کد خبر: ۱۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل هواشناسی فارس در گفتگو با شیرازه اعلام کرد:

ورود سامانه جدید بارشی از امروز در فارس/ هشدار سطح نارنجی

مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه جدید بارشی از ظهر امروز دوشنبه ۱۷ بهمن در نیمه شمالی مناطق غربی و مرکزی به استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»مسعود حقیقت،مدیر کل هواشناسی فارس در گفتگو با این رسانه از ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز ۱۷ بهمن ماه به استان خبر داد و گفت: سامانه‌ای امروز به شمال غرب و غرب استان وارد می‌شود که همراه با بارش باران و رعد و برق خواهد بود و در مناطق سردسیر از جمله سپیدان نیز همراه با برف خواهد بود، همچنین امشب در اواخر وقت به نیمه شمالی، عربی و مرکزی استان هم وارد می‌شود.

وی افزود: سامانه جدید بارشی که از ۱۷ بهمن وارد فارس می‌شود تا روز چهارشنبه ۱۹ بهمن در استان فعال است.

حقیقت در ادامه اظهار کرد: در این بارش‌ها مخاطراتی همچون لغزندگی جاده‌ها و معابر به ویژه گذرگاه‌های کوهستانی،‌ آب گرفتگی معابر، مه گرفتگی و کاهش دید در مناطق شمالی و مرکزی استان، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای، آسیب به سازه،‌ بارش تگرگ در نقاط مستعد و سقوط بهمن در نواحی کوهستانی وجود دارد و به دلیل بروز رعد و برق خطراتی نیز برای دامداران به همراه خواهد داشت که توصیه می‌شود از کنار رودخانه‌ها عبور نکنند.

به گفته مدیر کل هواشناسی فارس از عصر چهارشنبه این هفته تا صبح شنبه هفته آینده یعنی روز ۲۲ بهمن کاهش محسوس دما و یخ‌بندان را در برخی مناطق به ویژه شمال، مرکز و شرق استان شاهد هستیم و کاهشی بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از مهرماه امسال تا کنون بیشترین بارش با ۵۱۱ میلی‌متر مربوط به شهرستان سپیدان بوده است، عنوان کرد: نورآباد ممسنی با ۴۷۰،کازرون۴۲۸ و فیروزآباد با ۳۹۹ میلی‌متر در رتبه های بعد قرار دارند.

حقیقت در پایان از هم‌استانی‌ها خواستار احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال‌ها و آب راهها و عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از پرواز با هواپیماهای آموزشی و گلایدر، پرهیز از کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و انجام موارد پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی وزش شدید باد شد.

انتهای پیام/224224

 
 

نظرات بینندگان