کد خبر: ۱۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
آیت الله خاتمی:

همه با هم، یکدل هستیم؛‌ اختلاف سلیقه طبیعی است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ پیام دیگر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که همه با هم هستیم، یکدل هستیم و اتحاد ملی داریم. اختلاف سلیقه بسیار طبیعی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شیراز با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان گفت:‌ دشمن می‌خواهد اعتماد بین ملت و مسئولان را از بین ببرد اما یکی از پیام‌های حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تجلیل آنها از مسئولان خدمتگزار است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد:‌ تلاش مسئولان برای کاهش آلام زلزله‌زدگان در خوی، نمونه ای از این تلاش‌های شبانه‌روزی است اما برخی شروع به نق زدن می‌کنند؛ این روا نیست که افرادی کار کنند و افرادی نیز بی‌انصافانه تلاش‌ها را زیرسوال ببرند.

وی افزود:‌ نمی‌گوییم نقد اشکال نکنید ولی منصف باشید؛ تمام امکانات برای یاری مردم یک شهر زلزله‌زده بسیج شده است اما برخی‌ها "لجن‌پراکنی" می‌کنند.

آیت الله خاتمی گفت: یکی از پیام‌های حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که ما مسئولان خدمتگزارمان را دوست داریم و به آنها خسته نباشید می‌گوییم.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت:‌ مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی اعلام کردند که این نظام اسلامی به جان ما بسته است و ما از این نظام اسلامی تا آخرین نفر ، آخرین نفس و آخرین قطره خون حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن برای کاهش میزان حضور مردم در راهپیمایی تلاش زیادی داشت،‌ التماس و تهدید کرد که نیایید اما مردم با حضور پرشور در راهپیمایی، عبادتی و رخدادی بزرگ را رقم زدند.

آیت الله خاتمی با اشاره به جمعیت گسترده مردم شیراز در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ گفت: این جمعیت در این خیابان و خیابان‌های اطراف، زبان حالشان این است که ما نظام اسلامی را می‌خواهیم و به نظام دینی‌مان عشق می‌ورزیم و تا پای جانمان، پای این پرچم الله اکبر ایستاده‌ایم.

همه با هم، یکدل هستیم؛‌ اختلاف سلیقه طبیعی است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام دیگر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که همه با هم هستیم، یکدل هستیم و اتحاد ملی داریم. اختلاف سلیقه بسیار طبیعی است اما وحدت در اصول، یک اصل است.

وی ادامه داد: همه این عزیزانی که در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند در این که خواهان ایران سربلند هستند و ایران عزیز و مقتدر هستند، جای تردیدی ندارند.

جوانان به نظام مقدس اسلامی وفادار خواهند ماند

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به هم‌خوانی سرودهای انقلابی در این آیین توسط دانش‌آموزان شیرازی گفت: دهه هشتادی‌ها سرود عزت آمیز خواند، همانگونه که شهیدان ما که سن بیشتر آنها بین ۱۵ تا ۳۰ سال و در اوج نشاط جوانی بودند، جانشان را فدا کردند تا ما عزتمندانه زندگی کنیم و دشمنان بر این ملت سلطه نداشته باشند.

وی ادامه داد: با شهدا پیمان می بندیم که امانت آنها یعنی جمهوری اسلامی ایران را با جان و دل پاسداری می کنیم و به یاری خداوند، این جوانان به نظام مقدس اسلامی وفادار خواهند ماند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از پیام‌های حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را ولایتمداری و پیمان با رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین امام زمان (عج) خواند.

آیت الله خاتمی با اشاره به شعارهای مردم شیراز و دیگر مناطق کشور مبنی بر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، به جنایات استکبار علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: پیام دیگر مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن،‌ اعلام نفرت از استکبار و آمریکا است که در رأس استکبار است و همچنین نفرت از رژیم موقت و جعلی صهیونیستی.

وی ادامه داد: یک روز این‌ها با انرژی هسته ای ما مخالفت و چند سال ایران را گرفتار برجام کردند، حالا و البته از مدتی حرفشان این است که ایران موشک بالستیک و دوربرد نداشته باشد؛ معلوم می شود که آنها از اساس با ملت ایران مخالف هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر نیز گفت:‌ به صراحت و بی پرده می گویم که اتاق فکر اغتشاشگران را آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان، سلطنت طلبان جلاد و منافقین که فرزندان این ملت را ترور کردند تشکیل می‌دادند. با افتخار می گوییم تلاش‌هایشان به سنگ خورد و در اهداف خود ناکام ماندند و ناکام خواهند بود.

وی اظهار داشت: ملت ایران با وجود توطئه های آمریکا و هم‌پیمانان این کشور، مانند سرو، در برابر آنها ایستاده است و ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد. معنای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" ملت ایران این است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ این ملت با تمام توان از بازوهای پرتوان خویش ، نیروهای مسلح ، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، وزارت دفاع و تمامی عزیزان و بسیجی های عزیز حمایت کرده و حمایت می کند و حمایت خواهد کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش برای غرب برای معرفی سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی گفت: آمریکا که داعش را ایجاد کرد، تروریستی است. آن وقت سپاه عزیز ما که خار در چشم استکبار و استخوان در گلوی استکبار است را تروریست می نامند اینها قهرمانان مدافع حریم ملت هستند، به یاری خداوند، ما مدافع نیروهای مسلح مان به خصوص سپاه بوده و هستیم و خواهیم بود.

مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی و دیگر مناطق استان فارس همگام با مردم سراسر کشور روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با حضور در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب را اعلام و با ولایت تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان