کد خبر: ۱۵۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
استاندار فارس خبر داد:

ادامه راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر تا مرز عراق

استاندار فارس یکی از اهداف استراتژیک دولت را، اتصال شرق به غرب کشور از طریق خطوط ریلی عنوان کرد و گفت: راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر تا مرز عراق ادامه می‌یابد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در سفر یک‌روزه خود به شهرستان فسا، از ادامه راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر تا مرز عراق خبر داد و گفت: در این سفر پروژه‌هایی که با تاخیر مواجه شدند را بازدید کردیم و برای حل مشکلات آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد؛ تلاش می‌کنیم به نفع مردم و در راستای افزایش امید خصوصا برای جوانان گام برداریم.

وی یکی از اهداف استراتژیک دولت را، اتصال شرق به غرب کشور از طریق خطوط ریلی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود راه‌آهن شیراز ـ گل‌گهر که از فسا می‌گذرد، به طرف اهواز و مرز عراق ادامه یابد.

ایمانیه ادامه داد:: مقرر شد هفته‌ی آینده جلسه‌ای در این خصوص داشته باشیم. به فرماندار شهرستان ماموریت دادم صنایع، معادن، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هایی که در این مسیر قرار دارند را احصاء و اعلام کنند تا بتوانیم آنان را در این پروژه که توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرا می‌شود، شریک کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین با اشاره به بازدید از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان فسا و لزوم رفع نقاط حادثه خیز، گفت: در خصوص محور فسا ـ داراب 50 کیلومتر آماده شده و 50 کیلومتر دیگر باقی مانده است، که به اعتبار فوق العاده‌ای نیازمند است؛ لذا تلاش می‌کنیم با همکاری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، قسمتی از اعتبار را در بودجه 1402 لحاظ کنیم و قسمت دیگر را از اعتبارات ماده 56 تامین خواهیم کرد.

وی گفت: محور فسا ـ جهرم به طول 70 کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد، که قسمتی از آن انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است؛ با پیمانکار پروژه به تفاهم رسیدیم که نقاط حادثه خیز به سرعت برطرف شود.

استاندار فارس در اد امه در رابطه با برخی از مناطق فسا که با خشکسالی مواجه شده است، گفت: بهترین راه حل برای ایجاد اشتغال استفاده از ظرفیت صنایع دستی، محصولات خانگی و گردشگری است. مقرر شد هفته آینده تیمی مرکب از معاونت گردشگری و هماهنگی امور زائرین استانداری، مدیر کل میراث و صنایع دستی، بنیاد برکت و بنیاد علوی در شهرستان حاضر شوند، و ضمن بازدید از منطقه زمینه افزایش اشتغال از سه مسیر پیش بینی شده را مهیا کنند.

وی با اشاره به کاهش ذخایر آب منطقه و مشکلات فسا در حوزه آب شرب، گفت: سد رودبال که در نزدیکی این شهرستان قرار دارد، به سبب کاهش نزولات آسمانی دچار مشکل است و متاسفانه سطح آب آن به شدت کاهش یافته، لذا پیگیر هستیم تا از طریق سد سلمان مسئله آب فسا را حل کنیم.

استاندار فارس فرماندار فسا را مامور کرد با همکاری آبفای استان برنامه‌ای تدوین کند تا از تصفیه خانه شهر فسا و پساب آن برای صنعت، فضای سبز و گلخانه استفاده شود؛ تا ضمن صرفه جویی در آب شرب، مشکلات این حوزه‌ها نیز مرتفع شود.

عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان جدید الاحداث این شهرستان به نام امام حسین (علیه السلام) در مرحله‌ی تجهیز قرار دارد. با قول ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی فسا، امیدواریم تا دهه فجر شاهد بهره‌برداری از فاز اول این بیمارستان باشیم.

ایمانیه با اشاره به اینکه بالغ بر 10 سال از شروع به ساخت سد تنگ خمار سپری می‌شود، از پیشرفت 92 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: برای تکمیل این سد با آبفای کشور هماهنگی‌هایی صورت پذیرفت، تا ان شاءالله بتوانیم هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنیم.

استاندار فارس با اشاره به نیاز استان بر ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی، بر لزوم ایجاد ارزش افزوده در محصولات باغی و زراعی استان تاکید کرد و گفت: اولین پایانه صادراتی فارس بزودی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. لازم است در چند شهرستان دیگر هم این مُهِم محقق شود.

نماینده عالی دولت اشتعال زایی را یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در این سفر با ارائه تسهیلات، تدابیری اتخاذ شد تا پروژه‌های لبنی شهرستان توسعه یابند و علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال در منطقه از خام فروشی نیز جلوگیری شود.

وی با اشاره به گسترده شدن شهر فسا و لزوم تامین امنیت شهر، گفت: طی روز‌های آینده جلسه‌ای خواهیم داشت تا مسئله دانشگاه فسا، مسجد دانشگاه و کلانتری شماره 3 شهر را بصورت همزمان حل کنیم؛ در کنار این موارد از ظرفیت زمین‌های موجود برای منازل اساتید، پزشکان، پرستاران و نخبگان استفاده خواهد شد.

ییکاری یکی از معضلات اصلی جوانان

ایمانیه بیکاری را یکی از معضلات اصلی جوانان برشمرد و گفت: از جوانان در ایجاد شرکت در قالب زمین و ارائه تسهیلات حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان