کد خبر: ۱۵۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

انهدام باند جاعلین اسناد دولتی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سه نفر از اعضای باندی که با دريافت مبالغی از شهروندان اقدام به توديع وثيقه سند ملکي جعلی در مراجع قضایی می‌کردند، خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس از انهدام باند جاعلین اسناد دولتی در شیراز خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردي با دريافت مبالغي اقدام به توديع وثيقه سند ملکي جعلی برای کسانی که جهت تامين قرار صادره از سوي مرجع قضائي داراي مشکل يا عدم توانايي تامين دارند، می‌نماید كه پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وي بیان کرد: کارآگاهان بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی، تخصصی و بکارگیری روش‌های نوین علمی موفق شدند سه نفر از اعضای این باند را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های کارآگاهان به 2 ميليارد و 600 ميليون ريال كلاهبرداري از طريق سند ملكي جعلي اعتراف و با قرار صادره از سوي مرجع قضائي روانه زندان شدند.

حبیبی با اشاره به کشف تعداد قابل توجهي اسناد جعلي از متهمان، خاطر نشان کرد: فریب ظاهر آراسته افراد را نخورده و به هرگونه پیشنهاد و یا معامله خیلی خوب مشکوک باشید و صحت اسنادی که در معاملات یا قراردادها ارائه می‌شود را مورد استعلام قرار داده تا مورد سوء استفاده جاعلین و کلاهبرداران قرار نگیرید. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان