کد خبر: ۱۵۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
فارس در هفته‌ای که گذشت:

از اعزام دو نفر از اعضای شورای شهر شیراز به ترکیه تا اعدام متهم اصلی بمب‌گذاری هیئت رهپویان وصال

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

اولین خبر را از کمک به تازه عروسان شروع کنیم.

توزیع جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مهر

 محمود علی نژاد، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مهر اظهار داشت: تعداد ۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در بخش‌های وراوی و مرکزی شهرستان مهر تحویل داده شد.

 مرکز نوآوری راه و ساختمان در فارس ایجاد می‌شود

 فرمانده سپاه فجر فارس از افتتاح مرکز نوآوری، راه و ساختمان توسط سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری این استان طی روزهای آینده برای اولین بار در کشور خبر داد.

افزایش همکاری علمی شیراز با دانشگاه استانبول

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه، نمایه‌سازی نشریات بین‌المللی، اتصال به منابع اطلاعات علمی ISC با دانشگاه استانبول ترکیه همکاری می‌کند.

رشد ۱۴۸ رتبه‌ای دانشگاه علوم پزشکی فسا در شاخص‌های جهانی و بومتریکس

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: براساس آخرین نتایج نظام رتبه بندی جهانی وبومتریکس که در ماه ژانویه ۲۰۲۳ منتشر شده است، دانشگاه علوم پزشکی فسا موفق شد با رشد ۱۴۸ پله‌ای، روند صعودی خود را حفظ کرده و ارتقاء چشمگیری یابد.

سری به حوزه اقتصاد می‌زنیم

ایجاد بیش از ۳ هزار شغل با تسهیلات بانک کشاورزی فارس

۳ هزار و ۲۹۴ فرصت شغلی با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در استان فارس ایجاد شد.

مسکن ایثارگران فارس تامین می‌شود

 مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ واحد به طور قطعی واگذار شده و ۸۵۰ واحد هم در شرف واگذاری است.

و باز هم ناجیان سلامت این بار در لار

بالگرد اورژانس لارستان ناجی زن ۶۶ساله شد

بیگلری سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی لارستان گفت: خانم ۶۶ ساله‌ای که به دلیل کاهش سطح هوشیاری  نیاز به درمان تخصصی و  فوری داشت، به وسیله بالگرد اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان از بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) بیرم به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل گردید.

بافت تاریخی شیراز در مسیر اصلاح یا تخریب 

انتشار گسترده تصاویر و مطالبی با ادعای آغاز عملیات تخریب خانه‌های بافت تاریخی شیراز، مسئولان وزارت میراث فرهنگی را به این شهر کشاند.

بازارچه موقت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در جهرم 

فرماندار ویژه شهرستان اظهار داشت : طرح مزرعه تا سفره با هدف شکل‌گیری بازارچه‌های عرضه تولیدات برای کمک به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برگزار اجرا خواهد شد ، 8 بازارچه در نقاط مختلف راه اندازی می‌شود.

اعزام 2 نفر از شورای شهر شیراز به ترکیه جهت کسب مهارت در وقوع زلزله

اعضای شورای شهر شیراز پس از بررسی و تعین 13مورد از مصوبات مطرح شده در یک‌صد و پنجمین جلسه علنی شورا مقرر شد جهت کسب تجربه 2 نفر از اعضای شورای شهر به همراه 5 نفر از کارکنان شهرداری را به ترکیه اعزام کنند.

بارش‌های رحمت الهی جان تازه‌ای به زمین داد

حال خوش دریاچه سد درودزن

رضا محمدی مطلق گفت: حدود ۸۷درصد از مجموع کل ذخیره‌سازی آب در پشت دیواره‌ی سددرودزن آب‌گيری شده است که امیدواریم با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و آغاز بارش‌ها در نیمه‌ی دوم اسفندماه ۱۴۰۱ تا دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در استان فارس، حجم ذخیره‌سازی آب در این گستره‌ی آبی تکمیل و در نهایت سرریز شود.

متهم اصلی بمب‌گذاری هیئت رهپویان وصال شیراز به اعدام محکوم شد

پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، جمشید شارمهد، سرکرده گروه تروریستی تندر، متهم اصلی بمب‌گذاری هیئت رهپویان وصال شیراز به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم شد.

شهید شاخص سال ۱۴۰۲ استان فارس معرفی شد

طی گردهمایی مهندسین بسیجی، شهید مهندس غلام‌عباس فروزنده به‌عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

از ورزش چخبر؟

درخشش ووشو کاران لامردی در مسابقات کشوری

دوازدهمین دوره مسابقات ووشو سبک شینگ یی چوان در خانه ووشو استان فارس برگزار شد که سه نفر ووشو کاران لامردی در بخش تالو موفق به کسب دو مدال طلا جوانان، دو مدال نقره و یک مدال طلا نوجوانان شدند.

جوان فسایی زندگی بخش بیماران در انتظار پیوند شد

مسئول هماهنگی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با رضایت خانواده شرفی، اعضای بدن شادروان بهمن شرفی جوان 40 ساله فسایی که در یکی از بیمارستان‌های شیراز بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهداء شد.

دستگیری ۲۴۶ سارق و مال‌خر در فارس

 فرمانده انتظامی فارس گفت: در یک هفته گذشته ۲۴۶ سارق و خریدار اموال مسروقه در این استان دستگیر شده است.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...

انتهای پیام/224224


















نظرات بینندگان