کد خبر: ۱۵۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیر اداره امور عشایر شهرستان خنج خبرداد:

آغاز کوچ رمه‌های شتر از جنوب فارس به مناطق ییلاقی

مدیر اداره امور عشایر شهرستان خنج گفت:در مسر کوچ که ممکن است تا یکماه بطول انجامد برخی تمهیدات برای آسایش شتربانان در نطر گرفته شده است،
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،حسن عراض‌پور مدیر اداره امور عشایر شهرستان خنج گفت: پرورش‌دهندگان شتر با داشتن پنج هزار تا هفت هزار راس دام سنگین شتر ۶ ماه از فصل سرد سال را در خنج گذارنده اند و اینک سفر خود را به ییلاق شمال فارس آغاز کرده اند.

حسن عراض‌پور با تشریح جزییات کوچ رمه‌های شتر در این شهرستان گفت: شتربانان شهرستان‌های آباده، اقلید و بیضاء را به عنوان مقاصد ییلاقی انتخاب کرده اند، پرورش دهندگان شتر به منظور استفاده از مراتع و چراگاه‌های مسیر کوچ فاصله قشلاق تا ییلاق را پیاده طی می‌کنند.

مدیر اداره امور عشایر خنج گفت: در مسر کوچ که ممکن است تا یکماه بطول انجامد برخی تمهیدات برای آسایش شتربانان در نطر گرفته شده است، ایمن سازی مسیر کوچ و فراهم شدن شرایطی برای زیست بهتر از جمله خدماتی است که اداره امور عشایر برای آنان در نظر می‌گیرد.

عراض پور گفت: عشایر این شهرستان با داشتن ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار راس دام سبک وسنگین سالانه هشت هزار تن گوشت قرمز و مقادیر متنوعی فرآورده‌های لبنی همچون شیر، دوغ، ماست، کشک کره و سر شیر، و خامه تولید می‌کنند که دراین شهرستان و مسیر‌های کوچ عرضه می‌شود.

شهرستان خنج در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب استان فارس قرار دارد.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان