کد خبر: ۱۵۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس هیئت دو و میدانی فارس خبر داد:

رقابت ۸۰۰ ورزشکار در دو نیمه ماراتن شیراز

مسابقات دو نیمه ماراتن با حضور ورزشکارانی از ایران و سه کشور جهان، در بزرگداشت روز شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، روح الله نجمی،رئیس هیئت دو و میدانی فارس گفت: به مناسبت روز شیراز، پانزدهم اردیبهشت، مسابقات دو نیمه مارتن زنان و مردان در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که این مسابقات با شعار "به همراه ما نه؛ برای ما" و با هدف آگاهی بخشی پیرامون مبتلایان به "سندروم داون" برگزار می‌شود افزود: پارسال ۳۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در این مسابقات حضور داشتند که امسال 800 نفر برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام کرده اند.

نجمی افزود: در کنار ورزشکاران ایرانی، ورزشکارانی از سه کشور عمان، چین و ترکیه در مسابقات دو نیمه مارتن شیراز شرکت خواهند کرد.

رئیس هیئت دو و میدانی فارس با بیان این که مسابقه در بخش بانوان  ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه و از پردیس دانشگاه شیراز و در بخش آقایان ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه از ورزشگاه حافظیه شیراز آغاز خواهد شد ادامه داد: آقایان مسیر استاندارد ۲۱ کیلومتر و ۱۰۰ متری و بانوان  مسیر ۱۰ کیلومتری را می پیمایند که مسیر پیش‌بینی شده در بخش آقایان، شامل حافظیه، علی‌ابن حمزه (ع)، دروازه اصفهان، ارگ کریمخانی، خیابان ساحلی، پل شاهد، بلوار شهید چمران، خیابان ارم، میدان آزادی و حافظیه خواهد بود.

نجمی افزود: بانوان دونده نیز از دانشگاه شیراز حرکت می‌کنند و بزرگراه شهید سلیمانی، میدان قصردشت و بالعکس را می‌پیمایند.

رقابت ۸۰۰ ورزشکار در دو نیمه ماراتن شیراز

وی گفت: در این دوره از مسابقات، ۱۵ نفر از اعضای تیم ملی حضور خواهند داشت و مسئولان فدراسیون دو و میدانی و وزارت ورزش، استعداد‌های این رشته را شناسایی می‌کنند.

به گفته رئیس هیئت دو و میدانی فارس، در پایان مسابقات دو نیمه ماراتن شیراز، به ۲۴ ورزشکار خانم و آقا که زودتر به خط پایان برسند، جوایز نقدی اهدا می‌شود.

دو ماراتن و نیمه ماراتن، از رویداد‌های مهم ورزشی است که امروزه حدود ۵۰۰ شهر جهان آن را برگزار می‌کنند و با جذب ورزشکاران، سبب معرفی بیشتر شهرها، آداب و رسوم و درآمد می‌شوند.

همزمان با برگزاری این مسابقات همایش کودکان مبتلا به سندروم دان  هم در شیراز برگزار می شود.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان