کد خبر: ۱۵۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
گزارش شیرازه از حضور دانشجویان استان فارسی در راهپیمایی روز قدس؛

قدس به مثابه ارزش‌های اسلام است

دانشجویان شیراز و استان فارس همزمان با سراسر کشور در مراسم روز قدس شرکت کردند چون این حضور را یک امر واجب در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و به مثابه ارزش‌های اسلام می‌دانند.
به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ایرانی‌ها همواره ثابت کرده‌اند، پای دفاع از مظلوم و سرکوب ظالم که میان باشد، دیگر فرقی نمی‌کند از چه حزب و جناه و دیدگاه و قشری باشند، به میدان می‌آیند و مردانه حضوری  پررنگ از خود نشان می‌دهند.

قدس به مثابه ارزش‌های اسلام است

به خصوص که اگر این مظلومیت به قیمت جان هزاران کوک بی‌گناه و داغدار شدن مادرانی باشد که به جز سنگ سلاح دیگری ندارند.

آری روز قدس روز حمایت همه جانبه مسلمانان جهان از مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین است که بیش از 75 سال با اشغال‌گرترین، غاصب‌ترین و بی‌رحم‌ترین رژیم جهان دست و پنجه نرم می‌کنند و سالانه صدها و هزاران کودک بی‌گناه به شهادت می‌رسند.

قدس به مثابه ارزش‌های اسلام است

مردم ایران نیز پیرو سخنان و دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال 1358 که آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نام‌گذاری کردند، هر ساله با زبان روزه به خیابان‌ها می‌آیند و شعارهای ضد اسرائیلی سر می‌دهند تا مستکبران جهان بدانند و ببینند که فلسطینی و قدس تنها نیستند.

در این میان حضور چشمگیر برخی اقشار که شاید به زعم دشمنان و بدخواهان انقلاب و اسلام به دور از ذهن باشد، قابل تامل است و پیامی را به رژیم جعلی صهیونیست و امریکای جهان‌خوار و نوکرانش مصادره می‌کند.

دانشجویان و قشر دانشگاهی از جمله اقشاری است که دشمن تمام تلاش خود را کرده تا آنها را از نظام و انقلاب و حمایت از مظلومان به دور نگاه دارد، اما غافل از اینکه جامعه دانشگاهی ما ایستادن پای آرمان‌های اسلام را مهم‌ترین هدف  و سرنگونی رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل را از عمده‌ترین اولویت‌های مردم ایران  می‌دانند.

قدس به مثابه ارزش‌های اسلام است

آمده‌ام تا به دنیا بگویم فلسطین تنها نیست

رضا یکی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای شیراز می‌گوید: آمدنم  در راهپیمایی روز قدس نه از سر اجبار است و نه از روی خواست و اراده دانشگاه، بلکه من امروز به میل قلبی در این مراسم شرکت کردم تا اولا به دنیا بگویم فلسطین تنها نیست و ما همه کنارش هستیم تا آزادسازی قدس شریف و دوم اینکه به آمریکا، اسرائیل، انگلیس و مستکبران جهان نشان دهیم ایرانی اگر یکی شود و دست به دست هم دهد، سیلی خواهد شد که بنیان‌شان را برخواهد کند.

قدس روز رستاخیز بزرگ

دانشجوی دیگری که روز قدس را روز رستاخیز بزرگ می‌داند، هدفش از حضور در این مراسم را فریاد زدن عدالت‌خواهی  در سراسر جهان عنوان کرد و گفت: باید دنیا بداند که عدالت و عدالت‌محوری و حمایت از مظلومان سرخط همه اهداف نسل جوان است.

قدس به مثابه ارزش‌های اسلام است

 قدس محور و مرکز اصلی برای مسلمانان جهان است

خانم جوانی که دانشجوی سال اول بود، عنوان کرد: دلیل اینکه همه اقشار در این راهپیمایی شرکت کردند این است که قدس یک محور و مرکز اصلی برای مسلمانان جهان است و به مثابه ارزش اسلام در تمام دنیاست و من هم وظیفه خود می‌دانم برای دفاع از این ارزش در راهپیمایی روز قدس شرکت کنم.

بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در دنیا در مقابل ظلم و ستم رژیم صهیونیستی غاصب ایستاده‌اند

محمدرضا دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای هم با اشاره به اینکه قدس و موضوع فلسطین یک مسئله مهم جهان اسلام است، عنوان کرد: در راهپیمایی روز قدس و تازه‌سازی اهداف و آرمان مردم فلسطین شرکت کردیم و این یک پیام واضح برای تمام مردم جهان دارد که بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در دنیا در مقابل ظلم و ستم رژیم صهیونیستی غاصب ایستاده‌اند.

قدس به مثابه ارزش‌های اسلام است

به گزارش شیرازه، راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن سال گذشته که با جمعیتی بی‌نظیر برگزار شد این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که ایران و ایرانی همواره به پای آرمان‌های مقدس و ارزشمندی که خداوند بر آن تاکید دارند ایستاده و تا پای جان از آنها دفاع خواهند کرد.

قدس به مثابه ارزش‌های اسلام است

انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان