کد خبر: ۱۵۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
یک فعال سیاسی در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

تغییر حاکمیت انقلابی و دینی به عرفی و سکولار از مهم ترین اهداف فتنه گران

در فتنه ۸۸ منتقدین و فتنه گران به دنبال تغییر حاکمیت انقلابی و دینی به حاکمیت عرفی و سکولار میباشد و هدف آنها حذف عنوان ولایت فقیه و رهبر دینی و حذف ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سیروس سجادیان فعال سیاسی و کارشناس ارشد دفاعی – امنیتی در گفتگو با شیرازه به ابعاد مختلف فتنه 88 و توطئه های فتنه گران اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که فتنه ۸۸ چگونه و با چه هدفی شکل گرفت؟، عنوان کرد:هر فتنه و یا کودتایی نیاز به تبیین استراتژی و برنامه های اجرایی برای اقدام در فرصت مناسب دارد، لذا در کشورما فتنه ها پس از فوت حضرت امام خمینی ره با موضع گیری های گروه های چپ و و روی کار آمدن دولت اصلاحات و فتنه ای که در سال 78 با هدف القای حاکمیت دوگانه و محدود کردن رهبری توسط اصلاح طلبان رقم خورد آغاز و دکترین عملیاتی آنان در سال 88 اجرا گردید.
  ‌
وی افزود: آنچه براساس فعالیت های آشکار و پنهان جبهه اصلاحات و منتقدین اصولگرا در فتنه 88 رخ داد نشان داد که استراتژی اصلاح طلبان تغییر حاکمیت انقلابی و دینی به حاکمیت عرفی و سکولار میباشد و هدف آنها حذف عنوان ولایت فقیه و رهبر دینی و حذف ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از جمله غرب ستیزی، دفاع از مستضعفان، صدور انقلاب، تقابل اسلام ناب محمدی با اسلام امریکایی است که در اداره کشور تاثیر دارد.

سردار سجادیان ادامه داد: پس از ناکامی اصلاح طلبان در براندازی سال 88 با تکیه بر استراتژی قبل و با روی کار آمدن دولت دوم اصلاحات در سال 92 با این هدف که جامعه ایرانی را به صورت آرام به دوران قبل از انقلاب اسلامی برگردانند تا مانند آن زمان ایران جزئی از منظومه جهانی باشد که در این منظومه، قدرتهای بزرگ حاکم بر سرنوشت کشور شود و ایران  نیز تابعی از اراده ی قدرت های استعماری و استکباری باشد و در بُعد داخلی نیز با رشد آزادی های موجود درغرب، مثل سایر کشورها، ایران مهد فساد و بی بند و باری شده و بدلیل امکانات گردشگری و وسعت کشور در صدد مرکز فساد و بی بند و باری های منطقه ای مانند بعضی از کشورهای همسایه گردد که در عمل چنانچه با مواضع پیامبر گونه مقام معظم رهبری و حضور مردم انقلابی و وطن پرست کشور برخورد نمی کردند با سرعت به سمت آن پیش می رفتند که بحمدالله ناامید شدند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان از آشوب هایی از جنس فتنه ۸۸ جلوگیری کرد؟ گفت:برای پیشگیری از بروز چنین فتنه هایی میتوان از راهکارهای زیر استفاده کرد:

1.رفع موانع رویگردانی و نارضایتی مردم نسبت به حاکمیت.
2.نظارت بر عملکرد کارگزاران و اجزای حاکمیت توسط سازمانی فراتر از سازمانهای تحت امر قوای سه گانه و نیروهای مسلح.
3.کور کردن چشم فتنه در زمان وقوع آن که متاسفانه در کشور به تحقق این راهبرد اصولی و منطقی بیش از حد مماشات میگردد.
4.شناسایی و مبارزه ی بدون اغماض با عوامل نفوذی، جاسوس ها و کارگزاران حاکمیت که ایجاد نارضایتی می کنند.
5.اشراف اطلاعاتی بر رخدادها، رویدادها و روندهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در کشور و تاثیر رویدادها و روندهای خارجی بر امنیت ملی.
6.مبارزه جدی با فساد و برخورد سازمان یافته با جرایم سازمان یافته.
7.جهاد تبیین و مبارزه با دروغ های دشمنان خارجی، معاندین و اپوزسیون برانداز که با سوء استفاده از نام اسلام و ... بدنبال مبارزه با اسلام ناب محمدی هستند.
8.اجرای عدالت و برخورد قاطع با روسای جمهوری که برخلاف قانون اساسی و قوانین موضوعی کشور و وعده های انتخاباتی عمل می کنند.
9.اجرای عدالت و برخورد با نمایندگان مجلس که برخلاف قانون و وظایف نمایندگی اقدام و بدنبال اهداف شخصی و جناحی هستند.
10.شایسته سالاری، انتصاب و بکارگیری افراد صالح و مدیر و مدبری  که دارای تعهد، تخصص، ایمان و کارآیی هستند.
11.اجرای عدالت و برخورد قاطع با کارگزاران لشکری، کشوری و قضایی که بر خلاف مقررات و قوانین موضوعی کشور مرتکب تخلف و یا جرم میشوند.

این کارشناس ارشد دفاعی_ امنیتی در ادامه به این سوال که در مسیر فتنه 88 چه ظلم هایی به کشور شد؟، اینگونه پاسخ داد: در فتنه 88 برخی سیاستمداران بعد از انتخابات در شرایطی که شورای نگهبان و سپس رهبر معظم انقلاب، سلامت انتخابات را اعلام کردند با بیانیه های تندی موضع گیری های ناصوابی گرفتند و بعضی از اعضای آن مانند آقایان خاتمی ، مجید انصاری ، موسوی لاری، مرحوم محتشمی و .... نیز در راهپیمایی غیرقانونی شرکت کردند که این اقدامات نشان از مقابله با قانون و شخص رهبری بود؛ همچنین پس از پایان انتخابات اولین جلسه را برای مسائلی که به آشوب منجر شود در دفتر خود برگزار کردند و با سایر نامزدها تماس و از آنان خواستند که در پیگیری تقلب و آشوب ها هماهنگ عمل کنند.

سجادیان اضافه کرد: بنا به تجربه ای که در فتنه 78 داشتند می خواستند وانمود کنند جناح رقیب خود را آماده فضای امنیتی برای انتخابات کرده و پیشنهاد دادند که باید اعضای ستادها نیز خود را آماده مقابله با فضای امنیتی کنند. از طرفی نیز برای حمایت از آشوب ها طرح ریزی کردند به گونه ای که فضای عمومی شهر و خیابانها در حال آماده باش، باشد با این هدف که افراد در کف خیابانها بمانند که بتوانند با کمک جبهه از این فضا استفاده شود. خود را برای جشن آماده کرده بودند ولی همزمان وظیفه داشتند که به طور مداوم حرف از تقلب بزنند.موج سوم ، یاری نیوز ، کمپین 88 ، را راه اندازی کردند و ماموریتشان این بود که نیروی انسانی بیشتری را در اختیار داشته باشند تا آمادگی برای جشن و یا آشوب و خرابکاری را داشته باشند.

 به گفته وی این سیاستمداران عقیده داشتند به هر قیمتی که شده است اصلاحات باید دوباره به حیات سیاسی و حوزه اجرایی کشور باز گردد و اگر این کار شود رهبری اقتداری در جامعه نخواهند داشت، به همین خاطربا استفاده از جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، گروه 88 ، موج سوم، یاری نیوز و ستاد قیطریه مدیریت کردند که در صورت پیروزی با جشن و در صورت شکست با بزرگ کردن تقلب و آشوب کار را دنبال کنند و با بهره گیری از رسانه ها در براندازی نظام نقش مهمی ایفا کردند و با ایجاد ارتباط با رسانه های بیگانه و روزنامه های داخلی نیز از هیچ کوششی دریغ نکردند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان