کد خبر: ۱۵۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
اخبار خارجی:

اذعان دیپلمات سابق اسرائیل به وجود شکاف اجتماعی و سیاسی عمیق در این رژیم

دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی با تاکید بر وجود شکاف سیاسی و اجتماعی عمیق حاکم بر اسرائیل گفت حتی اگر دو جناح از مواضع خود عقب‌نشینی کنند، بهبود شرایط زمان‌ زیادی نیاز خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،دن آربل دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی افزود: تعلیق طرح اصلاحی پیشنهادی بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) موقتی است و او هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن طرح خود ندارد.

آربل همچنین اظهار داشت: آمریکا اگرچه طرف‌ها را به سازش تشویق می‌کند اما به طور مستقیم در گفت‌وگوها مداخله نخواهد کرد.

به گفته معاون سابق سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، بهبود شکاف و اختلافات اجتماعی و سیاسی در اسرائیل علاوه بر اینکه بسیار زمان‌بر خواهد بود در شرایط فعلی تنها در صورتی رخ می‌دهد که طرف‌ها از خود جدیت و انعطاف نشان دهند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین های اشغالی آن را کودتای «قانون اساسی» تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

اعتراضات علیه این اصلاحات که از ماه ژانویه (دی/ بهمن) آغاز شد و به مدت ۱۲ هفته ادامه داشته از روز یکشنبه پس از برکناری یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت وی با اصلاحات قضایی، تشدید شده است.

در همین رابطه نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رای گیری در مورد اصلاحات قضایی به تعویق خواهد افتاد، اما از آن چشم پوشی نخواهد کرد و حکومت وی «شروع جنگ داخلی در اسرائیل را نخواهد پذیرفت».


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان