ادامه اشاره‌ای هم به نظارت پلیس در حوزه ترافیک کرد و افزود: در این راستا ۵۰ دستگاه خودرو پلیس مجهز به دوربین های ثبت تخلف ساکن کرده ایم که در هفته حمل و نقل از آنها رونمایی می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به رونمایی از مطالعات طرح ارتقای فرهنگ ترافیک کلانشهر شیراز برای نخستین بار در کشور، مد نظر قرار گرفتن چند پروژه سرمایه‌گذاری نظیر سامانه سرعت سنج و اتوبوس‌های گردشگری را متذکر شد و اعلام کرد: برنامه راهبردی کاهش تصادفات کلانشهر شیراز تهیه شده و با مصوبه شورا و ابلاغ استاندار فارس اجرایی می‌شود.

طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز از محل جرایم رانندگی درون شهری 

شه دوست شیرازی در ادامه ضمن گلایه از عدم پرداخت معوقات شهرداری از محل جرائم رانندگی درون شهری اظهار کرد: اگرچه در بودجه۱۴۰۱ و همچنین در ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری و دهیاری ها به پرداخت سهم شهرداری از محل جرایم رانندگی تاکید شده، اما از سال ۹۵ تا کنون ریالی به شهرداری واریز نشده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از سهم شهرداری پرداخت نشده است.

معاون شهرداری شیراز در پاسخ به سوالی در خصوص دوچرخه های اشتراکی عنوان کرد: پس از توقف فعالیت تمایل چندانی از سوی شرکت متبوع ندیدیم و در این هفته قرار است با دو شرکت دیگر وارد مذاکره شویم و با همراهی یک شرکت دانش بنیان زیر مجموعه صنایع الکترونیک شیراز و یک نمایندگی دوچرخه در بحث تولید و فرایند توسعه و استفاده از مود حمل و نقلی به خودکفایی برسیم.

وی در پایان با اشاره به آغاز بهره‌برداری از فاز یک خط ۲ مترو در آینده نزدیک، گفت: عملیات اجرایی برای احداث فاز ۲ خط دوم قطار شهری در این کلانشهر از فلکه گاز به سمت میدان کلبه، آغاز می‌شود. 


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان